וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונת המעונות - השקעות נדל"ן במגורי סטודנטים באנגליה

בשיתוף בריטניה נדל"ן, בשיתוף בריטניה נדל"ן

22.1.2020 / 15:16

הממלכה כמרקחה, והפעם לשם שינוי הכוונה היא לא לרכילות צהובה מהארמון, אלא לתקופה מעניינת במיוחד שמהווה הזדמנות עסקית בלתי חוזרת

לונדון. ShutterStock
לונדון/ShutterStock

הברקזיט האורב מעבר לפינה יצר מצב מעניין. מחד ישנה אי וודאות גדולה באשר לעתיד הכלכלי של בריטניה, וזה הוביל לירידה מאסיבית של הפאונד שנמצא בשפל של 30 שנים, אך מאידך, הירידה הגדולה בערך המטבע המקומי יוצרת הזדמנויות מעניינות עבור משקיעים מחו"ל, ועכשיו לאחר נצחונו של ג'ונסון ענני אי הוודאות יתחלפו במגמה ברורה יותר. חלון ההזדמנויות ייסגר.

שער הפאונד. יח"צ,
שער הפאונד/יח"צ

"כשיש דם ברחובות, זה הזמן לקנות נכסים, וזה לא אני אמרתי, זה ציטוט של הברון רוטשילד", מספר שמעון רוטמן, מנהל שותף בבריטניה נדל"ן, חברה שמתמחה באיתור הזדמנויות מיוחדות בשוק הבריטי ובהבאתן לקהל הישראלי. "אז נכון שאין בבריטניה דם ברחובות, וזו אגב אחת הסיבות שבחרנו במדינה הזו, כי היא יציבה יותר, אבל כן יש "דם" בפרלמנט. הם עדיין לא מצליחים למצוא את הנוסחה הפוליטית להוציא את הברקזיט לפועל, וכתוצאה מזה הפאונד ירד, וזו הזדמנות פז עבור משקיעים. תוצאות הבחירות מבהירות כי לבריטניה יש כיוון וצמצום אי הוודאות יביא לעלייה בערך המטבע, כבר התחלנו לראות את זה, לכן הזמן יקר מתמיד, ולצד שיקולים שיש לעשות, צריכים גם לבצע פן תחמוק ההזדמנות".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שמעון רוטמן. יח"צ,
שמעון רוטמן, שותף מנהל בריטניה נדל"ן/יח"צ

מדוע ערך הפאונד הנמוך מהווה הזדמנות עסקית גדולה כל כך?

"בואו נקח לדוגמא דירת מגורים, שעלתה לפני חמש עשרה שנה כ-100,000 פאונד אז הפאונד היה 8 שקל ועלות העסקה בשקלים היתה 800,000, אותו הנכס עולה היום קצת יותר בפאונדים, כי מן הסתם היתה עלייה של הנדל"ן, אבל בגלל הצניחה בערך המטבע שהוא היום 4.5, הבית עולה היום בשקלים 480,000. כאמור, הזדמנות אמיתית.

איך אתם בוחרים את עסקאות נדל"ן שאתם רוצים לשווק עבור הקהל בישראל?

הערך שאנחנו נותנים למשקיעים שלנו, הוא בחינה מעמיקה של הפרויקטים, וליווי לאורך התהליך. אנחנו לא מתרשמים ממצגות מושקעות, או תמונות יפות. בשנים האחרונים יצרנו רשת קשרים חזקה, עם יזמים מובילים באנגליה. אנחנו מקבלים מהם על בסיס שוטף פרויקטים להשקעה. מתוך כל הפרויקטים שאנחנו מקבלים, אנחנו בוחרים בערך 10%, להם יש את הפוטנציאל הגבוה ביותר.
אנחנו טסים לאנגליה בתדירות גבוהה, ובחונים את הפרויקטים הרלוונטים. רק לאחר שמצאנו פרויקט שעומד בקריטריונים שלנו, עם יזם מוביל, בעל היסטוריה מוכחת, מיקום מנצח, ופוטנציאל לעתיד, נביא את הפרויקט לארץ, ונסייע למשקיעים שירצו בכך, לרכוש דירה בפרויקט. באופן כללי אנחנו מתרוצצים, כדי שהמשקיעים שלנו יוכלו לנוח.

שוק מעונות הסטודנטים בשפילד. יח"צ,
שוק מעונות הסטודנטים בשפילד/יח"צ

מה הופך את עסקת מעונות הסטודנטים לכדאית במיוחד?

קודם כל חוזה שכירות ארוך טווח, ל-5 שנים, המניב 8% תשואה, לאחר הוצאות ניהול ואחזקה. אין הרבה עסקאות נדל"ן שמציעות חוזה ארוך טווח, והתחייבות חוזית של היזם לתשואה. לא מבריטניה לפחות. ובוודאי נשאלת השאלה מנין הבטחון לתשואה קבועה המעוגנת בחוזה? בשביל לענות על זה ישנם כמה נתונים שכדאי להכיר, כאלו שמעניקים יותר וודאות. מעונות הסטודנטים עליהם אנו מדברים נמצאים בעיר שפילד.

כמה לקוחות כבר רכשו באמצעותכם נכסים מניבים בבריטניה?

נכון להיום למעלה מ -4,000 איש הביעו התעניינות בנכסים שאנחנו משווקים, העניין הוא שהמלאי שלנו מוגבל מאוד, כי כמו שהסברתי קודם אנחנו בוחרים את העסקאות בפינצטה, גם אם זה אומר שנוכל למכור פחות יחידות. זו החלטה עסקית שלקחנו לטווח הארוך כי אנחנו מאמינים שטוב שם טוב משמן טוב. עד עכשיו ביצענו מאות עסקאות נדל"ן, ותודה לאל, נהנים ממשקיעים מרוצים,. שחלקם הגדול חזרו לבצע עסקאות נוספות.

לאחרונה אנחנו רואים הרבה הצעות השקעה בנדל"ן בחו"ל, האם ישנה אינפלציה בעסקאות מהסוג הזה? ואם כן, כיצד זה משפיע עליכם?

חד משמעית כן. זה אמנם אירוני להגיד, כי אני משווק עסקאות נדל"ן לחו"ל, אבל אין ספק שיש היום שפע של עסקאות והשקעות נדל"ן בחו"ל, שפע שלעתים יכול להיות מעט מבלבל. מהצד שלנו אנחנו מדגישים בפני המתעניינים, את היתרונות הגדולים של השקעה בבריטניה אל מול מדינות אחרות . השוק הבריטי הוא יציב, מפוקח ושקוף. יש בו יתרונות גדולים מאוד היום בגלל ערך המטבע, הקרבה היחסית לישראל, העובדה שהמדינה דוברת אנגלית. ויש חברות ניהול מסודרות ובעלות ניסיון. התהליך פשוט וקל, הכסף מופקד לחשבון של המשקיע בארץ, ויש הטבות מיסוי יוצאות דופן למשקיעים.

מהו מסלול ההתקדמות עבור מתעניינים?

פשוט מאוד. אנחנו מזמינים את כולם להשאיר פרטים או לחילופין ליצור קשר בעמוד הפייסבוק שלנו. לאחר היכרות ראשונית והבנת הצרכים והרצונות של המתעניינים, במקרים הרלוונטיים אנחנו מתקדמים הלאה לעבר בחירת עו"ד. זה צעד ראשון וחשוב. רצוי שהלקוחות יהיו בידיים נאמנות כלפי עסקה עתידית חשובה עבורם. עבור מי שמעוניין, אנחנו, ולקוחות אחרים בקהילת המשקיעים שלנו יכולים להמליץ על עו"ד עמם יש ניסיון טוב, אבל ההחלטה הזו היא עצמאית עבור כל משקיע.

ומה המסר שלך למשקיעים?

משקיעים רבים יושבים על הגדר. יושבים ומחכים. בוחנים עשרות אופציות השקעה בחו"ל, מבולבלים מכמות האפשרויות. בזמן שאנשים ממתינים, הכסף שלהם יושב ומעלה אבק בחשבון הבנק. צריך להבין שאנשים מאבדים רווח פוטנציאלי של אלפי שקלים מידי חודש, רק כיוון שהם לא עושים את הצעד לעבר ההשקעה. אני ממליץ לאנשים למקד את החיפוש שלהם בשוק או סוג השקעה שבחרו, להבין לעומק את היתרונות והחסרונות של כל השקעה, לרבות כל הסיכונים בהשקעה, ולבסוף לקבל החלטה מהירה ולהתקדם. חלון ההזדמנויות בו ערך הפאונד מאפשר רכישת נכסים באנגליה בזול, ייסגר בסופו של דבר, וחבל להחמיץ את ההזדמנות.

בשיתוף בריטניה נדל"ן, בשיתוף בריטניה נדל"ן
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully