וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסלקציה או דיסגרפיה? כך תתגברו על לקות הלמידה

בשיתוף מכון זרחין, בשיתוף מכון זרחין

26.1.2020 / 11:47

לקויות למידה יכולות להשפיע עלינו כמעט בכל גיל, אם כי אין ספק שהן בולטות במיוחד בגילאים הצעירים. למרבה המזל אתם לא צריכים לוותר מראש על כל סיכוי להצלחה. יש היום דרכים ייחודיות להתמודד עם הלקויות השונות, והן יעילות הרבה יותר מכפי שנדמה לכם

מכון זרחין. מכון זרחין,
לקויות למידה/מכון זרחין

לקות הלמידה השכיחה ביותר

על פי ההערכות, בין 8 ל-15 אחוזים מכלל האוכלוסייה (צעירים ומבוגרים) מתמודדים עם דיסלקציה בקריאה. הם מתקשים לקרוא טקסטים באופן רציף, והקושי נותר בעינו גם בשלב שבו הקריאה אמירה להיות רציפה יותר, וגם לאחר תרגול וחזרות. הלקות בוודאי לא מעידה על רמת האינטליגנציה של האדם ויש לא מעט אנשים מבריקים שמתקשים לקרוא או להבין את הטקסט שלפניהם. עם זאת, ישנם פתרונות איכותיים מאוד שמסייעים גם להם, בהם טיפול בדילסקציה במכון זרחין, שמספק מענה למגוון רחב של לקויות למידה - ולדיסלקציה בפרט.

הפרעות בכתיבה, בקריאה או בהבנה

באופן כללי ישנן מספר לקויות למידה שונות, ולכל אחת משמעויות משלה - והשפעות לא מבוטלות על האדם שמתמודד עמה. דיסלקציה היא דוגמה אחת, והיא מתייחסת לקשיים בקריאה, אבל יש מי שמתקשה בכלל בביצוע חישובים בסיסיים יחסית, ולקות הלמידה הזו מוכרת בשם דיסקלקוליה. למעשה, אנשים אלה מתקשים להתמודד גם עם מושגים כמו "קטן" או "גדול", עם כמויות או עם יחסיות ("למעלה" או "למטה"). בנוסף, מי שמתקשה לכתוב בצורה נכונה, מבלבל את סדר האותיות או נמנע מיצירת רווחים בין מילים, הוא מי שמתמודד עם דיסגרפיה.

פגיעה בערך העצמי של הילד

לקויות למידה מסבות לצעירים לא מעט נזקים, הן ברמה האישית והן ברמה החברתית. למשל, ילדים שמתמודדים עם דיסגרפיה מרגישים שהם שונים מחבריהם לכיתה, והערך העצמי שלה נפגע במידה רבה בשל הפער שנוצר. הם מרגישים מתוסכלים, המוטיבציה שלהם יורדת והקשיים הרגשיים שהם חווים בהחלט משמעותיים. באופן טבעי, חוסר היכולת להתבטא בכתב עלול להשפיע גם על הציונים של התלמיד ועל ההישגים האקדמיים שלו בכלל, ומכאן שיש ללקות הלמידה השפעה רבה גם בהמשך.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

הצעד הראשון: אבחון מדויק

אם כן, על הלקויות השונות בהחלט אפשר להתגבר, ולא באמצעות חזרות בלתי נגמרות על טקסטים או ניסיון לכתוב מילים מסוימות פעם אחר פעם. מכון אבחון מקצועי יוכל לזהות את הבעיה, את חומרתה ואת הדרך האידאלית להתמודד עמה במטרה לשפר את מיומנויות הכתיבה או הקריאה של הילד. הצוות המקצועי של מכון זרחין, מאמין ביכולתו של כל אדם לגבור על הלקות שמגבילה אותו ויעניק ליווי אישי לכל אורך הדרך. אתם מוזמנים ליצור קשר עם צוות המכון כבר עכשיו בטלפון 050-420-0291.

כתבה זו נכתבה בשיתוף פעולה עם מגזין לימודים בישראל של קבוצת מקומונט

בשיתוף מכון זרחין, בשיתוף מכון זרחין
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully