וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קידום אתרים: כל מה שבעל העסק צריך לדעת

בשיתוף מסה מדיה, בשיתוף מסה מדיה

29.12.2019 / 10:23

מה החשיבות של קידום האתר שלך ואיך זה עובד. דניאל מסטר, מומחה בתחום, עם כל התשובות

דניאל מסטר. יח"צ,
דניאל מסטר/יח"צ

בעלי עסקים רבים צריכים להיות עם היד על הדופק לא רק בכל מה שקשור לעסק שלהם, אלא גם לשים לב לקידום האתר הפרטי שלהם. אם בעבר שלטי חוצות ופרסומות בטלוויזיה הביאו את הלקוחות העיקריים לעסק, הרי שהיום עושה זאת אתר האינטרנט. מסיבה זו, פנינו לדניאל מסטר, המתמחה בקידום אתרים והבעלים של חברת מסה מדיה שיווק דיגיטלי, ושאלנו אותו מה כל בעל עסק צריך לדעת על קידום אתרים.

דניאל, מה הדבר הראשון שכל בעל העסק צריך לדעת על קידום אתרים?

"ובכן, קודם כל, חשוב להבין שמדובר בתהליך ארוך והדרגתי. ישנם בעלי עסקים שרוצים לראות תוצאות מידיות בקידום האורגני. אני מסביר להם בסבלנות, שאני מקדם אתרים ולא קוסם, וכי כדי שהאתר ייקלט באמת במנוע החיפוש של גוגל בדרך טבעית, יש צורך בעבודה איכותית שנעשית בהדרגתיות".

מה זאת אומרת "בדרך טבעית"? אתה יכול להרחיב על כך?

"גוגל רוצה להתאים עד כמה שניתן את מנוע החיפוש שלה לגולשים שלה. כלומר, לדרך שבה הם מחפשים מידע. היא לומדת על הרגלי החיפוש של הגולש ומפתחת עדכונים ואלגוריתמים שנועדו לשפר את חווית הגלישה. כל מקדם אתרים שמכבד את עצמו, צריך לעקוב אחר כל העדכונים ולעזור ללקוח שלו לשפר את האתר שלו בהתאם לכך. יש גם את עניין החיפוש הקולי שהולך וצובר תאוצה. את כל זה צריך להביא בחשבון כדי להתאים את התכנים באתר למנוע החיפוש, כך שהגולש יוכל להגיע לעסק שהוא מחפש".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

אז איך בעל העסק יכול להתאים את האתר שלו למנוע החיפוש? אתה יכול לתת דוגמאות?

"כמובן. נושא חשוב במיוחד הוא עניין זמן הטעינה של האתר. ישנם בעלי אתרים שאינם עוקבים אחר זמן הטעינה, כך שלאתר לוקח לפעמים 7 או 8 שניות להיטען. מדובר בפרק זמן ארוך יחסית שבו הגולש עלול להתייאש ולעבור לאתר של מתחרה. ההמלצה היא לצמצם את זמן הטעינה ל-4-5 שניות, ורצוי אף פחות מכך. דבר שני, כדאי להשקיע בתכנים לאתר. אם בעבר העלו בעלי האתרים מאמרים קצרים בני 300 או 400 מילה, אז היום קיימת דרישה גבוהה למדריכים מפורטים בני 800 ואפילו 1,000 מילה. גוגל רוצה שבעלי העסקים יתנו כמה שיותר מידע ללקוחות שלהם, וזה כולל טיפים, הוראות על איך עושים דברים וכדומה".

ואיך בעצם בעל האתר מגדיל את החשיפה שלו?

"כאן, צריך לפעול בכמה מישורים. דבר ראשון, כדאי מאוד לחבר את האתר לרשתות חברתיות גדולות כמו פייסבוק או אינסטגרם. גולשים רבים מגיעים דרך הרשתות האלה, וכל מי שאינו נמצא שם, מפסיד לקוחות פוטנציאליים. שנית, חשוב לדאוג לקישורים פנימיים וחיצוניים באתר. קידום אורגני נכון בתחום הזה יוביל את בעל העסק למקומות הראשונים בגוגל.

אתחיל עם הקישורים הפנימיים, מכיוון שהם נגישים יותר ונמצאים בשליטתו של בעל העסק. כפי שאמרנו, אם טבעיות היא שם המשחק של גוגל, רצוי למקם את הקישורים באתר באופן כמה שיותר נוח וטבעי לגולש, כך שהוא יוכל להגיע בקלות לעמוד הפנימי הרצוי. בנוסף לכך, יש בעלי עסקים המקדמים בעיקר עמודים חזקים כמו עמוד הבית. חשוב להבין כי כדאי מאוד לקדם גם את העמודים החלשים יותר ולקשר אותם לעמודים החזקים. אחרי הכול, אנחנו מקדמים את האתר כולו, ולא עמודים מסוימים בלבד. את הקישורים החיצוניים קצת יותר קשה להשיג, כי אנחנו צריכים להסתמך על אחרים. למקדמי אתרים יש קשרים עם אתרי חדשות ובעלי אתרים מובילים, וכדאי להתייעץ אתם בעניין הזה".

וזה מה שאתה מציע לבעל עסק מתחיל? לפנות למקדם אתרים?

"אני מציע את זה לכל בעלי העסקים. פגשתי בעלי עסקים רבים במהלך עבודתי, חלקם מבינים יותר בקידום אתרים וחלקם פחות, אך כולם זקוקים לתמיכה הזו כדי להגיע למקומות הראשונים של גוגל ולהישאר שם. חשוב לזכור שקידום אתרים הוא תחום בלתי פשוט הדורש ידע, ניסיון וכפי שאמרנו - סבלנות. כך שמקדם אתרים טוב יכול בהחלט להוביל לתוצאות הרצויות".

בשיתוף מסה מדיה, בשיתוף מסה מדיה
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully