וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להתגבר על המחסומים ולהתחיל לרקוד חופשי

בשיתוף לרקוד מהלב, בשיתוף לרקוד מהלב

26.12.2019 / 15:26

יש לא מעט אנשים שמפחדים לרקוד ובדיוק בשבילם מספק סטודיו לרקוד מהלב בהנהלת שרון גרוסמן,שיעורי "ריקוד חופשי", בהם לומדים איך לרקוד ממש מהבסיס

סטודיו ריקוד חופשי. יח"צ,
לרקוד מהלב/יח"צ

החופש לרקוד

"הגיע אלינו חייל בן 18 מאוד סגור וביישן, שפחד מהרחבה ונמנע מאינטראקציה עם בחורות. התחלנו לעבוד איתו על ריקוד חופשי וריקודי זוגות כשהוא המוביל. לאט לאט הוא נפתח והיציבה שלו השתנתה לגמרי והוא קיבל המון ביטחון. אחרי כמה שנים הוא הגיע שוב כהכנה לחתונה שלו, מלא בביטחון עצמי ועם בת הזוג המיועדת, זה היה פשוט מרגש", ככה מתארת שרון גרוסמן את השינוי שעובר על לקוחות שמפחדים לרקוד, כשהם מגיעים לסטודיו שלה 'לרקוד מהלב'.

להירגע, להשתחרר, לרקוד

מסתבר שיש לא מעט אנשים שמפחדים לרקוד ובדיוק בשבילם, הסטודיו מספק שיעורי "ריקוד חופשי" פרטיים, המאפשרים ללמוד איך לרקוד מהבסיס. "אני מקבלת בערך 4 טלפונים בשבוע מאנשים שרוצים להתגבר על הפחד ולהתחיל לרקוד. בסטודיו אנחנו מאפשרים להם לגעת בפחד, להבין מאיפה הוא נובע, להתמודד איתו ולהשתחרר". מספרת שרון.

מגיעים לסטודיו לקוחות בכל הגילאים - נערים ונערות לפני בר או בת מצווה, רווקים ורווקות, זוגות לפני חתונה או אירוע חשוב אחר (לדוגמא חתונה של הילדים) גרושים וגרושות ואלמנים או אלמנות. חלקם הם זוגות מבוגרים שמחליטים להתגבר על הפחד ולרקוד כמו שהם תמיד חלמו. הם מתחילים בשיעורים פרטיים ובהמשך זה פותח בפניהם שער חדש לעולם ריקודי הזוגות.

סוג אחר של לקוחות שמגיעים לרקוד, פשוט צריכים חיזוק לפני אירוע חשוב, אבל לקוחות רבים שמגיעים לסטודיו מרגישים מאוד לא משוחררים עם הגוף, מגושמים ומפחדים לרקוד בציבור. ההרגשה הזו גורמת להם לקפוא במקום כשהם מתקרבים לרחבת הריקודים ופשוט להימנע מסיטואציות חברתיות המשלבות ריקוד. "הפחד לרוב נובע ממשהו שקרה בעבר, מישהו בשלב מסוים בחיים פשוט צחק על איך שהם רוקדים וזה יצר תחושה עמוקה של חוסר ביטחון, שאיתו צריך עכשיו להתמודד", שרון מספרת. היא ממשיכה ומשתפת "אצל חלק מהאנשים הפחד עמוק מאוד ויכול להגיע בשיעורים הראשונים עד לכדי דמעות. כשזה קורה, אנחנו ממש מרחיקים מהמראה, מחשיכים מעט את הסטודיו ופשוט רוקדים איתם. משם אנחנו ממשיכים להתקדם לפי הקצב שלהם עד שהם מרגישים יותר בנוח".

לאט לאט השינוי קורה והם מתחילים לרקוד וליהנות, כפי שמשתפת אחת מלקוחות הסטודיו: "היינו בהופעה של מוניקה סקס ובניגוד לפעמים קודמות בהן הייתי בחרדה מהרגע שיבקשו מהקהל לקום ולרקוד, אתמול פשוט חיכיתי לזה! קמתי עם כולם על הרגליים, הגוף זז לבד ולא חשבתי יותר מדי על מה שאני עושה, זה היה מטורף".

סטודיו ריקוד חופשי. יח"צ,
לרקוד מהלב/יח"צ

עקב בצד אגודל

השיעורים מתקיימים מאחורי דלת סגורה המוגפת בווילון ובמערכי שיעור מסודרים מראש. המדריכה לרוב תתחיל בתשאול עדין שינסה להתחקות אחר מקור הפחד, ימשיך בלימוד של צעדי ריקוד פופולריים בסיסיים ויעבור לעבודה מקיפה עם החלקים השונים של הגוף ועם ההתאמה לקצב ולרצונות של כל תלמיד.

"יש מישהי שמגיעה אלינו בשנה האחרונה פעם- פעמיים בשבוע ובהתחלה כשהיא הייתה עושה תנועה לא נכונה, היא הייתה נסגרת ומתכנסת. לאט לאט הביטחון העצמי שלה עלה, היא התחילה להרגיש שלמה עם עצמה, לשתף בחוויות ריקוד גם מחוץ לסטודיו, להפסיק להשוות את ההתקדמות שלה לאחרים ולאהוב את עצמה יותר ויותר", שרון מספרת.

מהחוץ פנימה

שרון מדגישה כי מניסיונה התהליך שמתרחש בסטודיו מאוד עוצמתי, כי הוא עובד מהחוץ לפנים (בניגוד לטיפול שמתמקד בשיחה בין המטפל למטופל) ולכן הוא מאוד יעיל כטיפול נגד חרדות. "אני מאוד מאמינה בסוג כזה של טיפול, כי העמידה מול המראה והריקוד מאפשרים למשהו להיפתח בראש, בלב ובנפש, גם אם זה באופן בלתי מודע. התזוזה והריקוד גורמים למשהו בראש להשתחרר ולאט לאט משתנה גם הדימוי שנצרב בראש וזה משפיע על היכולת שלהם לרקוד מבלי לשפוט את עצמם".

אז אם גם אתם מתבאסים לשבת בצד בזמן שכולם קורעים את הרחבה, כדאי שתגיעו לסטודיו 'לרקוד מהלב' ומהר מאוד תתגברו על הפחד. לפרטים נוספים על שיעורי ריקוד חופשי לחצו כאן. מעבר ללמידה של "ריקוד חופשי" או ריקודי זוגות שעוזרים להתמודד עם הפחד מהרחבה, תוכלו למצוא בסטודיו שיעורי ריקוד לזוגות, ליחידים ולקבוצות. כמובן, שתמצאו שם גם אטרקציות לאירועים כמו שילוב של רקדנים סמויים באירוע, סדנאות ריקוד מגוונות לכל אירוע, ריקודי פלאשמוב ועוד.

בשיתוף לרקוד מהלב, בשיתוף לרקוד מהלב
  • עוד באותו נושא:
  • ריקוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully