וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בונים בית חדש? כך תתכננו נכון את התאורה

בשיתוף שקע ותקע תאורה, בשיתוף שקע ותקע תאורה

27.1.2020 / 16:33

אור חזק או עמום, שילוב עם סגנון העיצוב וכמה חסכוני גוף התאורה בחשמל? בבחירת גופי תאורה לבית החדש יש להתחשב במספר משתנים. הנה מה שכדאי לכם לדעת

תאורה. pixabay,
תאורה/pixabay

בניית בית חדש היא פתח להזדמנויות חדשות. אתם מקבלים הכול מהניילונים: מערכת אינסטלציה, עיצוב חדש וכמובן מערכת חשמל. מכיוון שהתאורה כל כך משמעותית בבית שלנו, חשוב להתעכב עליה ולתכנן את התאורה המתאימה לכם. אחרי הכול, היא זו שעוזרת לנו לבלות בסלון אחרי יום עבודה ארוך, להכין ארוחה טעימה במטבח ואפילו להירגע ולקרוא כמה עמודים מהספר לפני השינה.

איך בוחרים את התאורה הנכונה?

בחירת גופי תאורה לבית תלויה במגוון רחב של גורמים. אלה כמה מהגורמים המשמעותיים יותר שכדאי להביא בחשבון:

• לאיזו מטרה תשמש התאורה בבית - מדובר בשאלה קלה יחסית. כאן אתם נדרשים להחליט אם אתם צריכים תאורה חזקה, או שאתם מעוניינים להסתפק בתאורה עמומה יותר. לדוגמה, אם אתם עובדים במטבח, אתם רוצים לראות טוב מאוד את מה שאתם עושים, ולכן תזדקקו לתאורה חזקה. אך אם אתם מתכננים את חדר הילדים שבו אתם גם ככה "נלחמים" עם הילדים כדי שיכלו לישון, כדאי לחשוב על מיקום תאורה עמומה יותר.

• חוסכים בחשמל ושומרים על הסביבה - כל גופי התאורה צורכים חשמל, אך יש כאלה שיותר, ואחרים הרבה פחות. תאורת לד, למשל, נחשבת לתאורה ירוקה. היא תעזור לכם לחסוך בכסף, ועל הדרך גם לשמור על כדור הארץ.

• גופי תאורה שתממזגים עם העיצוב - גופי התאורה צריכים להתאים לעיצוב של הבית. לדוגמה, אם החלטתם ללכת על עיצוב מודרני, התאורה צריכה להתמזג עם העיצוב ההנדסי של הבית. כך שאם יש צורך להנמיך את התקרה, כדאי ללכת על האפשרות הזו. כמו כן, מי אמר שהתאורה צריכה להיות לבנה? ניתן להוסיף תאורה בצבעים שונים כמו כחול או סגול לפינת האוכל או לקטע מהסלון.

• פיזור התאורה ברחבי הסלון - הסלון הוא מקום מרכזי שצריך לכלול כמה גופי תאורה. כדי ליצור הרמוניה בחדר החשוב הזה, כדאי "לפזר" את האור בבית. כלומר, למקם את גופי התאורה כך שיאירו בכל הפינות באופן שווה פחות או יותר.

• בחירת תאורה בחדר האמבטיה - מצד אחד, חשוב לדאוג לתאורה חזקה וטובה בחדר האמבטיה. מצד שני, מדובר בחדר שבו כדאי לשמור על חמימות, ולכן מומלץ להשתמש בתאורה צהובה. כמו כן, כדאי לדאוג במיוחד לתאורה ליד המראה, כדי שתוכלו לראות את פניכם בבירור, כאשר אתם מסתדרים לעבודה ולסידורים בבוקר.

לסיכום, ראינו כמה טיפים לבחירת גופי תאורה לבית החדש שלכם. אמת, אתם אלה שאומרים את המילה האחרונה כשמדובר בעיצוב השטח הפרטי שלכם, אך חשוב מדי פעם להתייעץ עם מקצוענים כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר.

בשיתוף שקע ותקע תאורה, בשיתוף שקע ותקע תאורה
  • עוד באותו נושא:
  • תאורה
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully