וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוי בינוי לשנת 2020 - כל מה שצריך לדעת

בשיתוף פלס שירותי בדק בית, בשיתוף פלס שירותי בדק בית

21.1.2020 / 10:01

הפריחה בהתחדשות העירונית בשנים האחרונות מוציאה לשוק הרבה דירות חדשות. חשוב לדעת כיצד להתמודד עם ליקויי בנייה שמתגלים בדירות החדשות ומתי הכי כדאי לטפל בהן

בדק בית לתמא 38 - פלס בדק בית. pixaday,
תמ"א 38/pixaday

פינוי בינוי הוא תהליך במסגרת מגמת ההתחדשות העירונית. בתהליך זה, נהרסים בניינים ישנים כשדייריהם מפונים למשכן חלופי. במקום הבניינים הישנים, נבנים בניינים חדשים המחוזקים על פי תקני הבנייה העדכניים המחמירים יותר. במרבית המקרים, מדובר בבניינים גבוהים יותר המכילים יותר דירות מהבניינים אשר נהרסו במהלך הפרויקט.

הפינוי בינוי, כעקרון, הנחה את ממשלות ישראל כבר משנות ה-60 של המאה הקודמת. בשנת 1965 חוקקה כנסת ישראל את "חוק פינוי ובינוי של אזורי שיקום התשכ"ה 1965", אשר מאחוריו עמד הצורך בחידוש השכונות הישנות שאיכות בנייתן הייתה נמוכה ונבנו במהירות, כדי לספק מענה למצוקת הדיור של העולים בעלייה הגדולה שבשנות ה-50. חוק זה מסמיך את המדינה כרשאית להכריז על מבנה/אזור כזקוק לשיקום, לתכנן באופן מפורט את שיקומו ולצורך הבניה המחודשת, אף לפנות את דיירי המבנה או האזור. חוק זה גם מסמיך את מדינת ישראל להעניק לקבלנים וליזמים זכויות בנייה עודפות ו/או הטבות מס במטרה לתמרץ אותם לביצוע פרויקטים מסוג זה.

ירידתו של תמ"א 38 ועלייתם של פרויקטי פינוי בינוי

יתרה מכך, במאי 2019, התבשרנו על מהלך חדש אותו מקדם מינהל התכנון במשרד האוצר והמאפשר לרשויות מקומיות לקבוע בכוחות עצמן את גבולות ההתחדשות העירונית המתרחשת בעירם, מתוך מתן העדפה למתחמי פינוי בינוי ותוך צמצום היקפם של פרויקטי תמ"א 38. במאמר בגלובס שעסק בנושא, אמרה מנכ"לית מינהל התכנון כי תמ"א 38 מסבה נזק לערים ואינה מספקת מענה להתחדשותן.

בדק בית לתמא 38 - פלס בדק בית. pixaday,
בדק בית/pixaday

בדק בית דירה מקבלן - בדיקת דירה לפני קניה

הביקורות הרבות המושמעות על פרויקט תמ"א 38 מחד, ומאידך, יציאתן לשוק של מאות ואלפי דירות חדשות מקבלנים, מעלה שוב לשולחן הדיונים את עניין נושא בדק הבית לדירות חדשות. עבור מי שהמונח "בדק בית" אינו מוכר לו עדיין, נסביר:

בדק בית הינו מונח עממי-מקצועי שמתייחס ל"תקופת הבדק", כפי שהיא מוגדרת בסעיף 4 לחוק המכר (דירות). וכך, מגדיר החוק תקופה זו - "תקופת בדק" - תקופה הקבועה בתוספת, שתחילתה בעת העמדת הדירה לרשות הקונה". בתוספת לחוק זה, קובע החוק תקופות מיוחדות ושונות לאחריותו של הקבלן מול רוכשי דירה. לכל תקופת בדק כזו מתווספת גם תקופת אחריות שמתחילה במועד סיום תקופת הבדק. למשל, אורכה של תקופת הבדק על ליקויי בניה במוצרי המסגרות והנגרות (כולל אלומיניום ופלסטיק) עומדת על שנתיים, בעוד שזו הנוגעת להתנתקות, התקלפות או התפוררות של חיפויי חוץ עומדת על שבע שנים. לצורך התדיינות עם הקבלן על ליקויי בניה נדרשת חברת בדק בית אשר תפיק דוח ליקויי בניה מקצועי וחתום מטעמה. ההמלצה לבצע בדק בית הינה לפני מסירת הדירה לחזקת הקונה.

לאתר חברת פלס שירותי בדק בית

בשיתוף פלס שירותי בדק בית, בשיתוף פלס שירותי בדק בית
  • עוד באותו נושא:
  • תמ"א 38
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully