וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם אצל הכלבים אלוהים נמצא בפרטים הקטנים

בשיתוף המועדון לקידום הכלב, בשיתוף המועדון לקידום הכלב

16.1.2020 / 8:23

טל ינקו מאלף כלבים עוד מתקופת שירותו בצבא ביחידת הכלבנים. הסוד שלו לאילוף מוצלח: הבנה של הבעלים דווקא

טל ינקו. יח"צ,
טל ינקו/יח"צ

אחד המפיקים של מערכת "המומחים" נכנע ללחץ הילדים והביא הביתה גור כלבים. אין סכום כסף שבעולם שיכול לקנות את האושר שלהם, אמר, כאשר הם ראו את "בן המשפחה" החדש, אולם לאחר ההתרגשות הגיעה העבודה הקשה.

כבר כמה ימים שבני המשפחה לא ממש ישנים בלילות בגלל היללות, ובימים נאלצים לא אחת לנקות ולשטוף את הבית בגלל הצרכים שהוא עושה בכל פינה, מה עושים הוא שאל?

הצוות יצא לפעולה וחקר אודות מאלפי כלבים בישראל, מי שתפס את העין בעיקר היה טל ינקו. במהלך שירותו הצבאי שירת טל ביחידת 'עוקץ' ככלבן לוחם המתפעל כלבי סריקה ולוט''ר בתקופה הסוערת ביותר שלה. בין היתר, יומיים לפני שחרורו מצה"ל נקראה היחידה להשתתף בניסיון החילוץ של נחשון וקסמן. ''הגענו מרוגשים במיוחד לנקודת הכינוס ליד ביר נבאללה בדקה ה-99 הודיע לי מפקד היחידה שזה אירוע שישתתפו בו רק קצינים ואנשי קבע. נעלבתי עד עמקי נשמתי אבל ידעתי שבאמת בחרו את הטובים ביותר''. במהלך 26 השנה האחרונות הוא מאלף כלבים ומומחה לבעיות התנהגות של כלבי משפחה.

טל ינקו. יח"צ,
טל ינקו/יח"צ

השירות שהוא נותן מסייע לכלבי משפחה ולכלבי עבודה, באיזור חיפה קריות וקריית טבעון, נועד לפתור בעיות התנהגות בתוך הבית, כאשר הוא מאלף את הכלב לכל הצרכים שלו ושל בעליו, מתמחה בבעיות גורים ושילוב של כלבים עם ילדים, הקניית הרגלים יומיומיים המושפעים מההיסטוריה האישית של הכלב ומהאווירה העכשווית בבית.

מעבר לכך, טל יזם קבוצות אילוף של בעלי כלבים לדינמיקה קבוצתית. לאחר שיעורים פרטיים ראשונים בבית הלקוח, עוברים לסוג של קבוצת תמיכה התורמת רבות להמשך התהליך לאחר סיום האילוף הרשמי.

במהלך התחקיר שלנו, שוחחנו עם לקוחות שאילפו את הכלבים שלהם דרך טל. כולם סיפרו על איש מקצוע מיוחד מינו, בעל יכולת יוצאת דופן להתחבר לכלבים, להבין את הבעיה ומצוקה אם קיימת, להדריך, לשנות ולחבר, תוך כדי עבודה נעימה וסבלנית.

פגשנו את טל לשיחה על כלבים ובעלים, שאלנו אותו מה הדגש הכי גדול במהלך האילוף. הוא הפתיע אותנו בתשובה שלו: "הניסיון לימד אותי להתייחס לדברים הקטנים שקשורים דווקא לבעלי הכלב, בניואנסים הקטנים ממש, כמו סגנון דיבור, רמת האגרסיביות, סידור הבית, התקשורת הבין אישית בין בני הזוג ומול הילדים. הכל משפיע ישירות על אופי הכלב ועל מידת הקושי של האילוף".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
טל ינקו. יח"צ,
טל ינקו/יח"צ

ללא ספק מדובר בתפיסת עולם יוצאת דופן בכל הנוגע לאילוף כלבים, כי בניגוד לילדים, שמפתחים את האישיות שלהם תוך כדי התבגרות כולל הביקורת שיכולה לצוץ אל מול הוריהם, אצל הכלבים הדימיון בינם לבין הבעלים הוא טוטאלי. לכלב אין ביקורת על בעליו אלא נאמנות אין סוף, לכן הכלב הוא המראה וההשתקפות של בעליו מבחינת המזג, מהירות התגובה וסיבת התגובה, במרבית המקרים כלב קשה מושפע מבעלים עם אישיות לא פשוטה.

ביקשנו מטל שיספר לנו על תפיסת עולמו המקצועית בתחום. הוא אמר כך: "כדי להגיע למצב אופטימלי שבו פסיכולוגיה כלבית מפורשת לשפה אנושית, מאלף טוב חייב להביט על הדברים הקטנים, לעיתים אף מבלי לשתף בכך את בעלי הכלבים עצמם. כמו שמיכאלאנג'לו אמר פעם: 'אלוהים נמצא בפרטים הקטנים'".

אם אתם זקוקים לעזרה כאשר אתם מרגישים חסרי אונים מול כלבכם, יש מי שיכול לסייע, לתמוך ולשנות את החיים המשותפים עם ההולכים על ארבע. טל ינקו הוא המומחה לעניין.

להזמנות- מספר טלפון של טל: 052-2695098

אתר הבית

לעמוד הפייסבוק

לעמוד האינסטגרם

בשיתוף המועדון לקידום הכלב, בשיתוף המועדון לקידום הכלב
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully