וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתרון המדעי להתמכרות למתוק ולירידה במשקל

בשיתוף ד"ר אולגה סמיונוב, בשיתוף ד"ר אולגה סמיונוב

1.1.2020 / 15:52

ד"ר אולגה סמיונוב מדברת על ההתמכרות למאכלים מתוקים ושומניים ועל השיטה המדעית והחדשנית לגמילה ממתוקים ושומניים וירידה במשקל ללא דיאטה

מכורה לסוכר. ShutterStock
מכורה לסוכר/ShutterStock

"יותר ויותר אנשים סובלים ממשקל עודף, אחת הסיבות העיקריות לכך היא הצריכה העודפת של מאכלים עתירי קלוריות וסוכר. מאכלים אלו זמינים לנו בכל מקום, הם זולים וממכרים. לכן רבים מאיתנו מוצאים את עצמנו אוכלים אותם שוב ושוב למרות ההבנה שמאכלים אלו מזיקים ומשמינים", משתפת הפסיכולוגית והמומחית לירידה במשקל ללא דיאטה, ד"ר אולגה סמיונוב.

כיצד אנחנו מתמכרים למאכלים מתוקים ושומניים?

"מחקרים רבים שנערכו בתחום מצאו כי כאשר אנחנו אוכלים סוכר ושומן בכמויות עודפות, אנו מייצרים במוח את החומר אופיואיד", מציינת ד"ר אולגה סמיונוב. "זהו החומר הפעיל בסמים, כגון הרואין וקוקאין. חשוב להבין שאופיואיד הוא חומר ממכר! ברפואה למשל הוא משמש כמשכך כאבים חזק, ולעיתים נצרך שלא לצרכים רפואיים. מעבר להיותו משכך כאבים חזק, האופיואיד בעל השפעה מרגיעה ואנטי דכאונית, ולכן הרבה פעמים אנחנו פונים למאכלים המתוקים כדי להירגע או לחוות התרוממות רוח מסוימת".

"יותר מזה", ממשיכה ד"ר אולגה סמיונוב, "האופיואיד קשור גם לתחושות עונג. האופיואיד מעלה את רמות הנוירוטרנסמיטור דופאמין במוח. הדופאמין קשור לתחושות עונג והנאה ותואר פעם ע"י הפסיכולוג וואן בל בתור 'קים קרדישיאן של המולקולות'. מחקרים שנערכו בתחום מעידים על כך שצריכת מתוקים ושומניים בכמויות גדולות גורמת לשינויים במוח, באזורי דופאמין, והתוצאה של אותם שינויים היא תיאבון יצרי מוגבר למאכלים המתוקים והשומניים."

במילים אחרות: אנחנו מתמכרים למאכלים מתוקים ושומניים, פונים אליהם לנחמה ורגיעה ומתקשים לעמוד בפני הפיתוי שלהם, ולכן לא מצליחים לרדת במשקל ולשמר אותו בטווח הארוך. "לכן חשוב להבין שחוסר היכולת להפסיק לצרוך מאכלים עתירי סוכר ושומן לא נובעת כלל וכלל מאופי חלש או מחוסר משמעת עצמית", מדגישה ד"ר אולגה סמיונוב, "אלא כתוצאה מאותה התמכרות".

זה יכול להסביר מדוע הדיאטות נכשלות?

"בהחלט! לצפות מאדם המכור למתוקים, להפסיק לצרוך אותם ולהיצמד לתפריט נוקשה, היא הרבה פעמים ציפייה לא מציאותית, ומקבילה לציפייה מאדם המכור לסיגריות להפסיק לעשן בבת אחת ולנהל אורח חיים בריא. בשני המקרים האדם יחוש תסמיני גמילה, ביניהם השתוקקות עזה לחומר שממנו הוא מנסה להיגמל, ולכן, ללא סיוע מתאים, הרוב פשוט לא מצליחים להתמיד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

כיצד ניתן להיגמל ממאכלים עתירי סוכר ושומן ולרדת במשקל?

"מחקרים פורצי דרך מצאו כי השיטה הפסיכולוגית המהפכנית EFT טאפינג מורידה ואף מנטרלת את ההשתוקקות למאכלים המשמינים. מחקר שנערך באוניברסיטת בונד, מצא כי EFT טאפינג סייע לאנשים להשתחרר לחלוטין מההשתוקקות למאכלים שהם אהבו והשתוקקו להם לפני הטיפול. דבר שגרם להם לרדת במשקל, ללא דיאטה.

"יותר מזה, התוצאות המדהימות, השתמרו לאורך זמן, ובמעקב שנערך כעבור מספר שנים, נימצא שרוב המשתתפים במחקר שכחו לחלוטין מהמאכלים שהשתוקקו להם לפני הטיפול, ומאז לא אכלו אותם!"

תוכלי לשתף במקרים מעניינים שעזרת להם?

"בוודאי. דינה למשל, הגיעה אליי לטיפול כשהיא מכורה ברמות קשות לשוקולד מזה כמה עשורים. כל דיאטה שהיא ניסתה לא צלחה בגלל שהיא לא הצליחה להיפטר מהדחף החזק והבלתי נשלט לשוקולד, היא נהגה לאכול 100 גרם (אריזת שוקולד שלמה) בבת אחת. בעזרת EFT טאפינג היא השתחררה לחלוטין מהכמיהה לשוקולד, וזאת אחרי עשורים של מלחמות פנימיות.

"במקרה אחר עזרתי לבקי להשתחרר מהשתייה הממותקת והמזיקה, ולאה פוגל מהמרכז השתחררה מההתמכרות שהייתה לה לשוקולד ולמתוקים ותוך שבוע וחצי בלבד ירדה 2 ק"ג, והמשיכה לרדת במשקל גם לאחר מכן, כולל תקופות חגים שהם מאתגרים במיוחד. גלי כהן מלוס אנג'לס הפכה לאדישה לחלוטין לשוקולד וחוותה ירדה במשקל תוך שבועיים וחצי, ואילו שני חן מטורונטו השתחררה מהג'אנק פוד וירדה כבר למעלה מ 10 ק"ג, ואלו הם רק חלק קטן מסיפורי ההצלחה המרגשים".

שתפי אותנו בפרטי ההדרכה האינטרנטית המיוחדת שאת מעבירה

"בשמחה. אני פותחת את השערים בפני מי שרוצה להכיר את השיטה קצת יותר מקרוב כמו גם את הרעיון של ירידה במשקל ללא דיאטה, ומזמינה להדרכה אינטרנטית בלעדית שבה אני אספר על EFT טאפינג לירידה במשקל, וכבר במהלך ההדרכה נתרגל כולנו יחד שחרור ממאכל משמין".

ההדרכה היא ללא תשלום, אך מספר המקומות מוגבל ונדרשת הרשמה מראש. להרשמה לחצו כאן עכשיו!

בשיתוף ד"ר אולגה סמיונוב, בשיתוף ד"ר אולגה סמיונוב
  • עוד באותו נושא:
  • השמנה
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully