וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניתוח מתיחת פנים - השלבים בדרך לשמירה על יופי נצחי

בשיתוף ד"ר דנה אגוזי, בשיתוף ד"ר דנה אגוזי

28.1.2020 / 12:14

איזה סוגי מתיחות פנים קיימים, איך מחליטים איזה סוג מתאים לך ובמה כרוך הניתוח? כל הפרטים על הניתוח שיביא לכם פנים צעירות ורעננות

טיפול אסתטי על ידי הזרקת שומן. ShutterStock
מתיחת פנים/ShutterStock

עם התבגרות גופו של האדם מתרחשים שינויים שונים ברקמת עורו. ככל שעובר הזמן צונחות אט אט רקמות העור בפנים ובצוואר, וגורמות להיווצרות עודפי עור, לקמטים ולקמטוטים באזורים שונים בפנים. הדבר מתרחש משלל סיבות, ביניהן התמעטות סיבי הקולגן וסיבי האלסטין בעור - האמונים על חוזקו וחיוניותו. העור הופך להיות דק ורפוי יותר. קמטוטים מתחילים לבצבץ באזורי קדמת האוזן ומתחת ללסת התחתונה, במפגש עם הצוואר. בנוסף, התרופפותן של הרצועות שמתחת לעור הפנים מוסיפה לאובדן נפח העור בלחיים.

ניתוח מתיחת פנים עשוי לשפר את מראה עור הפנים באופן ניכר: הוא מאפשר הרמת פנים כללית ובשל כך מעניק לכלל הפנים מראה צעיר ורענן יותר. נשים רבות שעברו ניתוחים כאלו מדווחות על הרגשה כללית טובה יותר ועל שיפור בדימוי ובביטחון העצמי.

סוגי הניתוחים

קיימים שני סוגים של מתיחת פנים: מתיחת פנים מלאה ומתיחת פנים חלקית (מיני מתיחת פנים).

• מתיחת פנים מלאה - ניתוח זה מתאים למי שעור פניו רפוי במידה רבה, ויש צורך 'לפסל מחדש' את הפנים על מנת ליצור מראה צעיר, רענן וחיוני יותר. בניתוח זה מהדק המנתח את הרקמות סביב שרירי הפנים, מסיר עודפי שומן מיותרים - ומוסיף שומן היכן שיש צורך.

• מתיחת פנים חלקית - נקראת גם מיני מתיחת פנים. ניתוח זה מתאים למי שעור פניו רפוי במידה מועטה, ויש צורך לשפר את מראה עור הפנים רק באזור מרכז הפנים. ניתוח כזה מתבצע על ידי חתך בקדמת האוזן, המאפשר למנתח למתוח קלות את עור הפנים.

ההכנות לקראת הניתוח

מקצועיותו של הרופא המנתח היא אחד הפקטורים העיקריים להצלחת הניתוח. חשוב לבחור מנתח פלסטי מומלץ, שהביקורות לגביו חיוביות, ולקוחותיו מרוצים. ניתן להיעזר ברשת או במכרים על מנת לשמוע הצעות והמלצות.

בפגישה הראשונה עם המנתח, ייבדק מרקם עורו של המטופל, גמישותו, מבנה פניו, מיקומם של הקמטים והקמטוטים ומצבם, וכן מצבו של הצוואר ורקמות השומן התת-עורי בצווארו ובפניו. כמו כן, יקבל הרופא את המידע על גילו של המטופל וההיסטוריה הרפואית שלו, שעל פיה יקבע את הטכניקה בה יבצע את הניתוח.

על המטופל לעבור מספר בדיקות בטרם הניתוח, כגון: בדיקות דם, בדיקת תפקודי קרישת הדם, בדיקת אק"ג, צילומי חזה וייתכנו גם בדיקות נוספות לפי הצורך. בסמוך לניתוח יהיה על המטופל להימנע מאכילה ושתיה, בהתאם להנחיות הרופא המנתח.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

מהלך הניתוח

בשלב ראשון, מפריד הרופא המנתח בין העור לבין הרקמות שתחתיו. הוא מבצע זאת על ידי חתכים מוסווים באזור קו השיער, רקמת האוזן ועוד. לאחר מכן יבצע הרופא המנתח הידוק של הרקמות שתחת העור.

במקרה של הצטברות שומן צווארית, יבצע המנתח גם שאיבת שומן. אם יהיה צורך, יהודקו בנוסף שרירים צוואריים, זאת על ידי חיתוך מתחת לסנטר, כמו גם הידוק השרירים בצידי הצוואר. לאחר מכן מוסרים עודפי העור. על ידי טכניקות אלו מושגת הרמת פנים כללית וכן קו לסת ברור ומחוטב יותר.

לסיום, מזריק הרופא המנתח שומן למילוי חריצים בפנים, על פי הצורך, ובכך משיב נפח שאבד ממקומות שונים בפנים. את השומן המוזרק לוקח המנתח מאזור הירכיים או הבטן התחתונה. בסך הכל נמשך הניתוח כשעתיים עד חמש שעות, בהתאם לסוג הניתוח ומצבו של המטופל.

התאוששות והחלמה

לאחר הניתוח יש להשתמש במשככי כאבים על מנת להימנע מכאבים שונים בעקבות הפרוצדורה הניתוחית. בימים הראשונים קיימת לרוב תחושת אי נוחות מסויימת באזורים המנותחים, וייתכנו גם נפיחויות וסימנים כחולים שונים. אלו עתידים לחלוף כעבור מספר ימים.

כמו בכל ניתוח, גם בניתוח זה קיימים סיכונים וסיבוכים אפשריים. אם כי סיכוייהם קלושים, אך מומלץ להיות ערוכים להם, בכל מצב. חלק מהסיכונים האפשריים הם המטומה, זיהומים שונים, צלקות, נמק או פגיעה בעצבים שונים בפנים. במקרה של דימום תת עורי או כל מקרה חריג אחר, יש ליצור קשר מיידי עם הרופא המטפל, על פי ההנחיות.

מתיחת פנים - מחיר

מחיר ניתוח מתיחת פנים משתנה בין רופא לרופא וכן לפי סוג הניתוח ומצבו של המטופל. מומלץ לערוך סקר שוק אודות המנתחים השונים הקיימים, רמת המקצועיות שלהם והמחירים המבוקשים על ידם לסוגי הניתוחים השונים.

מוגש כשירות בחסות אתר משרות

בשיתוף ד"ר דנה אגוזי, בשיתוף ד"ר דנה אגוזי
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully