וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורס פסיכומטרי: חינם או בתשלום?

בשיתוף בוסט מדיה, בשיתוף בוסט מדיה

7.1.2020 / 12:33

המשרד לשוויון חברתי וגופים נוספים פיתחו קורס פסיכומטרי המוצע בחינם לכל החפץ בכך. מה הייתרונות שלו, איך נרשמים ומתי עדיף ללכת לקורס בתשלום?

תלמידה עושה מבחן. ShutterStock
פסיכומטרי/ShutterStock

מידי שנה ניגשים אלפי נבחנים למבחן הפסיכומטרי. לאחרונה פיתחו המשרד לשוויון חברתי וגופים נוספים חומרי לימוד המאפשרים לכל תלמיד ללמוד קורס פסיכומטרי חינם. לפני שאנחנו צוללים פנימה ונרשמים לקורס פסיכומטרי חינם, שוחחנו עם מור קורן, מומחה ומרצה לפסיכומטרי מעל 15 שנה, שמסביר למי מתאים הקורס החינמי ועונה על מספר שאלות חשובות הקשורות לאופן הלימוד.

קורס פסיכומטרי חינם - איך אני יודע אם זה מתאים לי?

אני ממליץ לכל תלמיד שניגש למבחן הפסיכומטרי, טרם קבלת ההחלטה אם לעשות קורס פסיכומטרי חינם או להירשם לקורס בתשלום - להוריד מבחן פסיכומטרי מהאתר של המרכז הארצי לבחינות והערכה, לפתור 8 פרקים ברצף עם זמנים ולבדוק את ציון מבחן הפתיחה. לאחר מכן, ניתן להירשם לקורס פסיכומטרי חינם ולהתחיל ללמוד, שכן הלימוד עצמו יתרום לכם. לאחר כשבועיים של לימודים ותרגול, מומלץ לפתור בחינה נוספת של המרכז הארצי.

אם אתם רואים שהציון השתפר, אך אתם רחוקים מציון היעד שלכם בכ-50 נקודות - כדאי להמשיך ללמוד שבועיים נוספים, לפתור עוד בחינה ולבדוק בכמה נקודות הצלחתם לשפר. אם אתם לא מצליחים לשפר באופן משמעותי את הציון, ואתם רחוקים מעל לכ-60 נקודות מהציון הרצוי, ההמלצה היא לשקול להירשם לקורס בתשלום.

קורס פסיכומטרי חינם - מה ההבדל בין חומרי הלימוד?

חומרי הלימוד הם אחד מאבני היסוד החשובים בהכנה למבחן הפסיכומטרי. לא מומלץ ללמוד במשך שלושה חודשים עם חומרי לימוד שאינם עדכניים, להגיע לבחינה ולהיות מופתעים מרמת התרגילים. במרבית הקורסים החינמיים שיש באינטרנט אין מספיק תרגול. בנוסף, המרכז הארצי מעלה את רמת הבחינה כל הזמן, לכן חשוב ללמוד עם החומר המעודכן והדומה ביותר לשאלות בבחינה הסופית של המרכז הארצי לבחינות והערכה.

לאורך התהליך, ולאחר שלמדתם מספר נושאים באופן עצמאי, בחנו את עצמכם ופתרו מבחן פסיכומטרי נוסף. במידה והציון הספיק לכם - מצוין. לא תצטרכו תרגול נוסף ותחסכו את ההרשמה לקורס בתשלום. אך במידה ובשלב זה אתם עדין צריכים לשפר באופן משמעותי את הציון, רצוי לחשוב על מסגרת שתעזור לכם להזניק את הציון מעלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

איך נרשמים לקורס פסיכומטרי חינם ומהי העלות?

תהליך הרישום - כותבים בגוגל קורס פסיכומטרי חינם, נכנסים לקישור של קמפוס - "הפסיכומטרי של המדינה", לוחצים על אפשרות ההרשמה ועוקבים אחר ההוראות. יש למלא שם מלא, שם משתמש, דואר אלקטרוני וסיסמה.

עלות - המסלול הרגיל חינם, יש מסלול מתוגבר בעלות של 250 שקלים.

האם ניתן לעשות קורס פסיכומטרי חינם פעמיים?

כן, אין הגבלה על מספר הפעמים שניתן לעשות פסיכומטרי. עבור כל מועד, העלות של קורס מוגבר היא 250 שקלים. יחד עם זאת, חשוב לזכור - זמן שווה כסף. במידה ותבזבזו חצי שנה בלימודים בקורס פסיכומטרי חינם ובסוף לא תגיעו לתוצאה לה קיוויתם, תצאו נפסדים בכל ההיבטים. בכסף שתחסכו בחודש עבודה אחד, תוכלו להירשם לקורס במכון פסיכומטרי איכותי ולחסוך את עוגמת הנפש של מספר מועדים.

מומלץ לשקול את האפשרויות הרלוונטיות בהתאם לציון הפתיחה אליו הגעתם, ובהתאם לכך להחליט מהו קורס הפסיכומטרי המתאים ביותר עבורכם.

אם קשה לי ללמוד לבד, קורס פסיכומטרי חינם יכול להתאים לי?

התשובה לשאלה זו היא אינדיבידואלית ותלויה בכם בלבד. יש תלמידים שזקוקים למסגרת, ויש כאלה שמעדיפים ללמוד באופן עצמאי. יש תלמידים שצריכים לשפר כ-30 נקודות בלבד ממבחן הפתיחה שלהם ואחרים, צריכים לשפר בלמעלה מ-100 נקודות. כמובן שככל שהציון הפתיחה שלכם רחוק יותר מציון היעד, כך תצטרכו יותר קורס שיסייע לכם להקפיץ את הציון.

למה ממוצע הציונים של מבחן הפסיכומטרי כל כך נמוך?

הרעיון המרכזי של מבחן הפסיכומטרי של המרכז הארצי לבחינות והערכה, הוא לפתור כל תרגיל תוך פחות מדקה. ברוב קורסי החינם ומכוני הפסיכומטרי שנבדקו, מלמדים בכיתה כ-6-7 תרגילים בלבד בכל נושא. לתלמיד ממוצע אין את הכלים לפתור תרגיל בפחות מדקה. לכן, חלק גדול מהתלמידים נאלצים לגשת למבחן הפסיכומטרי מספר פעמים.

במטרה להבין למה הציון הממוצע שמפרסם המרכז הארצי כל כך נמוך ומה בפועל צריך לעשות בשביל להוציא ציון גבוה הרבה יותר, החלטנו לשוחח עם מור קורן, מייסד ובעלים של מכון פסיכומטרי: "אני מאמין שהדרך להצלחה פשוטה יותר ממה שנוטים להאמין. בבית הספר שלנו דוגלים בהקניית כלים לפתרון כל תרגיל תוך פחות מדקה, כך שבמבחן הסופי, הסטודנטים שלנו יודעים להתמודד עם הזמנים. בנוסף, אנחנו מקפידים לשמור על רמת חומרי הלימוד גבוהה יותר מזו של המרכז הארצי, כדי למנוע מהסטודנטים שלנו הפתעות מיותרות ברגע האמת".

קורס פסיכומטרי אונליין חינם

ניתן ללמוד לפסיכומטרי חינם דרך המחשב בלי לצאת מהבית, באמצעות "הפסיכומטרי של המדינה". הקורס כולל כ-45 שעות תרגול וזמין 24/7 ללא הגבלה וללא תשלום. בנוסף, כולל הקורס 10 סימולציות עם פתרונות מלאים. השיעורים המוקלטים כוללים הסבר על חומר הבחינה בחלק הכמותי, המילולי והאנגלית, אופן הרישום לבחינה ועוד. לשם השוואה, קורס בתשלום מכיל כ-150 עד 200 שעות. כדאי לדעת שהמרכז הארצי מפרסם מבחנים חינם וניתן להוריד ולפתור מבחנים נוספים ללא עלות.

אם אני צריך מסגרת - איזה קורס פסיכומטרי בתשלום מומלץ?

בחירת הקורס תלויה בצרכים של כל תלמיד. חלק מהתלמידים יעדיפו חברה גדולה כמו יואל גבע או אנקורי, ותלמידים אחרים יעדיפו את הקורס של מור קורן בגלל כמות התלמידים בכיתה וחומרי הלימוד העדכניים. אנו ממליצים לבדוק את מספר התלמידים בכיתה, רמת ההוראה של המדריך שילמד אתכם, איכות חומרי הלימוד וכמובן - הציון.

הירשמו למכון שיעניק לכם את הכלים הטובים ביותר לפתור כל תרגיל תוך פחות מדקה. אנו לא ממליצים להאמין לפרסומות או להבטחות של נציגים טלפוניים. המרכז הארצי לבחינות והערכה מפרסם כי ממוצע הפסיכומטרי בארץ הוא כ- 534 נקודות. מומלץ שלא להקל ראש בבחירת מכון הפסיכומטרי, ללכת לשיעור ניסיון טרם ההרשמה, להיפגש עם המדריך שעתיד ללמד אתכם ולבקש לראות ציונים של תלמידים שלמדו במועדים האחרונים. כך תוודאו, שיכינו אתכם לבחינה באופן האפקטיבי ביותר.

לסיכום: למבחן הפסיכומטרי השפעה מכרעת על העתיד האקדמי והמקצועי שלכם. רצוי לשקול היטב ולקבל את ההחלטה הנכונה האם מתאים לכם ללמוד קורס פסיכומטרי חינם, קורס אונליין או קורס פסיכומטרי בתשלום. אל תקלו ראש בבחירת מסגרת טובה שתאפשר לכם להגיע לתוצאה הרצויה כבר בפעם הראשונה ותסייע לכם להתקבל ללימודים אקדמיים.

בשיתוף בוסט מדיה, בשיתוף בוסט מדיה
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully