וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך לבחור ערוץ שיווק דיגיטלי?

בשיתוף האקריו, בשיתוף האקריו

21.1.2020 / 12:56

השיווק המסורתי בטלוויזיה וברדיו כבר לא מספיק. עסק שרוצה להצליח צריך לפרסם את עצמו גם בזירה הדיגיטלית - אלה ערוצי השיווק השונים הקיימים ברשת

שיווק דיגיטלי. RF123,
שיווק דיגיטלי/RF123

הדרכים המסורתיות בהן השתמשו בעבר לשיווק של מותג או מוצר היו מאוד ישירות. כל מה שחברה הייתה צריכה בשביל לשווק לקהל המטרה, הוא להשקיע כסף בפרסום בטלוויזיה, ברדיו או בשילוט חוצות ולחכות לתוצאות. בשנים האחרונות לעומת זאת, דרכים מסורתיות שהיו מקובלות בעבר, לא מספיקות בשביל להשאיר את המותג שלך בתודעה.

עם ההתפתחות הדיגיטלית ובפרט התפתחותו של האינטרנט, זה נהיה אף יותר חשוב למותגים לבסס את נוכחותם במרחב הדיגיטלי. זו למעשה הסיבה שאחד מהקורסים הכי פופולאריים היום לעצמאיים ולשכירים הוא קורס שיווק באינטרנט.

משווקים של היום עומדים מבולבלים בפני אפשרויות הפרסום הרבות שקיימות (שמתעדכנות בתדירות גבוהה) ולא יודעים באיזה מהן לבחור. יתרה מכך, לפעמים הם אפילו לא מכירים את כל האופציות הקיימות. זו הסיבה ששכירים וגם עצמאיים רבים שרוצים לשווק את עצמם ואת העסק שלהם, הולכים ללמוד קורס שיווק דיגיטלי שממפה להם את כל הדרכים האלו ומכוון אותם מתי עדיף להשתמש באיזה כלי.

אז אם אתם בדיוק לפני קורס, או חושבים לקחת אחד כזה ואתם רוצים להגיע מוכנים, מיפינו בשבילכם כמה מהערוצים הפופולאריים ביותר לשיווק דיגיטלי.

1. שיווק במייל - Email Marketing

כשמותגים מסוימים שואפים לאסוף לידים מלקוחות, בין הפרטים שהם אוספים מהקהל הפוטנציאלי שלהם הוא שם מלא, טלפון וגם דואר אלקטרוני. הם גם מבקשים מהם אישור לשלוח להם פרסומים למייל. זהו אחד מהערוצים שנותנים לעסקים אחוזי המרה הכי גבוהים. בטוח שגם אתם נתקלתם בדרך אחת או אחרת של שיווק במייל. הנפוצות ביותר הן - ניוזלטרים, דיוורים שבונים את המותג, ודיוורים שמעודדים מכירה.

2. מודעות PPC (תשלום לפי קליק)

מודעות ממומנות שאמורות לעודד קליקים הן ערוץ טוב שמאפשר להשיג מקהל המטרה הפוטנציאלי, מעורבות עם המותג בצורה מהירה. מפרסמים שבוחרים בשיטה זו, נוהגים להשקיע כספים רבים כדי למקם את עצמם במקומות גבוהים במנועי החיפוש וכדי להגיע לכמה שיותר מקהל המטרה הפוטנציאלי.

ה- PPC הפך לאחת מהשיטות המקובלות ביותר לפרסום כי היא מאפשרת שליטה מאוד גבוהה בתקציב הפרסום. כך שהמשווק יכול לקבוע כמה הוא צריך להוציא ליום, שבוע או חודש בהפעלת המודעות. היעילות של מודעות PPC מסתמכת על בחירת מילות מפתח טובות שרלוונטיות לקהל הפוטנציאלי. יחד עם זאת, ישנה כמובן גם חשיבות רבה לתוכן המודעה ולטקסט הכתוב בה ולמידת האטרקטיביות שבו.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

3. אופטימיזציה של מנועי חיפוש (SEO)

93% מהחוויות המקוונות מתחילות במנועי חיפוש. כמעט כל האנשים שמשתמשים באינטרנט מכירים ועושים שימוש במנועי חיפוש כדי לחפש את מה שהם רוצים לדעת. אנשים משתמשים במנועי חיפוש כדי לחפש מידע על מותגים, מוצרים או שירותים ואף כדי לחפש עסק ספציפי שמספק צורך מסוים. קידום האתר במנועי החיפוש, כך שיופיע במקומות הראשונים כרוך במספר פעילויות כמו מחקר מילות מפתח תוך שימוש באופטימיזציה של העמוד ומחוצה לו ועוד.

4. פרסום צד ג

גם ללא קורס שיווק באינטרנט, כל מי שאי פעם התעניין בשיווק יודע שאנשים רבים נוטים לבקר בבלוגים, פורומים ואתרי אינטרנט שמעניינים אותם או שהם מועילים להם. משווקים בדיגיטל יכולים לפנות אל אותם לקוחות פוטנציאליים על ידי "שתילת" מודעות רלוונטיות באתרי צד ג' אלו. מודעות אלו מקושרות לאתר המותג או לעמוד נחיתה והן כוללות באנרים, סרטוני וידיאו, פופ-אפים וכו. פרסום מסוג זה יוצר מודעות גדולה יותר למותג ותנועה ממוקדת שעשויה לגרום להמרת לידים או למכירות. פרסום מסוג זה הוא חסכוני יותר מ-PPC משום שבמקרה זה התשלום הוא לפי הופעות ולא לפי קליקים.

5. פרסום ברשתות חברתיות (SMM)

זו אולי שיטת השיווק הנפוצה ביותר וכל מרצה של קורס שיווק דיגיטלי יוכל להסכים איתי. הרשתות החברתיות הן ללא ספק אחת משיטות השיווק הפנומנליות ביותר שקיימות היום בזירה הדיגיטלית. שיווק במדיה חברתית מאפשר למשווק לפנות ללקוחות פוטנציאליים ממוקדים. מספר המשתמשים במדיה החברתית רק עולה בכל יום, ועל המשווק במדיה חברתית לדעת באיזה מהם לבחור כדי להגיע לקהל הרלוונטי למה שהוא משווק.

6. שיווק מבוסס תוכן

התוכן הוא המלך! הוא מהווה את הליבה של כל קמפיין שיווק דיגיטלי הוא האלמנט העיקרי שעוד ישרוד גם אחרי כל השינויים שיתרחשו בתחום השיווק. תוכן שכתוב טוב יאפשר לך ליצור תנועה גדולה יותר של קהלים ממוקדים שיכולים בסופו של דבר להפוך ללקוחות פוטנציאליים.

7. שיווק שותפים

הקהל שלך בינלאומי? יש לך יותר מקהל אחד פוטנציאלי? אתה לא צריך לנסוע רחוק בשביל להגיע אליו. כל מה שתצטרך לעשות זה לשכור אנשים שישווקו בשבילך בתמורה לכמה אחוזים מהמכירה. שיווק שותפים הופך ונהיה יותר ויותר מקובל במרחב הדיגיטלי ותוכלו לראות המון אנשים מפרסמים מוצרים במחירים מאוד אטרקטיבי ובסופו של דבר "גוזרים קופון" מהמכירה.

אם כך, אחרי שמיפינו את רוב הדרכים בהן ניתן לפנות לקהל הלקוחות שלנו, איך אנחנו בוחרים מה תהיה הדרך הטובה ביותר לפנות אליהם?

• הגדירו את יעדי החברה העיקריים לשימוש בערוצי השיווק הדיגיטלי - יעדים אלו יכולים להיות מודעות למותג, יצירת זיכרון חיובי למותג ובמקרה זה כדאי להשתמש בערוצים כדוגמת פייסבוק, יוטיוב או ערוצים במקדמים אלמנטים חזותיים כמו אינסטגרם ועוד. יעד נוסף יכול להיות עידוד מכירה, איסוף לידים, יצירת תנועה לאתר ועוד. לכל אחד מהיעדים האלו תוכלו להשתמש בכלי שיווקי אחר ולפעמים בכמה בו זמנית.

• הגדירו מראש את תקציב השיווק שלכם - כשאתם יודעים באילו ערוצים אתם מתכוונים לשווק, אתם יכולים לגזור מזה את התקציב שאתם מתכוונים להשקיע. כשאתם מקצים את התקציב קחו בחשבון תשלומים נלווים כמו תשלום למעצב או לכותב תוכן.

• דעו להגדיר מהו כוח האדם שלכם - הפקת קמפיינים שיווקיים דיגיטליים דורשת שימוש בכוח אדם עם רמת מיומנות וידע בהיבטים שונים של הערוצים שלך. לפני שאתם מתכננים קמפיין בדקו מה הם המשאבים הפנימיים שיש לכם ואילו מהם אתם צריכים להוציא למיקור חוץ.

אם הגעתם עד לכאן, בטח השתכנעתם שאתם צריכים לקחת קורס שיווק באינטרנט שייכנס אתכם לעומק לכל אחד ואחד מהנושאים כאן. לפני שנסיים רק נדגיש שכשאתם מקימים קמפיין שיווק דיגיטלי אתה צריך על יותר ממשאב אחד כדי לייצר את כל התוצאות שרצית.

בשיתוף האקריו, בשיתוף האקריו
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully