וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 טיפים שיעזרו לכם לבחור את הביטוח הנכון לרכב

בשיתוף AIG, בשיתוף AIG

28.1.2020 / 10:02

חובה? צד ג'? מקיף? מה ההבדל בין סוגי הביטוחים השונים ואיזה סוג ביטוח מתאים לכל רכב?

רכב בתיקונים. pexels,
רכב/pexels

אתם רואים את מגוון ביטוחי הרכב המוצעים לכם, כמו ביטוח חובה, ביטוח צד ג' וביטוח מקיף ומתבלבלים. איזה ביטוח הכי מתאים לרכב שלכם? מה עם הרכב של הילד ואיך כדאי לבטח את רכב השטח שלכם? אספנו עבורכם את חמשת הטיפים החשובים ביותר בבחירת ביטוח הרכב, בהם גם נסביר בקצרה מה המשמעות של כל אחת מהפוליסות.

פוליסה לרכב הוותיק בבית - מספיק ביטוח חובה וביטוח צד ג'

משפחות רבות מחזיקות בבית רכב ישן יחסית, משנת 2000, שידע ימים טובים יותר ומשמש כיום כרכב שני עבור הילדים. רכבים בני שני עשורים ויותר לא כדאי לבטח בדרך כלל ביותר מביטוח חובה ומומלץ להוסיף ביטוח צד ג'. מה ההבדל בין שתי הפוליסות הללו?

ביטוח חובה מכסה את הפגיעות הפיזיות, המכונות נזקי גוף, להן אתם עשויים לגרום כתוצאה מתאונה. הביטוח הזה אינו מכסה את הרכב שלכם או של אחרים ואפילו לא גדר שבה פגעתם בשוגג. הוא מכסה פגיעות גוף בנוסעים שברכב שלכם וברכב השני וכן פגיעות בהולכי רגל מזדמנים שנפגעו אם בטעות עליתם על המדרכה או שחצו את הכביש. ביטוח צד ג', לעומתו, מכסה את נזקי הרכוש ולא את הנזקים הפיזיים של צד שלישי שנפגע כתוצאה מפגיעה של הרכב שלכם ברכבו או ברכוש אחר.

ביטוח לרכב חדש: תמיד מומלץ לבחור בביטוח מקיף

מתלבטים לגבי ביטוח לרכב חדש? רכבים חדשים תמיד כדאי לבטח בביטוח מקיף. מדוע? למרות שיש לכם אחריות יצרן המכסה תקלות שונות אתם לא מכוסים בפני תאונות, פגיעות שונות, נזקי טבע או פריצה לרכב וגניבה שלו. כל הכיסויים הללו יהיו חלק מפוליסת הביטוח המקיף שלכם.

חשוב לדעת כי הפוליסות השונות המוצעות על ידי חברות הביטוח לרכבים חדשים יגזרו מגורמים שונים כגון: מחיר הרכב, קטגוריית הרכב (כמו: ג'יפ, רכב פנאי, רכב קומפקטי או רכב יוקרה וסוגים אחרים), מאפייני נהג הרכב כמו: גיל, וותק רישיון הנהיגה, מין והיסטורית נהיגה וכן המקום בו אתם גרים. אזורים שבהם יש יותר גניבות רכב עשויים להעלות את מחירה של הפוליסה השנתית לביטוח המקיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

באיזה ביטוח לבחור אם אתם לא נוסעים ברכב בכלל והרכב רק נמצא בחנייה שלכם?

יש נהגים שאינם מסוגלים להיפרד מהרכב הישן. הוא נשאר בחניה של הבית עד ליום שבו יחליטו להיפרד ממנו לתמיד. חשוב לדעת כי גם במצב כזה החוק עדיין מחייב שיהיה ביטוח חובה בתוקף על הרכב. מדוע? במידה ותחליטו להזיז את רכבכם וחלילה תפגעו באדם ביטוח החובה יכסה את הנזקים הפיזיים שנגרמו לאותו אדם.

אם מדובר ברכב חדש יחסית, תרצו לבטח אותו בכל זאת בביטוח מקיף. למשל, אם נסעתם לחו"ל למספר חודשים והשארתם את הרכב בחנייה של הבית והוא נגנב. ביטוח החובה לא יכסה את נזקי הגניבה, אך כמו שציינו קודם הביטוח המקיף אכן יכסה זאת. בנוסף, מה יקרה אם בארץ יהיה שטפון בדיוק באזור שלכם? הרכב החונה בחניה הפרטית שלכם עדיין עשוי להינזק ולכן הביטוח המקיף יאפשר לכם לקבל פיצוי טוטאל-לוס או לתקן את הנזק במידת האפשר.

רכשתם ביטוח מקיף? הוסיפו נהג נקוב

חשוב לדעת, כי אם יש מספר נהגים קבועים ברכב במקרים רבים יהיה משתלם לציין בפני חברת הביטוח "נהג נקוב" ולקבל הנחה על ביטוח הרכב החדש. אם יש נהגים חדשים בבית שאינם נוהגים ברכב זה - מומלץ לעשות להם פוליסה נפרדת לרכב שלהם, על מנת שלא יגרמו לעליית מחירי הפוליסה של הרכב החדש שקניתם.

חברת הביטוח מסרבת לבטח בביטוח מקיף? הוסיפו ביטוח צד ג' לביטוח החובה

אם הרכב שלכם ישן יחסית אך עדיין משתלם לעשות ביטוח מקיף, יתכן וחברת הביטוח תהיה זו שתסרב לבטח את הרכב במקיף. כאשר חברת הביטוח משקללת את כדאיות הפוליסה עבורה (לא עבורכם) ולוקחת בחשבון שיש רכבים שהסיכוי לתקלות או לתאונה בעקבות תקלות שונות הוא גבוה, היא נמנעת מלבטח בביטוח מקיף. במקרה כזה, תוכלו לרכוש ביטוח חובה ולהוסיף לו ביטוח צד ג' על מנת שתהיו מכוסים הן מבחינת נזקי גוף לכל אדם אשר היה מעורב בתאונה והן מבחינת נזקי הרכוש לצד שלישי בלבד.

חשוב לדעת, לעיתים, אם תתקשרו ליותר מחברת ביטוח אחת ותעשו השוואת מחירים, תוכלו לחסוך מאות שקלים בעלות הפוליסות. לכן תמיד משתלם לבדוק היטב את הצעות המחיר השונות לפני כל חידוש של הפוליסה השנתית.

בשיתוף AIG, בשיתוף AIG
  • עוד באותו נושא:
  • ביטוח רכב
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully