וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להוציא ויזה לארה"ב עם דרכון ישראלי או אירופאי?

בשיתוף VisaNow, בשיתוף VisaNow

16.1.2020 / 15:34

מי שמחזיק דרכון אירופאי בנוסף לדרכון הישראלי יכול לבחור במסלול מקוצר לצורך קבלת ויזה לארה"ב אך יש למסלול גם חסרונות. אז מה כדאי?

אילוסטרציה. ShutterStock
ארצות הברית/ShutterStock

בשנת 1883 כתבה המשוררת האמריקנית אמה לזרוס (Emma Lazaros) שיר שלימים הוטבע בברונזה וקובע על קיר במפלס השני מלמעלה של פסל החירות המפורסם הניצב על אי החירות במפרץ ניו יורק. המשוררת העניקה לשיר את השם "The New Colossus" או "הקולוסוס החדש" ("קולוסוס" - פסל בדמות אל השמש הליוס שניצב בעבר באי רודוס, נחשב לאחד משבעת פלאי תבל, הושלם בשנת 280 לפני הספירה וחרב ברעידת אדמה כחצי מאה לאחר מכן).

מילות השיר מעידות על האופן בו בחרו בארה"ב הצעירה לקבל את פניהם של מי שחצו את האוקיינוס כדי להגיע לחופיה. על פי השיר, יהיו הבאים בשעריה אשר יהיו - עייפים, נדכאים, חולמים, חסרי בית - עבור כולם עומדת הגברת עם הלפיד בגאון ומאירה את שער הזהב הפתוח בפניהם לחייהם החדשים.

למרות זאת, פחות ממאה וחמישים שנים לאחר מכן, נראה כי האידאל המתואר בשיר כבר מזמן אינו תקף. לא קל כיום להיכנס לארה"ב, זאת מכיוון ששלטונות ההגירה האמריקנים נדרשים למנוע כניסה מכל מי שמהווים סיכון ביטחוני, עלולים לבצע פעילות עבריינית על אדמת ארה"ב או עלולים להפר את תנאי אשרת הכניסה שקיבלו ולבצע מהלך של הגירה בלתי חוקית (להישאר לחיות בארה"ב ללא אשרת שהייה מתאימה).

הוצאת ויזה לארה"ב כיום היא הליך העשוי להימשך מספר שבועות; כאשר מצד שני ישנם מי שיכולים להסדיר כניסה לארה"ב בתוך כמה שעות. לפניכם סקירת מאפייני הליך הוצאת ויזה לארה"ב עבור מחזיקי דרכון ישראלי בלבד, לעומת המסלול המהיר והפשוט לקבלת ויזה לארה"ב שממנו יכולים ליהנות ישראלים המחזיקים גם בדרכון אירופאי.

מערכת ESTA

האפשרות לעשות שימוש במערכת ESTA היא האחראית להבדלים בין הליך הוצאת ויזה עבור מי שמתכוונים להיכנס לארה"ב עם דרכון ישראלי להליך הוצאת ויזה למי שיכנסו לארה"ב עם דרכון אירופאי. מערכת ESTA (Electronic System for Travel Authorization, או "מערכת אלקטרונית להסדרת אשרות נסיעה") מיועדת לשרת אזרחים של מדינות הכלולות ברשימה של מחלקת ההגירה האמריקנית ככאלה שעצם החזקת דרכון שלהן מעיד על סיכוי נמוך להמצאות סיבה למניעת כניסה לארה"ב (Visa Waiver Program). במקרה שלנו, הישראלים, על אף יחסי הקרבה בין ארה"ב לישראל, ישראל אינה כלולה ברשימת המדינות שאזרחיהן זכאים להסדיר ויזה לארה"ב (או, ליתר דיוק, פטור מויזה) באמצעות מערכת ESTA.

הליך הוצאת ויזה לארה"ב שלא באמצעות מערכת ESTA

המבקשים לקבל ויזה לארה"ב אשר תוטבע בדרכון של מדינה שאינה נמנית על רשימת המדינות שאזרחיהן יכולים לעשות שימוש במערכת ESTA נדרשים להליך הוצאת ויזה בן כמה שלבים. ראשית ההליך הוא במילוי טופס מקוון באנגלית (אשר ניתן למלא רק באנגלית ורק באינטרנט באתר מחלקת ההגירה האמריקנית) - טופס זה מכונהDS-160 , וכבר בראשיתו יש לציין את סוג הויזה אותה מבקשים לקבל. קיימים עשרות סוגים שונים של ויזות לארה"ב, הנחלקות לכאלו המיועדות למבקרים (Non Immigrant Visa) וכאלו המיועדות למי שמבקשים להעתיק את מרכז חייהם לארה"ב (Immigrant Visa); כאשר מעל ל-90% מן הנוסעים לארה"ב תוך שימוש בדרכון ישראלי עושים זאת באמצעות ויזת תייר מסוג B1/B2.

לאחר הגשת טופס DS-160 עליכם לשלם אגרה ולקבוע מועד לראיון בשגרירות ארה"ב בירושלים או בשלוחתה של השגרירות בתל אביב (בני 14 ומטה או 80 ומעלה פטורים מהגעה לראיון).

ישראלים המחזיקים גם דרכון זר, דרכון אירופאי או של מדינה אחרת הכלולה ברשימת המדינות שאזרחיהן זכאים להסדיר ויזה לארה"ב תוך שימוש במערכת ESTA, יכולים לבחור להיכנס לארה"ב עם הדרכון הזר ולא עם הדרכון הישראלי. במקרה כזה אפשר לוותר על ההליך הארוך יותר (קבלת ויזה לארה"ב בדרכון הישראלי) ולפנות להסדרת הכניסה לארה"ב באמצעות מערכת ESTA.

היתרונות המרכזיים של ניצול הזכאות להסדרת ויזה לארה"ב באמצעות המערכת האלקטרונית הם הליך מהיר, זול ופשוט יותר ביחס להליך הוצאת הויזה עם דרכון ישראלי. החיסרון המרכזי בבחירת הסדרת ויזה לארה"ב באמצעות הדרכון האירופאי שלכם הוא שכאשר מוציאים ויזה בתהליך הארוך, הזכות להיכנס לארה"ב כבר מוסדרת מראש ומוענקת לכם במעמד קבלת הויזה; בעוד המשתמשים במערכת ESTA אינם מקבלים ויזה, אלא רק אישור להגיע אל פקיד ההגירה בארה"ב (ביקורת הגבולות בנמל התעופה, הנמל הימי או מעבר הגבול היבשתי), כאשר האמריקנים שומרים לעצמם את הזכות לסרב כניסה ולגרש משטחה מי שמעוררים חשד שיהוו סיכון בטחוני, יעסקו בפלילים או יבצעו מהלך של הגירה בלתי חוקית. כמו כן, אישור כניסה במסגרת ESTA מקנה אישור כניסה לארה"ב למשך שנתיים או עד סיום תוקפו של הדרכון, כאשר כל שהייה בטווח תוקף האישור מותרת למשך 90 יום בלבד ולא יום אחד מעבר - בעוד שרוב אשרות השהייה לבעלי ויזה בדרכון הישראלי הינן למשך של 6 חודשים, כאשר הויזה עצמה לארה"ב מונפקת - ברוב המקרים - לפרק זמן של עשר שנים.

חברת VisaNow מציעה טיפול בהליך לקבלת אישור לבעלי דרכון אירופאי אשר משתתף בתוכנית פטור מוויזה באופן מהיר ופשוט; וכמו כן, מסייעת גם בטיפול בהוצאת ויזה לארה"ב לבעלי דרכון ישראלי בלבד. התהליך הוא פשוט וזריז - כל שעליכם לעשות הוא לשלוח באמצעות המייל או הדרכון את צילום הדרכון העדכני שלכם ואחד מנציגי החברה יחזור אליכם באופן מיידי על מנת להתחיל בתהליך.

בשיתוף VisaNow, בשיתוף VisaNow
  • עוד באותו נושא:
  • ויזה
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully