וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקרה נוזלת? אלו דברים שכדאי לברר עם מומחי איטום

בשיתוף איטום פז, בשיתוף איטום פז

21.1.2020 / 14:27

החורף הוא הזמן בו אנחנו מגלים מה שווה האיטום של ביתנו. מה עושים אם יש נזילה? הנה מספר טיפים

איטום. פוטוליה,
איטום/פוטוליה

תחילת עונת הגשמים היא לרוב גם העונה בה אנו מגלים עד כמה טוב הבידוד והאיטום בבית שלנו. כאשר הגשמים הרציניים הראשונים מגיעים והרחובות מתחילים להיות מוצפים, מצטברים מים רבים גם על גגות הבתים והבניינים, ואלו אשר אינם אטומים כהלכה יאפשרו למים לחדור ולחלחל, ולרוב במהרה אנו נשים לב לכך בצורה של רטיבות בתקרה, נזילות ותקלות אפשריות נוספות וחמורות יותר. עבור מי שחווה מקרה מסוג זה בימים אלו, להלן כמה מהשאלות המרכזיות שמומלץ לשאול ולהתייעץ לגביהן עם מומחי איטום, ולא לנסות לענות עליהן או לטפל בהן בעצמנו.

האם נדרש תיקון מקיף מיידי או שניתן להמתין לאביב?

מחירי עבודות האיטום בחורף לעתים יקרים יותר, שכן מדובר בעונה העמוסה של השנה מבחינתם של בעלי המקצוע וחברות האיטום המקצועיות. במידה ומדובר בבעיה אותה ניתן לפתור בצורה נקודתית ומידית באופן מהיר וזול יחסית, אולי כדאי לעשות זאת ולבצע את עבודת האיטום המקיפה והיסודית באמת רק עם סיום עונת הגשמים והחורף, כאשר המחירים ירדו מעט. עם זאת, במקרים רבים עדיף שלא לחכות ולא לפתור את הבעיה באופן זמני, שכן נזילות חמורות עלולות לפגוע במבנה עצמו, ובתשתיות שונות. במידה וזה המצב, אין ברירה אלא לבצע עבודת איטום מקיפה ויסודית כבר עכשיו.

היכן בדיוק הבעיה והנקודה ממנה חודרים המים?

בבתים שונים קיימות בעיות איטום שונות. במקרים מסוימים, הבעיה מסתכמת בכמה רעפים שבורים המאפשרים למים לחדור אל הגג, וממנו אל התקרה והבית. החלפת הרעפים יכולה להוות פתרון מהיר, קל וזול ביותר לבעיה. במקרים אחרים מדובר בבעיה במערכת האיטום עצמה, כזו המצריכה הסרה של חומרי איטום קיימים וביצוע פעולות שונות נוספות על מנת ליצור איטום חדש אפקטיבי ומספק אם זה בגג, בקירות המבנה או במרפסת (למידע נוסף אודות איטום המרפסת לחצו כאן). כדאי להכיר בדיוק היכן הבעיה במקרה שלכם, על מנת לדעת למה לצפות כאשר אתם מקבלים הצעת מחיר לתיקון.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

האם נעשה שימוש בחומרי איטום תקניים ומתאימים למבנה?

מהם חומרי האיטום הקיימים כיום והאם הם מתאימים לסוג המבנה? האם ההצעה שקיבלתם זה עתה לתיקון הבעיה כוללת שימוש בחומרי איטום איכותיים ומתאימים למבנה ספציפי זה? האם מדובר בחומרי איטום אשר עומדים בתקן הישראלי לנושא זה? עבדו רק עם חברת איטום מקצועית או בעלי מקצוע אשר עובדים עם חומרי איטום מתאימים ואיכותיים, כאלו אשר עומדים בכל התקנים הרלבנטיים!

מהי האחריות הניתנת עם התיקון?

כמו בכל שירות שאתם משלמים עליו, גם במקרה של איטום המבנה חשוב לוודא שאתם מקבלים אחריות על העבודה, וחשוב להבין בדיוק מה כוללת אחריות זו - לכמה זמן היא תקפה? מה בדיוק היא כוללת? וכד'. בתיקון הגג חשוב מאוד לקבל אחריות מלאה על העבודה על מנת שלא תמצאו את עצמכם בחורף הבא עומדים בפני אותה בעיה בדיוק, ונאלצים לשלם שוב על תיקון נוסף.

בשיתוף איטום פז, בשיתוף איטום פז
  • עוד באותו נושא:
  • חורף
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully