וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיפוץ דירות בפרויקט מחיר למשתכן

בשיתוף היחידה לשיפוצים, בשיתוף היחידה לשיפוצים

13.1.2020 / 14:54

דירות מחיר למשתכן נמסרות בדרך כלל ללקוח עם מפרט בסיסי כדי לשמר על מחירן הזול. הנה כמה טיפים לרוכשים המעוניינים לשפצן

ראש העין בניינים מחיר למשתכן נדל"ן. ראובן קסטרו
מחיר למשתכן/ראובן קסטרו

רכשתם דירה במסגרת פרויקט מחיר למשתכן וכעת אתם רוצים לשפץ אותה? האפשרות הזאת עומדת בפניכם בדיוק כפי שהיא עומדת בפני כל בעל בית אחר ואין כל משמעות לכך שאת הדירה שלכם רכשתם דרך פרויקט זה. אם בכל זאת רוצים להבין את ההבדל בין שיפוץ דירות בפרויקט מחיר למשתכן ובין דירות אחרות, ההבדל הזה נמצא דווקא בתדירות בה נדרש השיפוץ מלכתחילה, ועל כך נסביר בשורות הבאות.

מחיר למשתכן ושיפוץ דירות

מחיר למשתכן הוא פרויקט ממשלתי שמבוסס על מכירה של קרקעות ליזמי נדל"ן במחירים נמוכים מאוד. הקרקעות נמכרות באמצעות מכרז בו משתתפים היזמים השונים והיזם שמציע את מחיר הדירה הסופי הנמוך ביותר לצרכן הוא שזוכה בפרויקט ומקבל את הקרקעות בעלויות נמוכות משמעותית ממחירי המקור שלהן. המשמעות היא שדירות שנמכרו במסגרת פרויקט מחיר למשתכן הן דירות בעלות מפרט נמוך ובסיסי בדרך כלל, שכן מטרתו של היזם היא למזער את עלות הבנייה כדי שיוכל גם למכור את הדירות במחירים הנמוכים שבזכותם זכה במכרז.

מבחינתכם מדובר בתהליך מבורך, שכן זהו התהליך שאפשר לכם לקנות דירה במחיר מופחת ביחד למחיר השוק. יחד עם זאת, כעת, אחרי שנכנסתם לדירה, אתם מבינים שהדירה שקניתם אינה עומדת בסטנדרטים שהייתם רוצים ושעליכם לבצע מהלך של שיפוץ דירה בכדי להביא אותה לסטנדרטים האלה. בתהליך הזה, אתם לחלוטין לא לבד ולכן שיפוץ דירות בפרויקט מחיר למשתכן היא תופעה מאוד שכיחה.

איך זה יכול לפעול לטובתכם?

על אף שהתופעה של שיפוץ דירות בפרויקט מחיר למשתכן היא תופעה רחבה ומכניסה גם אתכם לסטטיסטיקה אנו ממליצים לפנות לחברת היחידה לשיפוצים קבלן שיפוצים מומלץ, מרגע שהחלטתם לשפץ את הדירה שלכם בפרויקט כזה, יש סיכוי טוב שתוכלו להתחבר אל שכנים נוספים שנמצאים בדיוק באותו מצב כמוכם ומעוניינים גם הם לשדרג את הסטנדרטים של הדירה החדשה שלהם. במקרה כזה, תוכלו לבצע פרויקט רוחבי שבו קבלן השיפוצים יכול להפחית מאוד את המחיר לכל אחד מהמשתתפים בשיפוץ, ביחס למחיר שהייתם משלמים על השיפוץ לו הייתם מבצעים אותו בעצמכם.

הפחתת העלות נובעת גם מהיכולת לחלק את העלויות והמשאבים בין מספר דיירים ולא מול דייר אחד בלבד ובמיוחד בפרויקט שיפוץ חדר אמבטיה וגם מעצם היכולת של הקבלן להציע את השירות שלו במחירי הקפה. כמו בכל מוצר אחר, כאשר אנו קונים בכמות גדולה, אנחנו זוכים להנחה גדולה יותר על הקנייה עצמה ולכן המחיר לכל מוצר נמוך יותר ממחיר המקור שלו. גם במסגרת פרויקט שיפוץ דירות בפרויקט מחיר למשתכן אפקט זה בא לידי ביטוי בצורה דומה, ולאור גודל הפרויקט שנחשב מאוד אטרקטיבי לכל איש שיפוצים, המוכנות של אותם אנשי שיפוצים להציע לכם הצעות נמוכות יותר בכדי לזכות בפרויקט תהיה גבוהה יותר. לפני שאתם מזניקים פרויקט שיפוץ דירה על כן, כדאי לבדוק עם השכנים.

בשיתוף היחידה לשיפוצים, בשיתוף היחידה לשיפוצים
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully