וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להספיק יותר בפחות - סודות היעילות של האנשים המצליחים ביותר בהייטק

בשיתוף Gotfriends, בשיתוף Gotfriends

22.1.2020 / 14:56

אם תשאלו את האנשים המצליחים ביותר בתחום ההייטק מהו סוד ההצלחה שלהם, תשמעו לצד תשובות כמו אמונה, מוטיבציה והתמדה, מילה אחת משמעותית שתחזור על עצמה במיוחד: יעילות. איך עובדים ביעילות? יש לנו 10 טיפים מצוינים עבורכם

עבודת צוות במשרד. ShutterStock
הייטק/ShutterStock

הצלחה לא מגיעה במקרה. בין אם ההצלחה שאתם מעוניינים בה קשורה להגשת פרויקט בזמן, להשגת הקידום המיוחל או פשוט להגעה לסוף יום העבודה בתחושה שהספקתם לעשות את כל המוטל עליכם - יהיה עליכם להתארגן בהתאם ולהקפיד על מספר הרגלים לא מסובכים, אך מאוד משמעותיים.

אלו הם 10 ההרגלים שיבטיחו לכם יום עבודה יעיל:

1. תכנון מראש - כשאנחנו לחוצים, רובנו נוטים להיכנס היישר לתוך העבודה, בלי לנסות לעצור לרגע ולהבין מה עומד בפנינו היום, מהן המשימות הדחופות, ומה יהיה הסדר הנכון והיעיל ביותר לבצען. אל תחששו מבזבוז זמן מיותר, זה ייקח לכם לא יותר מחמש דקות ויחסוך לכם שעות בהמשך. במסגרת התכנון, כדאי תמיד למקם בתחילת היום את המשימות המאתגרות יותר או את אלה שאינכם אוהבים. תחושת ההקלה שתרגישו כשתגיע השעה 12 ואתם כבר תהיו אחרי המשימות המעיקות (במיוחד אם אתם נוטים לסבול מתכונה אנושית במיוחד בשם "דחיינות") תגרום לכם לתקתק בקלילות את המטלות שנשארו.

2. העלמת הסחות דעת - משרות הייטק הן משרות שדורשות ריכוז והעמקה בפרטים קטנים, ופעמים רבות דורשות עמידה בלוח זמנים דוחק. איך אפשר להתרכז כשהנייד לא מפסיק לצפצף וכשהפייסבוק והאינסטגרם נמצאים בהישג יד? קחו בחשבון שכל הצצה קטנה בנייד מעכבת אתכם הרבה יותר מכפי שנדמה לכם כיוון שהיא מוציאה אתכם מהריכוז בו הייתם, וייקח לכם זמן לחזור אליו שוב. שימו את הנייד בצד, במצב שקט, וקחו אותו חזרה רק בהפסקות שקבעתם מראש (ראו סעיף 4).

3. עבודה בפרקי זמן קצרים - אם בעבר היה נהוג לחשוב ש-45 דקות הן משך זמן הגיוני לשמירה על ריכוז (ובעקבות זאת קבעו פרק זמן זה כמשך שיעור בבית הספר), הרי שהיום, באורח החיים המהיר והמיידי שלנו, התפיסה השתנתה ומשך הזמן הנחשב אידיאלי לשמירה על ריכוז עומד כל כ-20 עד 25 דקות. הסוד ליעילות מירבית הוא לעבוד בפרקי זמן של עד 25 דקות וביניהם הפסקות רענון קצרות (הבטחנו לדבר על הפסקות בסעיף 4, הנה הוא מגיע).

4. קומו מהמחשב! - בין פרקי הזמן המוקדשים לעבודה, חשוב לקום מהמחשב ולהזיז קצת את הגוף, להימתח, לצאת לנשום אוויר, העיקר שתזיזו קצת את האיברים. בנוסף, חשוב לתת לעיניים הפסקה מהמסך, ולאפשר להן להביט על אובייקטים רחוקים יותר כדי להימנע מפגיעה בעיניים, כך שמספיק לקום להכין קפה ופשוט להביט על הנוף הנשקף מהחלון. עם זאת, שימו לב לא להגזים ולשמור על הפסקות של עד 5 דקות על מנת לא לצאת לגמרי ממוד העבודה שכבר השגתם.

5. פרה פרה - מי שטבע את הביטוי הזה ידע על מה הוא מדבר, כי עם כל הכבוד ליכולות המולטיטסקינג שלכם, התמודדות עם כמה משימות בו זמנית פוגמת ביעילות הביצוע של כל אחת מהן. עדיף להתרכז בכל פעם במשימה אחת, להגיע לסיומה ורק אז לעבור לבאה בתור.

6. קיצור תהליכים - אתם הרי אנשי הייטק, מי אם לא אתם יידע להשתמש בידע וביכולות המרשימות שלכם כדי לייעל את העבודה שאתם עושים. וודאי ישנה תוכנה או אפליקציה שיכולה לעשות בדיוק את התהליך הזה שאתם צריכים לחזור עליו בכל משימה מחדש, ולקצר לכם את התהליכים, ואם אין כזאת - פתחו אותה בעצמכם!

7. תמיד להעדיף שיחה - רובנו מעדיפים, במיוחד כשאנחנו עסוקים, לשלוח הודעה או מייל ולהמשיך להתקדם בינתיים, במקום לעצור את הכל לשיחה טלפונית או ישירה. אך בפועל, במקרים רבים, שליחת הודעה או מייל דווקא תעכב אתכם, כי לא תמיד האדם בצד השני יהיה פנוי באותו הרגע להחזיר לכם את התשובה לה אתם זקוקים. במקום למצוא את עצמכם ממתינים למוצא פיו, גשו או התקשרו אליו, ובשיחה של שתי דקות העניין מאחוריכם.

8. פרפקציוניזם היא לא תכונה חיובית - הימים בהם פרפקציוניזם שימש מרואיינים בראיונות עבודה כשם קוד לתכונה שלילית שהיא למעשה חיובית - חלפו מן העולם. פרפקציוניזם עלול להיות אחד ממעכבי היעילות הגדולים ביותר, במיוחד בתחום ההייטק, כיוון שתמיד יהיה פרק זמן מאוחר יותר לשיפור ודיוק, וברוב המקרים גרסה ראשונית שאינה מושלמת עדיפה בהרבה על עבודה לא גמורה שנתקעה בניסיונות שיפור אינסופיים.

9. צריך לדעת להתייעץ - אחד הדברים החשובים שינסו להבין מכם בכל ראיון עבודה, ואפילו עוד קודם לכן, אם תפנו לשירותיהן של חברות השמה בדרך למציאת המשרה, הוא אם אתם יודעים לעבוד בצוות. יכולת עבודה בצוות מבוססת, בין היתר, על יכולתכם לבקש עזרה. בענף ההייטק, ריבוי מוחות הוא משובח, והתייעצות עם עמיתיכם יכולה רק לתרום ליעילותכם, להוציא אתכם ממקום בו נתקעתם ולהעיף אתכם קדימה.

10. וחשוב גם לסרב כשצריך - התחרות גדולה, כולנו רוצים להתבלט ולהוכיח את עצמנו, ולפעמים קשה לסרב למשימות חדשות שמונחתות עליכם, אך במקרים מסוימים זה הכרחי. דעו להבין מתי אתם מסוגלים לעשות עוד ומתי עליכם להתרכז במשימות הקיימות ולהתקדם איתן לפני שאתם לוקחים על עצמכם עוד.

המאמר נכתב ע"י יועץ השמה מחברת Gotfriends חברת ההשמה המובילה בגיוסי הייטק.

בשיתוף Gotfriends, בשיתוף Gotfriends
  • עוד באותו נושא:
  • הייטק
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully