וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסעדת אנניה מביאה את הטעמים האתיופיים לאשקלון

בשיתוף מסעדת אנניה, בשיתוף מסעדת אנניה

24.12.2019 / 16:10

המטבח האתיופי המפואר מציג את מטעמיו במסעדה יוצאת דופן באשקלון. מי שלא מכיר את המטבח המיוחד - שירוץ

מסעדת אנניה. יח"צ,
מסעדת אנניה/יח"צ

במסגרת מחקר של צוות המומחים ברחבי הארץ שתר אחר מסעדות מיוחדות, אחת מבנות הצוות קיבלה המלצה מחבר שלה על מסעדה אתיופית אותנטית שחובה לבקר בה

המטבח האתיופי פחות מוכר לנו, לכן התפתח "קרב" בין כל חברי מערכת המומחים - מי יוצא לשטח לאשקלון, לטעום את המנות שמגישים במסעדת אננייה. בסופו של דבר נפל הפור ושניים עלו בהגרלה. אלו הרשמים שלהם מהביקור המסעדה.

הגענו למסעדה באמצע השבוע בשעות הערב המוקדמות, המקום היה מפוצץ באנשים, למרבה ההפתעה שלנו, רובם כלל לא היו בני העדה האתיופית. חיכינו בתור וזו היתה הזדמנות לשוחח עם בני הזוג אלקבץ שחיכו לפנינו, הם הגיעו לאכול כל הדרך מיבנה. "אנחנו מרוקאים וגאים מאוד במטעמים המסורתיים שלנו, אבל לפני חצי שנה יצא לנו במקרה להגיע לאשקלון וחיפשנו משהו לאכול, הימרנו על מסעדת אנניה וזה היה אחד ההימורים הכי מוצלחים שעשינו. זו היתה הפעם הראשונה שטעמנו אוכל אתיופי ומאז אנחנו מכורים, מגיעים לפה מספר פעמים בחודש להתפנק. יש פה אחלה אווירה, מזמינה ומשפחתית, טעמים יוצאי דופן, גם המחירים שווים, אנחנו ממליצים בחום".

מסעדת אנניה. יח"צ,
מסעדת אנניה/יח"צ

כאשר הגיע התור שלנו, הובילו אותנו עם קבלת פנים חמימה לשולחן, קודם להזמנה, העניקו לנו הסבר מפורט על כל תבשיל, בסבלנות ורצון כך שנהיה מרוצים עד הגג. בחרנו מספר מנות, בין היתר, אנג'רה, מדובר בלחם שטוח, עגול וגדול אשר מתבסס על קמח טף שהותסס, יש לו טעם חמצמץ ומרקם ספוגי, הזכיר לנו מאוד את הלחוח התימני. מנה סופר מומלצת אחרת היתה בשר בקר איכותי, במסעדה מכנים אותו בשם "טבס", את הבשר מקפיצים על מחבת מיוחדת בתוספת ירקות.

הטעמים היו פיצוץ, מרקם עשיר של צבעים ותבלינים שהסעירו לנו את החך, שכחנו מתי אפשר ליהנות ככה מאוכל.

מי שמנהל את המקום הוא הבעלים משה אייטגב, שאלנו אותו, מה סוד הקסם של מנות כל-כך מסעירות והוא הסביר: "מדובר במתכונים שעוברים אצלנו בין הדורות, כל אופן ההכנה הוא בעבודת יד, כך אנחנו שומרים על האותנטיות ודואגים שכל המרכיבים יהיו טריים.

"אין אצלנו להשאיר במקרר, מה שלא נאכל באותו היום לא נשאר למחרת, אלא מכינים הכל מחדש, זה הדבר הבסיסי שאנחנו חייבים לשמור למען הלקוחות שלנו".

עבור משה המסעדה היא הגשמת חלום, להצליח להנגיש את האוכל האתיופי לקהל הרחב, כאשר שאלנו אותו על כך שרוב יושבי המסעדה אינם בני העדה, הוא חייך ואמר: "זה נכון וזה ככה בכל יום, ברגע שנחשפים לטעם של המטבח האתיופי אי אפשר שלא לרצות להמשיך לגלות את העושר הרב שהוא מציע".

המסעדה התחדשה גם במגוון אוכל טבעוני לקהל הטבעוני. למסעדה יש שירות משלוחים מהיר ואמין, כך שניתן להזמין את כל העושר הזה גם לסלון הבית שלכם.

מי שטעם יודע, מי שעדיין לא נחשף לטעמים האתיופים, כדאי עכשיו ומיד להגיע לאשקלון, לרחוב שפינוזה 7, מדובר בעולם של טעמים שיזרקו אתכם מצד לצד בהנאה מרובה.
לחשוב שהמסעדה כבר קיימת במשך 4 שנים ורק עכשיו נחשפנו אליה... אבל, עדיף עכשיו מאשר אף פעם לא.

מסעדת אנניה, אנחנו אהבנו ונחזור שוב בקרוב.

עמוד הפייסבוק

בשיתוף מסעדת אנניה, בשיתוף מסעדת אנניה
  • עוד באותו נושא:
  • אשקלון
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully