וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תעמוד רשות החשמל בייעדי האנרגיה הירוקה ב-2020

בשיתוף גרינטופס, בשיתוף גרינטופס

21.1.2020 / 12:17

רשות החשמל הגדילה מכסות למערכות פוטו וולטאיות (סולאריות) כדי לעמוד ביעדים לאנרגיה ירוקה בשנת 2020. גרינטופס מתמחה הן בהקמת גגות סולאריים קטנים והן בהקמה ושירות לגגות מסחריים

פאנל סולארי. ShutterStock
פאנל סולרי/ShutterStock

ניצולת האנרגיה בכל רחבי העולם, לרבות ישראל, עוברת למגמה ירוקה יותר ויותר עם כל עשור חדש. למרות החדשות המרעישות על ניצול גז טבעי בישראל, המדינה הקטנה ושטופת השמש שלנו עושה מאמצים לנצל אנרגיה סולארית בצורה יעילה יותר. לשם כך, הגדילה רשות החשמל את המכסות עבור מערכות סולאריות כדי לעמוד ביעדים שהציבה המדינה עד לשנת 2020.

המגמה הרווחת בעשור הקודם הייתה להגיע ל-10% ניצולת של אנרגיה סולארית עד שנת 2020, אך המציאות לא עמדה בציפיות. עד ההחלטה שהגיעה לקראת סוף שנת 2019, ניצולת האנרגיה הסולארית בישראל עמדה על 7%, ניצולת שהתאפשרה הודות למערכות פוטו וולטאיות מסחריות בהספק של Kw150, שהוקמו על גגות של מפעלים ובתי מסחר ברחבי הארץ.

אי העמידה ביעדים הביאה את רשות החשמל להגדיל את מכסת ההספק ל-200 קוו"ט כך שניתן יהיה להתקין מערכות בהספק מותקן של 300 קוו"ט וזאת על מנת להגיע ליעד של 10% אנרגיה מתחדשת עד תום שנת 2020.

ההחלטה של רשות החשמל ומשרד האנרגיה נקבעה ביום 12.12.2019 בישיבה 571 בה מכסות החשמל עלו והתעריף עבור מערכות סולאריות באסדרה של Kw200 יהיה 45 אג'. התעריף לא השתנה כחלק מהתמריץ של חברת החשמל לעודד ייצור חשמל סולארי על ידי חברות שברשותן שטחים שניתן להקים בהם מערכות סולאריות מסחריות.

החלטה תקדימית נוספת מאפשרת לחברות שלא זכו במכרז למתקנים תאים פוטו וולטאיים קרקעיים או מכרזי גגות להקים מתקנים באותם תנאים שנקבעו במכרזים. השינוי בתנאי ההקמה של מערכות סולאריות מסחריות יאפשר לחברות להקים ולהפעיל מתקנים המוגבלים בהזרמת אנרגיה עד לסיום תהליכי הקמת תשתית הרשת. הודות לכך, מספר המתקנים שיקבלו אישור להקמת מערכות סולאריות מסחריות יגדל, אפילו אם תשתיות הרשת לא יוקמו במלואן.

הקמת מתקנים של חשמל סולארי בקנה מידה מסחרי דורשת גגות או שטח של 1,000 מ"ר לפחות, ולכן מתקנים אלו לא מתאימים להקמה בשטחים פרטיים. צוות של מהנדסים וחשמלאים מנוסים נדרש כדי לעמוד בתנאים של משרד החשמל והאנרגיה ועל מנת להוציא לפועל את התקנת המערכות.

ישנן מספר חברות בארץ אשר מתמחות בהקמה של גגות סולאריים קטנים, אך מעטות בלבד יכולות להעניק שירותיים מקצועיים להקמת גגות סולאריים מסחריים. בין החברות הללו נמצאת חברת גרינטופס, המתמחה בתחום ההתקנות הסולאריות למעלה מעשור ואשר מהווה את חוד החנית בתחום של תכנון והקמת תאים פוטו וולטאיים לשימוש מסחרי.

ההחלטה להגדיל את מכסת האנרגיה מצריכה את השירותים של חברה מקצועית שיש לה את היכולות והטכנולוגיות הנדרשות להקמה של מערכת סולארית מסחרית. חברת גרינטופס הוציאה לפועל פרויקטים בישראל בתכנון והקמה ייחודית המאפשרים לנצל אנרגיה סולארית בצורה מיטבית, והיא ממשיכה לספק את שירותיה המקצועיים כדי להביא את מדינת ישראל ליעדי האנרגיה הירוקה שלה לשנת 2020 ואילך.

בשיתוף גרינטופס, בשיתוף גרינטופס
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully