וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תתמודדו עם נזילת מים מתחת לרצפה

בשיתוף תדמור טכנולוגיות, בשיתוף תדמור טכנולוגיות

7.1.2020 / 15:06

נזילה המתרחשת מתחת לרצפת הבית עלולה לגרום לנזק רב - וגם הגילוי והתיקון שלה עלול להסתבך ולהביא לצורך בחלפת המרצפות כולן. טכנולוגיות צילום חדשניות מאפשרות איתור הנזילה במינימום נזק

נזילה. יח"צ,
נזילה/יח"צ

פיצוץ מים מתחת לריצוף היא אחת התופעות השכיחות ביותר של פיצוצי מים בבית. פיצוץ מים יכול להופיע בכל מקום בו עוברת צנרת בתוך הבית ומדובר כמובן בחדרים הרטובים של הבית, קרי המטבח, חדר האמבטיה, חדר השירותים ולעיתים גם מחסן ומרפסת. יחד עם זאת, קו המים הביתי יכול לעבור בכל אחד מחדרי הבית, בכדי להגיע מהברז הראשי אל החדר הרטוב, והנתיב שבו עוברת הצנרת הזאת ברחבי הבית קבור בדרך כלל מתחת לרצפה. בהתאם לכך, ישנם לא מעט מקרים של פיצוץ מים מתחת לריצוף ובשורות הבאות נספר לכם איך אפשר להתמודד עם זה.

התמודדות עם פיצוץ מים מתחת לריצוף - הדרך המסורתית

הדרך המסורתית לאיתור נזילות מים מתחת לריצוף היא דרך מאוד פשוטה אבל מאוד מסובכת. פשוט צריך להרים את הריצוף באזור הבית החשוד ולבדוק את הצנרת שעוברת מתחת לריצוף או להזמין חברת צילום קווי ביוב מומלצת. אלא שהרמת ריצוף קיים יכולה להוביל לנזקים לא קטנים ובראשם חוסר היכולת למצוא מרצפות מאותו הדגם, שתחלפנה את המרצפות שנשברו בתהליך. ואכן, במקרים רבים נדרשת החלפה של כל ריצוף הבית, רק בגלל שהרמנו כמה מרצפות בפינה קטנה של הבית. במקרים אחרים זה פשוט לא נגמר בזה ולאחר שהנזילה לא אותרה, מרימים מרצפות נוספות עד שכל הבית נותר ללא ריצוף.

הדרך חדשנית וחכמה יותר

באמצעות טכנולוגיות חדישות ניתן כיום לאתר פיצוץ מים מתחת לריצוף מבלי להרים אפילו אריח אחד. איך עושים את זה? ישנן טכנולוגיות המבוססות על גלי קול, הפועלות בדומה לאולטרה סאונד שעושים לאישה בהריון. טכנולוגיות אלה מבוססות על שליחת גל קול אל תוך הרצפה וניתוח הגל המוחזר ממנה בכדי לקבל תמונה על מה שקורה מתחת לרצפה. טכנולוגיה נוספת מבוססת על צילום תרמי של הרצפה בצורה שמאפשרת לנו ליצור מפת טמפרטורות של מה שקורה מתחת לרצפה ובצורה זו לזהות תבניות של נזילת מים. השימוש בכל אחת מהטכנולוגיות הללו צריך להיקבע על ידי איש מקצוע שיודע מהי הטכנולוגיה המתאימה לכל משימה כמו חברת תדמור טכנולוגיות איתור נזילות מים עם המכשור המתקדם בעולם.

שימו לב שגם במקרה הזה, בסופו של דבר יהיה צורך להרים אריחי רצפה, אלא שכאשר יש לנו טכנולוגיה שמאפשרת לנו לאתר את פיצוץ המים בצורה ממוקדת, ניתן במקרים רבים להשלים את המשימה כולה באמצעות הרמה של אריח אחד או שניים ולא יותר מכך. במרבית הבתים המודרניים ישנם אריחים תחליפים ששמרו בעלי הבית בדיוק למקרים האלה, מה שמאפשר התקנה שלהן לאחר התיקון ללא כל צורך בהחלפת הריצוף כולו. כמו כן, איתור הפיצוץ ומיקוד פעולות התיקון מבטיחים שהרמת האריחים תהיה מינימלית, מה שגם מוריד את עלויות הפרויקט וגם מקצר את משך הפרויקט. בשורה התחתונה, אם אתם חושדים בפיצוץ מים מתחת לריצוף, כדאי להזמין איש מקצוע שמציע את הפתרון הטכנולוגי לבעיה לפני שאתם מרימים את כל מרצפות הבית.

בשיתוף תדמור טכנולוגיות, בשיתוף תדמור טכנולוגיות
  • עוד באותו נושא:
  • נזילות
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully