וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה היתרונות העיקריים של מיקרופונים אלחוטיים?

בשיתוף טרטל ציוד הגברה, בשיתוף טרטל ציוד הגברה

2.1.2020 / 11:41

הם מאפשרים ניידות גבוהה, נוחות וחופש שימוש אבל בטרם תקנו מיקרופון אלחוטי חשוב גם שתדעו מה החסרונות האפשריים על מנת לבצע את הבחירה הנכונה

מיקרופון אלחוטי. ShutterStock
מיקרופון אלחוטי/ShutterStock

הטכנולוגיה של ימינו הולכת יותר ויותר לכיוון של מכשירים אלחוטיים, כאלו אשר אינם מחוברים באמצעות כבלים שונים למכשירים אחרים או למקור אנרגיה. הדוגמה המתבקשת ביותר הם כמובן הטלפונים הסלולאריים והמחשבים הניידים, אך אלו הן רק הדוגמאות הנפוצות ביותר. כמעט בכל תחום טכנולוגי כיום המכשירים הופכים להיות אוטונומיים ועצמאיים יותר ויותר, גם מבחינת החיבורים שלהם.

גם בעולם ציוד ההגברה ניכרת מגמה מסוג זה, אך כאן המצב מעט מורכב יותר. מהם היתרונות והחסרונות של ציוד הגברה אלחוטי בכלל, וספציפית מיקרופון אלחוטי כדוגמה, ועבור מי הם מתאימים?

מיקרופון אלחוטי - יתרונות עיקריים

היתרונות העיקריים של מיקרופון אלחוטי ברורים יחסית, בדומה למרבית המכשירים האלחוטיים השונים כיום. במקרה של מיקרופון אלחוטי נהנה האדם המשתמש באותו מיקרופון מחופש תנועה כמעט בלתי מוגבל, הוא אינו צריך לדאוג לכבל שהוא סוחב עימו והוא יכול להתהלך בחופשיות על הבמה, למשל, בעת שהוא מדבר, שר או מופיע בדרך זו או אחרת.

מלבד לחופש תנועה והיעדר סכנה שבהסתבכות בכבלים בזמן ההליכה, ניתן להעביר את המיקרופון האלחוטי לאנשים אחרים ללא כל בעיה, מה שהופך אותו לכלי האידיאלי עבור אירועים בהם משתמשים במיקרופון מספר רב של אנשים, דוגמת ערבי שירה בציבור או קריוקי.

למיקרופון האלחוטי ה"רגיל" (זה שנראה בדיוק כמו מיקרופון רגיל, פשוט ללא כבל מחבר) מצטרפים סוגים נוספים של מיקרופונים אלחוטיים, דוגמת מיקרופון מדונה (המתלבש על הראש באמצעות מתקן ייעודי ומשחרר את הדובר עוד יותר, גם מהצורך לאחוז במיקרופון עצמו) ומיקרופון אלחוטי דש - כזה המתחבר לדש הבגד בדומה למה שמשתמשים בו בראיונות רבים הנערכים בטלוויזיה. למיקרופונים האלחוטיים הללו כאמור יתרונות נוספים על פני מיקרופונים אחרים, אלחוטיים או עם כבל, ובראשם שחרור הידיים מהצורך לאחוז במיקרופון.

מיקרופון אלחוטי - חסרונות

כמו כל דבר בעולם, גם למיקרופון האלחוטי יש חסרונות. אחד מאותם חסרונות הוא המחיר - לרוב, מיקרופון אלחוטי טוב יעלה יותר מאשר מיקרופון חוטי. זאת מכיוון שמדובר במכשיר מורכב ומשוכלל יותר, כזה המסוגל לשדר ולקלוט ומגיע עם יחידה נוספת האחראית על הקליטה והשידור, ויושבת במקום קבוע כלשהו, לרוב בסמיכות לציוד ההגברה.

במיקרופונים אלחוטיים מסוימים (לא בכולם) קיימים חסרונות שונים גם בכל הנוגע לאיכות הסאונד ולאמינות המיקרופון. נדגיש כאן כי לא מדובר בכל המיקרופונים האלחוטיים, אלא רק במכשירים מאיכות ירודה יחסית. במקרים אלו איכות השידור של המיקרופון האלחוטי עלולה להיות ירודה, וכך נוצרות לעיתים בעיות דוגמת שמע גרוע, שידור קטוע ועוד.

כיצד נחליט האם מיקרופון אלחוטי מתאים עבורנו או שעדיף "להסתפק" במיקרופון חוטי? ובכן, התשובה לכך תלויה הן בצרכים הספציפיים שלכם מהמיקרופון והן במגבלת התקציב שלכם. במידה והחלטתם כי עדיף מבחינתכם לרכוש מיקרופון אלחוטי, מומלץ שלא ללכת על הדגמים הזולים ביותר בשוק.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM

טרטל מערכות הגברה מציעה מבחר ציוד הגברה של מיטב היצרנים בתחום. לפרטים והזמנות היכנסו לאתר הבית.

בשיתוף טרטל ציוד הגברה, בשיתוף טרטל ציוד הגברה
  • עוד באותו נושא:
  • מיקרופון
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully