וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השפעת כבר כאן: איך תזהו שאתם חולים ותתמודדו עם המחלה

בשיתוף פרמה גורי, בשיתוף פרמה גורי

15.1.2020 / 10:28

רבים מתבלבלים בין שפעת לצינון אבל שפעת היא מחלה קשה יותר שעשויה לגרום לנזק גדול. אז איך מזהים שמדובר בשפעת ואיך אפשר להימנע ממנה?

שפעת. RF123,
שפעת/RF123

הכותרות בחדשות לא מפסיקות לדווח על קורבנות השפעת - אנשים בכל הגילאים שנפלו למשכב, חלקם אושפזו ויש גם מי שלא הצליחו לשרוד את המחלה ומתו. הנגיף, ששב לביקור כל חורף במלוא העוצמה, עשוי לגרום לסיבוכים בריאות, להחליש את מערכת החיסון ולפגוע במצב הבריאותי. חשוב לדעת כיצד לזהות סימנים לכך שחולים בשפעת וכמובן לנסות להימנע מלחלות ולהקל במידה ונכנסתם לסטטיסטיקה וחליתם בשפעת. כל מה שחשוב לדעת על זיהוי תסמיני שפעת ועצות להתמודדות עם המחלה.

מה ההבדל בין צינון לשפעת?

שפעת היא נגיף שתוקף את דרכי הנשימה ושכיח יותר בעונת החורף, בקרב ילדים מתחת לגיל 5 ובקרב קשישים וכל מי שסובל ממחלות רקע או בעל מערכת חיסונית חלשה. עם זאת, ההמלצה של משרד הבריאות היא שכל אחד יתחסן נגד השפעת כל שנה מחדש ולראייה, יש מי שחלו בשפעת ואפילו נפטרו מהמחלה מבלי שזוהו אצלם מחלות רקע מוקדמות.

אחד האתגרים העומדים בפני מי שחולים בשפעת הוא לזהות מלכתחילה שאכן מדובר בשפעת, היות ורבים מתבלבלים בינה ובין צינון רגיל ופעמים רבות, השפעת באמת מתחילה עם סימפטומים הדומים להתקררות כמו נזלת וכאב גרון. אבל שפעת תהיה מלווה גם בחום גבוה, כאבי שרירים עזים, חולשה כללית, שיעול עוצמתי, צמרמורות - סימפטומים שמשתנים מאדם לאדם ובעוצמות שונות וחשוב להיבדק אצל הרופא במידה ויש חשש שאכן מדובר בשפעת.

החשש הגדול באוכלוסייה הוא מפני ההתפשטות המהירה של השפעת ואכן, אנשים נדברים בה במהירות, כיוון שהנגיף עובר דרך שיעול ועיטוש. התחסנות יכולה להפחית באופן משמעותי את אחוזי ההידבקות או את עוצמת המחלה במיוחד בקרב מי שהינו בעל מערכת חיסון מוחלשת, ילדים ואנשים שנמצאים במגע בתדירות גבוהה עם חולים או עובדים ושוהים בחללים ציבורים או חללים מאוכלסים כמו למשל, גני ילדים, בתי חולים, מוסדות ציבור בהם יש תנועה רבה של אנשים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

שמירה על היגיינה וצמחי מרפא

דרך חיונית במניעת הידבקות היא בשמירה על היגיינה על מנת לצמצם את הסיכון לחלות במחלה. ההמלצות הרווחות הן לשטוף ידיים לפחות כ-20 שניות מתחת לזרם המים ולהשתמש בסבון ואפילו בתכשירי ניקוי על בסיס אלכוהול. חשוב לחזק ככל שניתן את מערכת החיסון, בין אם על ידי תפריט תזונתי עשיר בוויטמינים ומינרלים או תוספי תזונה כמו ברזל, אבץ, מגנזיום, אשלגן וויטמין C וכדאי לבצע בדיקת דם תקופתית על מנת לאתר במידה וקיימים חוסרים כאלה ואחרים. מזונות כמו תרד, תפוזים, יוגורטים פרוביוטיים יכולים לסייע בחיזוק המערכת החיסונית בעונת החורף ובכלל.

במידה וחליתם בשפעת או יש סיכוי שמדובר בשפעת, כדאי מאוד להרבות במנוחה ולאוורר את החלל ולהימנע מחשיפה לאנשים שעשויים להידבק. היות והשפעת מלווה פעמים רבות בנזלת, כדאי לנקות היטב את מחיצות האף עם מי מלח ולהשתמש בתוספים שעשויים לקצר את משך המחלה, כמו תוספים המבוססים על צמח מרפא הסמבוק, שעשיר בנוגדי חמצון עוצמתיים.

למידע נוסף לגבי תסמיני שפעת, שפעת בהריון, חיסון לשפעת ועוד היכנסו לאתר מבית פרמה גורי

בשיתוף פרמה גורי, בשיתוף פרמה גורי
  • עוד באותו נושא:
  • שפעת
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully