וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה אחרי: איקום סקול (מכללת ecom) מתרחבת

בשיתוף מכללת איקום, בשיתוף מכללת איקום

19.1.2020 / 8:50

אחרי שנכנסו לישראל בסערה עם כיתות אורבניות, רשת חברתית-אקדמית, ותפיסת לימוד חדישה, איקום משתדרגת ועוברת למתחם ענק בהשקעה של מיליוני שקלים. בנוסף המכללה תחל ללמד את מקצוע הבינה המלאכותי (AI) לראשונה בישראל

כיתה אורבנית של איקום. תהל אזולאי,
כיתה אורבנית של איקום/תהל אזולאי

לפני כשנה, הישראלים נחשפו לבשורה המרכזית של מכללת איקום: כיתות לימוד אורבניות וטכנולוגיות שמחליפות את הכיתות הקלאסיות המוכרות. יחד עם רשת חברתית-אקדמית שהוקמה עבור הסטודנטים ותפיסת לימוד חדשה של מקצועות הדיגיטל, יצאו היזמים ד"ר מאיר אורנשטיין, עידן רואה ובן סבוני לדרך, במטרה לשנות את פני האקדמיה בישראל - וכעת נראה שיש התפתחויות משמעותיות.

את הסניף הראשון חנכו לפני כשנה בטיילת חדשה ליד שכונת פלורנטין בתל אביב. לא עבר הרבה זמן, והרשתות החברתיות היו מוצפות בשאלות של גולשים וגולשות בדבר המבנה השקוף החדש בטיילת, והדבר היה צפוי. כשעוברים ליד כיתה אורבנית של איקום - אי אפשר להתעלם מהמתרחש. אי אפשר להסיר את העיניים מהלוח הענק עליו מוצג תוכן השיעור כאילו היה שלט חוצות, מול הסטודנטים והמרצה שמקיימים דיון סוער מבעד לקירות שקופים, מהאמצעים הטכנולוגים המתקדמים בכיתה, ואפילו מהמטבח האישי ומכונת הקפה המשוכללת שעומדת לרשות התלמידים.

כעת, מכללת איקום מודיעה על התרחבות (די מהירה יש לציין), ועוברת למקום מרכזי בתל-אביב, ואיך אומרים - הפעם בענק! השטח החדש במבנה יעמוד על קרוב ל-1,000 מטרים. בתוכו יהיה בית קפה מודרני ברוח 'תל-אביבית' צעירה שייתן מענה לכמות הסטודנטים והסטודנטיות - שממשיכה לצמוח מחודש לחודש. המקום עוצב בהשקעה של מיליוני שקלים ובהשראת אוסף מתחמי ההייטק המתקדמים בעולם.

מה עוד נמצא במתחם החדש? כיתות חכמות ומאובזרות במיטב הכלים הטכנולוגים החדישים, שמתאימים ללמידה והוראה. אזור מותאם לנט-וורקינג וקיום מפגשים חברתיים בין סטודנטים במטרה לייצר שיתופי פעולה, ללמוד על השוק בפנים ולהכיר עסקנים ועיסוקים חדשים. בנוסף יהיו כיתות בהן יוצגו שידורים חיים של קורסים שונים, במתכונת שיטות הלימוד החדשות של העשור החדש החל משנת 2020.

מהלך ההתרחבות חשוב עבור היזמים, שרק לפני פחות משנה יצאו עם הבשורה לשוק ומאז זוכים להיענות נרחבת הן מצד משקיעים, והן מצד ישראלים שעוברים ללמוד בשיטה החדשה, ומחפשים קורסים פרקטיים ויישומיים. כעת, במקום החדש, התאפשר ליזמים לשלב נושא לימוד חדש שעד כה לא נלמד בישראל באופן מסודר ורשמי - קורס בינה המלאכותית (AI).

קורס הבינה המלאכותית מעלה אצל רובנו אסוציאציה לרובוטים רציונליים ואפילו רגישים. במילים אחרות: רובוטים שחושבים כמו בני האדם. אך למעשה מדובר בהרבה יותר מזה. מדובר באוסף של תחומים במדעי המחשב שמשפיעים על חיי היומיום שלנו ואנחנו רק בתחילת הדרך. הבינה המלאכותית נכנסת אט אט לתחומי הנדל"ן והבנייה, חברות הביטוח, מערכת הבריאות, עסקי הקמעונאות, חקלאות, רכב (שמוביליי המוצר הבולט בתחום כיום), אופנה, תרבות ועוד.

ראול ולנברג מכללת איקום. מכללת איקום,
המתחם בראול ולנברג/מכללת איקום

בדוח שהתפרסם בגלובס, מגלים נתון מדהים המשקף את תאוצתו הגוברת של תחום הבינה המלאכותית וכיוצא בזה, של ההשפעות והתמורות השונות שנראות בשוק. הדוח מבוסס על סקר בו השתתפו כאלפיים וחמש מאות מנהלים בכירים מ-29 מדינות ברחבי העולם. במקביל, החוקרים ביצעו ראיונות עומק עם מומחים בתחום ה-AI שהצליחו להתייעל בעקבות כניסתה של הטכנולוגיה לחברה שלהם. בין הנבדקים היו מנהלים מחברות יונאי, GAP והבנק הגרמני (דויטשה בנק).

הרוב המוחלט (כ-88 אחוז מהנבדקים) השיבו בסקר כי הם רואים תועלת עסקית מהבינה המלאכותית ושהיא הופכת להיות חלק בלתי נפרד מן האסטרטגיה הדיגיטלית שלהם. סוגייה שעלתה במהלך המחקר היא: כיצד העובדים יגיבו לטכנולוגיה החדשה שנכנסה לחברה. אחד המנהלים הבכירים של חברת האופנה GAP התייחס לשאלה ואפשר לומר שאף סיכם איך העתיד הולך להיראות. על העובדים שיביעו חשש מה-AI הוא ענה: "הם צריכים למצוא דרך להשתנות, או שהם צריכים להמשיך הלאה לעבודה הבאה שמתאימה להם יותר... אנחנו לא יכולים לשרוד כארגון בלי לבצע את השינויים הללו".

אם כך התמונה ברורה, ונראה שאי אפשר להתחמק ממנה גם אם נרצה. מי שמעוניין לעסוק במקצועות הדיגיטל והטכנולוגיה ככל הנראה יידרש בשלב כזה או אחר להבין בבינה מלאכותית. ונראה כי מי שיקדים את המאוחר וילמד את רזי התחום עוד השנה, יהיה בעל יתרון משמעותי בבואו להתקבל לעבודה חדשה או להציע את שירותיו כפרילנס.

כעת, לראשונה בישראל, לצד מאות שיעורים דיגיטליים ועשרות קורסים בתחום הדיגיטל והייטק, מכללת איקום תלמד את מקצוע הבינה המלאכותית במתחם חדיש וטכנולוגי. תוכנית הלימודים של מכללת איקום נמצאת כחלק ממאגר התוכניות המאושרות של משרד החינוך וכאמור המכללה מחזיקה ברשת חברתית-אקדמית ייחודית לסטודנטים שמעניקה להם אפשרות ללמוד בזמן ובמקום שנוח להם.

מכללת איקום או איקום סקול עוברת למקום מרכזי בת"א על שטח של קרוב ל- 1000 מטר שכולל בתוכו בית קפה, כיתות חכמות, נט וורקינג, כיתת שידורים חיים ולימודים של קורסים חדשים של AI ( בינה מלאכותית) שלא נלמדו עד כה בארץ. המקום עוצב בהשקעה של מיליוני שקלים ונלקח מקונספט של מתחמי הייטק מובילים בעולם. המקום בת"א ברחוב ראול ולנברג 24 רמת החייל.

בשיתוף מכללת איקום, בשיתוף מכללת איקום
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully