וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם השעון החכם עומד להחליף את הסמארטפון?

בשיתוף אייבורי מחשבים, בשיתוף אייבורי מחשבים

13.1.2020 / 11:15

העשורים הראשונים של המאה ה-21 הביאו לנו את מהפכת הטלפונים החכמים. כעת אנחנו נמצאים בפתחה של מהפכה חדשה עם כינסת השעונים החכמים לתמונה. מה היתרונות שלהם?

שעון חכם. פוטוליה,
שעון חכם/פוטוליה

שני העשורים הראשונים של המאה העשרים ואחת הגיעו אל קיצם, ולפחות בכל הנוגע למהפכות טכנולוגיות המשנות סדרי עולם ואת צורת החיים שלנו, ניתן לומר בביטחון כי המאה החדשה לא אכזבה - מהפכות המידע, האינטרנט והסמארטפונים שינו את החיים שלנו לבלי היכר, עד כדי כך כי עבור רבים החיים עם הטכנולוגיה הדיגיטלית נראים כמובנים מאליהם, כמשהו שהיה כאן מאז ומעולם. בעוד קצב השינויים והפיתוחים הטכנולוגיים אינו מאט לרגע, אנחנו כנראה נמצאים גם כיום כבר בעיצומה של המהפכה הבאה. לדעת רבים העוסקים בתחום, אחת המגמות הקרובות היא מעבר לשימוש נרחב יותר ויותר בשעונים חכמים ולרכישתם, כאשר יש שאומרים כי אלו גם עתידים להחליף לחלוטין את הסמארטפונים. האם האייפון המוכר והאהוב עתיד להיטמע בתוך ה "Apple Watch"?

מה ניתן ללמוד מאפל כמכתיבת הכיוון הכללי בעולם הטכנולוגיה?

מבחינות רבות, חברת אפל היא הכוח המניע הגדול והמשמעותי ביותר במהפכות הטכנולוגיות של העשורים האחרונים. החברה שהייתה חתומה על מחשבי המקינטוש המפורסמים שינתה את העולם לנצח עם השקתו של מכשיר iPhone- למעשה הסמארטפון הראשון, לפני לא הרבה יותר מעשור. מאז חוללה החברה מהפכות גם בתחום הטאבלטים (עם האייפד אשר למעשה יצר את התחום יש מאין), בעולם המוזיקה ובעוד אינספור תחומים אחרים. לכן, מובן מדוע רבים המתעניינים בנושא נושאים עיניהם למה שקורה באפל בימים אלו על מנת לנסות ולחזות את הכיוון הכללי אליו מצעידה החברה את עולם הטכנולוגיה כולו.

אחד הפיתוחים והכיוונים המרכזיים עליהם מעידות פעולותיה של אפל בשנים האחרונות הוא ללא ספק הכיוון של שעונים חכמים. בשוק כבר נמכרת הגרסה החמישית של "Apple watch" ואף גרסאות מתקדמות יותר, והשעונים החכמים של אפל (ושל חלק ממתחרותיה) כבר מציעים לא מעט יישומים מתקדמים ביותר, כאלו אשר גם היום עדיין נראים כמו מדע בדיוני עבור רובנו.

השעון החכם שמתקשר עם האייפון ולאט לאט מחליף אותו

שעונים חכמים עושים כיום כאמור לא מעט בזכות עצמם - הם מודדים מיליון ואחד פרמטרים שונים דוגמת מספר הצעדים שאנו עושים, הקילומטרים שאנו הולכים ביותר, קצב לב, דופק ועוד, הם מאפשרים לקבל אינספור נתונים ישירות לפרק היד שלנו ולהשתמש בסמארטפון שלנו בלי שהוא בכלל יהיה נוכח בסביבתנו. וכאן טמון סוד ההצלחה העתידית הצפויה של השעונים החכמים - כיום, שעון חכם דוגמת זה של אפל מתקשר עם האייפון בצורה הולכת ומתרחבת, ומאפשר לנו לבצע שיחות באמצעותו, לקבל אליו הודעות ומסרונים ועוד. בעתיד הלא רחוק במיוחד, צפוי השעון החכם להטמיע לחלוטין את כלל הפעולות שאנו מבצעים באמצעות הסמארטפון, ומשמעות הדבר תהיה כי הוא יוכל להחליף את הסמארטפון לחלוטין. מכשיר קטן וקומפקטי אשר מבצע את כל מה שהאייפון שלנו מבצע היום, אותו אנו עונדים על פרק היד שלנו ולוקחים עימנו לכל מקום בלי שנצטרך לחשוב על כך - זו התמונה העתידית המצטיירת עבור השעונים החכמים. אלו צפויים להוות את המהפכה הטכנולוגית הגדולה הבאה של השנים הקרובות.

בשיתוף אייבורי מחשבים, בשיתוף אייבורי מחשבים
  • עוד באותו נושא:
  • שעון חכם
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully