פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      ארבעה טיפים פשוטים שיעזרו לכם לשתות יותר מים - גם בחורף

      שתיית מים חשובה לכל פעילות הגוף אך רובנו נוטים לשכוח לשתות מספיק. הנה כמה טיפים שייגרמו לכם לעמוד במכסה המומלצת

      מים (יח"צ , pixaday)
      לקשת את המים (צילום: pixaday)

      מתקשים לשתות מים? אתם לא היחידים. על אף שכולנו מודעים לחשיבות הרבה של שתיית כמות מספקת של מים על בסיס יומיומי, אין ספק כי רובנו מתקשים לעמוד במשימה, ומבססים את מרבית הנוזלים שאנו מכניסים לגוף שלנו על משקאות כמו קפה, תה ואף שתייה ממותקת. חוסר בשתיית מים עלול לפגוע בחילוף החומרים בגוף, אנרגיה ירודה, כאבי ראש ועוד, שכן המים חשובים לכל תהליך המתרחש בגוף שלנו. בדיוק מסיבה זו, ריכזנו עבורכם שלושה טיפים קלים ומעולים שיסייעו לכם לשלב יותר מים בשגרה היומיומית שלכם - גם בחורף.

      קשטו את המים עם פלחי פירות, ירקות ועלים

      אם טעם המים אינו מושך אתכם כמו קפה או משקאות ממותקים, ואתם מתקשים לשתות כמות מספקת של מים ביום, נסו לשלב בהם פלחי פירות, ירקות או עשבי תיבול. מעבר לעובדה שאלה יוסיפו טעם מעודן ונפלא למים בתוספת מינימלית ביותר של קלוריות, חשוב לזכור כי בשורה התחתונה - רובנו אוכלים ושותים עם העיניים. כאשר אנו הופכים את המים שלנו לאסתטיים, יפים ומושכים יותר, הם אוטומטית מצטיירים לנו כאטרקטיביים, וגורמים לנו לרצות לשתות מהם יותר. העניין תקף גם לכלי שממנו אנו שותים את המים: כאשר אנו רוכשים בקבוקים או כוסות נוחים ויפים למראה, לרוב הדבר יעורר בנו רצון להשתמש בהם יותר, וכך למעשה יסייע לנו בשתיית כמות גדולה יותר של מים על בסיס יומיומי.

      שלבו את השתייה יחד עם הרגלים אחרים שיש לכם

      שילוב שתיית מים עם הרגל קבוע אחר, תסייע לכם לשתות כמות גדולה יותר של מים על בסיס יומיומי. כך, למשל, אם אתם רגילים לשתות כדורים כלשהם בבוקר - שתו אותם יחד עם כוס שלמה של מים. אם יש לכם שעה קבועה שבה אתם נחים או צופים בטלוויזיה, החליטו לשתות כוס מים לפני. הוספת מים להרגלים קיימים עשויה להיות מאתגרת בהתחלה, אך עם הזמן, היא תיהפך למעין טבע שני, ולא רק שתתרגלו לעשות זאת - הגוף שלכם יאותת על מעין "חוסר" כאשר לא תעשו זאת. מדובר באחת הדרכים הקלות והיעילות ביותר לשלב מים בחיי היומיום שלכם, מבלי שתידרשו לזכור או לחשוב על כך יותר מדיי.

      מתקן מים בבית או במשרד

      כבר הוכח בעבר שקיומו של מתקן מים בבית מוביל לכך שבני המשפחה שותים יותר מים, גם בחורף. הימצאותו של המתקן במקום בולט מזכירה לנו לשתות והטעם האיכותי של המים לאחר טיהורם מאפשר לנו לשתות כמות גדולה יותר. אם אין לכם מתקן מים במשרד זה הזמן לדרוש אחד כזה מהמעסיק שלכם.

      דאגו לתזכורות קבועות

      רוב האנשים אינם שותים מספיק מים בעיקר כיוון שהם שוכחים לעשות זאת. בין מגוון מטלות היומיום שיש לנו, הריצות והעבודה, רובנו כל כך טרודים או עסוקים, שאנו שוכחים עניינים בסיסיים ביותר - ושתיית מים בראשם. מסיבה זו, חשוב לדאוג לתזכורות קבועות לשתיית מים. את התזכורות ניתן לקבוע במספר דרכים ושיטות.

      • צרו תזכורת קבועה ביומן - אם אתם עובדים מול מחשב, יצירת תזכורת קבועה ביומן הדיגיטלי שלכם תסייע לכם מאוד בשתיית מים לכל אורך היום. רצוי להגדיר את התזכורת כך שהיא תקפוץ בכל שעה עגולה, שכן אז התזכורת תיהפך למן הרגל קבוע, וגם אם תשכחו לקבוע אותה - הגוף שלכם כבר יאותת לכם על תחושת צמא בשעות קבועות לכל אורך היום.

      • בקשו עזרה מבני משפחה, חברים או קולגות לעבודה - יצירת רשת תמיכה רחבה לרוב תסייע לכם לשתות יותר מים, שכן היא לא תשמש רק כתזכורת, אלא גם כמעין מחויבות בלתי כתובה.

      • הורידו אפליקציה ייעודית לטלפון - כיום קיימות מגוון של אפליקציות, שהייעוד העיקרי שלהן הוא להזכיר למשתמשים בהן לשתות יותר מים. האפליקציות הללו ישלחו לכם תזכורות לטלפון הנייד בפרקי זמן קבועים, וכך למעשה יסייעו לכם לשתות כמות מספקת של מים על בסיס יומיומי.