וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורס פסיכומטרי: איך תבחרו את הקורס הנכון?

בשיתוף בוסט מדיה, בשיתוף בוסט מדיה

7.1.2020 / 13:00

אלפי נבחנים מתחבטים מדי שנה, מהו קורס הפסיכומטרי המומלץ ביותר מבין שלל קורסי הפסיכומטרי הקיימים. רבים מתלבטים, האם לבחור במכון עם וותק של שנים כמו יואל גבע או High Q , או לבחור במכון פסיכומטרי קטן יותר כמו ליאור כהן או מור קורן

אילוסטרציה. ShutterStock
קורס פסיכומטרי/ShutterStock

כדי להקל על הסטודנטים את הבחירה בקורס המתאים להם ביותר, החלטנו לבצע בדיקה של מכוני הפסיכומטרי הבולטים בישראל. במסגרת הבדיקה בחנו מספר קריטריונים: רמת ההוראה, כמות התלמידים בכיתה, ספר הקורס, איכות חומרי הלימוד, מחיר והכי חשוב - הציון.

על מנת לשמור על ניטרליות, הגענו לכנס חיילים משוחררים, ביקשנו טלפונים ממספר חיילים שעומדים לפני השחרור ועתידים להירשם לקורס פסיכומטרי ושוחחנו איתם ללא ידיעת המכון אליו הם עתידים להירשם. הבדיקה שערכנו, בוצעה על פי הפרמטרים המשמעותיים ביותר עבור החיילים בכנס.

רמת ההוראה

מדריך איכותי ומקצועי הוא אחד מהקריטריונים החשובים ביותר בבחירת קורס. על אף העובדה שבמכונים הוותיקים מתהדרים במורים עתירי ניסיון, התלמידים עמם שוחחנו טענו שאמנם היה להם מורה עם ותק של למעלה מ- 10 שנים, אך כמות התלמידים בכיתה לא אפשרה למורה ללמד בצורה רציפה, מה שפגע בהתקדמות השיעור ובהספק הכיתה.

אנו ממליצים לתאם שיעור ניסיון טרם ההרשמה לקורס, על מנת לבחון את רמת ההוראה של המדריך שעתיד להדריך אתכם.

ספר קורס

ספר קורס הוא הספר איתו מגיע הסטודנט ללמוד בשיעור. מספר רב של תלמידים טענו כי רוב הלימוד מתבצע בבית ובכיתה לא הרגישו שעברו איתם על מספיק תרגילים. בספרי הכיתה שנבדקו (בעיקר של המכונים הוותיקים), מלמדים בחלק מהנושאים רק כ-6 תרגילים בממוצע. כלומר, את רוב חומר הלימוד נדרש התלמיד ללמוד לבד. לעומת זאת, בבדיקה של מכון הפסיכומטרי של מור קורן, הופתענו לגלות שברוב הנושאים נלמדים כ-18 תרגילים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

איכות חומרי הלימוד

חומרי לימוד איכותיים הם הבסיס להכנה אפקטיבית לבחינה. במרבית המכונים שבדקנו, כמות התרגילים הנלמדים הייתה דומה, אך פרמטר חשוב לא פחות הוא איכות התרגול ומידת הדמיון בין חומרי הלימוד בכיתה לבין השאלות במבחן הפסיכומטרי הסופי. כאן גילינו, כי תלמידים רבים קיבלו ציון נמוך משמעותית במבחן הסופי, בעוד שבסימולציות הפנימיות של המכון בו למדו, קיבלו ציון גבוה בכ-80 נקודות.

בבית הספר לפסיכומטרי של מור קורן, הישגי התלמידים היו מרשימים ורובם הגיעו לציונים גבוהים בכ-35 נקודות מהציונים שקיבלו בסימולציות הפנימיות שנעשו במכון. רוב התלמידים בבית הספר של מור קורן העידו, שחומרי הלימוד איתם למדו היו ברמה גבוהה יותר מהשאלות שנשאלו במבחן הפסיכומטרי הסופי, מה שאפשר להם להתמודד בהצלחה עם התרגילים ברגע האמת.

מספר התלמידים בכיתה

גורם חשוב שישפיע על היחס שיקבל כל תלמיד ועל תהליך הלמידה עצמו. במרבית מכוני הפסיכומטרי לומדים בין 20 ל-38 תלמידים בממוצע בכל כיתה. ואילו במכון של מור קורן, לומדים כ-10 תלמידים בממוצע בכל כיתה.

פסיכומטרי מצטיינים2. shutterstock, ShutterStock
במכונים קטנים יש יחס יותר אישי/ShutterStock, shutterstock

מחיר קורס פסיכומטרי

טווח המחירים של קורסי פסיכומטרי נע בין 4,850 שקלים ל-7,960 שקלים. למרות העובדה שקיים הפרש משמעותי במחיר בין הקורסים השונים, אנו לא ממליצים להתפשר על קורס מסוים רק בגלל המחיר. הקורס הזול ביותר מבין המכונים שנבדקו הוא של אנקורי, והקורס היקר ביותר הוא של יואל גבע.

ציון

הקריטריון החשוב ביותר הוא הציון הסופי בבחינה. כיום, הציון הממוצע בבחינה הפסיכומטרית הוא 534 נקודות בלבד. תלמידים רבים חווים אכזבה כשלאחר שלושה חודשים של למידה והשקעה, הם מגיעים לציון רחוק מאוד מהמטרה שהציבו לעצמם. היבט נוסף שהפתיע אותנו היה, שמרבית התלמידים שלמדו במסגרת קורס פסיכומטרי, קיבלו ציון גבוה ב-10 נקודות מתלמידים שלמדו עצמאית.

בקטגוריית הציון התבלטו שני בתי ספר: בית הספר של יואל גבע שתלמידיו קיבלו בבחינה ציון גבוה בכ-50 נקודות מהממוצע הארצי, ובית הספר של מור קורן, שתלמידיו הצטיינו עם ציונים הגבוהים בכ-80 נקודות מהממוצע הארצי.

על מנת לגלות מה מביא את התלמידים של מור קורן להישגים המרשימים בבחינת הפסיכומטרי, שוחחנו עם מור קורן, מייסד המכון: "אני דוגל בשמירה על מספר פרמטרים שמעניקים לתלמידים שלי יתרון בזמן הבחינה - הדרכה מקצועית של מורים עתירי ניסיון, קבוצות לימוד קטנות והומוגניות ויחס אישי ומטפח. בנוסף, חומרי הלימוד שלנו מתבססים על היכרות רבת שנים עם התחום והינם ברמה גבוהה במקצת מזו של הבחינה הסופית של המרכז הארצי לבחינות והערכה, על מנת לאפשר לתלמידים להתמודד בהצלחה עם השאלות במבחן.

"מכיוון שמבחן הפסיכומטרי מבוסס על היכולת לפתור כל תרגיל תוך פחות מדקה, אנחנו מקפידים ללמד כ-18 תרגילים שונים בכל נושא. כמות התלמידים המצומצמת בכל כיתה, מאפשרת לנו, בשונה ממכוני פסיכומטרי אחרים, ללמד מספר רב יותר של תרגילים בכל נושא. תלמידים שלמדו לפתור רק כ-6 תרגילים בכל נושא כפי שנהוג בחלק גדול מהמכונים, יתקשו לעמוד בזמנים בבחינה הסופית. מדובר בעבודה קשה שמשתלמת ברגע האמת".

הבדיקה שערכנו הוכיחה מעבר לכל ספק - מדריך מקצועי, מספר קטן של תלמידים בכיתה, חומרי לימוד עדכניים ויחס אישי, הם הפרמטרים שיאפשרו לכם להגיע להישגים הגבוהים ביותר במבחן. הבחינה הפסיכומטרית לא קלה, וכדי להגיע לציון המרבי, מומלץ להשוות בין הקורסים השונים כדי למצוא את הקורס שיעזור לכם לממש את מלוא הפוטנציאל הטמון בכם.

בשיתוף בוסט מדיה, בשיתוף בוסט מדיה
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully