וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכתוב בעברית: כל מה שאתם צריכים לדעת על פונטים

בשיתוף FreeFonts, בשיתוף FreeFonts

23.12.2019 / 15:40

בחירת הפונט הנכון תלויה בהבנה של איך משתלב העיצוב שלכם עם המסר אותו אתם רוצים להעביר. כך תדעו מה לבחור ואיך משתמשים בפונטים

פונטים מתוך קטלוג בצלאל. יח"צ,
פונטים מתוך קטלוג בצלאל/יח"צ

כל מי שכותב טקסט בעברית בוורד או בכל תוכנה אחרת, כל מי שמעצב כרזה או פלאייר, יודע שיש חשיבות רבה לפונט העברי בו הוא משתמש. מבחינת הסגנון, הצורה, הדרך בה הפונט משתלב עם הטקסט, בעיצוב עצמו.

למשל באתר הזה אנחנו יכולים למצוא מגוון רחב של פונטים מעוצבים בעברית. אלה נועדו לשרת אותנו בדרכים שונות. כל פונט יכול להתאים לצרכים אחרים. כך למשל, אנחנו יכולים למצוא פונטים שמותאמים ספציפית לצורך עיצוב כרזות מסוג זה או אחר, פרסומות, שלטים, פלאיירים, או אפילו הזמנות לחתונות, כאלה שלא בהכרח נחשפים לכלל הציבור, אלא יותר מיועדים לקהלים ממוקדים.

חשוב לשים לב, כשאנחנו מדברים על פונטים מעוצבים והחשיבות שלהם, זה מגיע מתוך נקודת מבט, שהדרך בה אנחנו בוחנים כל טקסט. זה לא רק על בסיס התוכן, ולא רק על הבסיס החומר עליו הוא כתוב, אלא גם על בסיס הפרטים הקטנים שיכולים להשפיע. למשל, אם אנחנו נשתמש בפונט מקצועי לעיצוב סתמי, יש סיכוי שזה יראה לנו כמו סוג של פרודיה. מצד שני, אם נשתמש בפונט חינמי עבור טקסט בעל חשיבות רבה, ייתכן ואנחנו נפספס את הרעיון, נפספס את ההזדמנות להתייחס לטקסט בצורה הנכונה, שמגיעה לו.

היום, בשביל למצוא פונטים בעברית להורדה, אנחנו לא צריכים ללכת רחוק. לשמחתנו הרבה, אנחנו יכולים להיעזר באתרי עיצוב שונים שמספקים פונטים כאלו, כמו כן, אנחנו יכולים למצוא אתרים ספציפיים מהם אפשר להוריד פונט כזה או אחר, בין אם זה בחינם ובין אם זה במחיר מסוים. אנחנו יכולים להניח, שפונטים בעלות מסוימת, הם הרבה יותר מיוחדים, הרבה יותר מרשימים ומספקים לנו אלמנט עיצובי ייחודי.

קיים יתרון בבחירת פונט בתשלום על פני פונט שניתן להוריד אותו בחינם, והיתרון הוא שמדובר בפונט הרבה יותר ייחודי ופחות נפוץ לשימוש. הרי ברור, שמרבית האנשים יעדיפו להוריד פונט חינמי ולא בהכרח להשתמש בפונט בתשלום.

עוד נקודה שאנחנו צריכים לזכור, בטרם נסביר כל מה שצריך לדעת על פונטים מעוצבים בעברית, זה שפונטים מעוצבים הם לא דבר ישן וארכאי. כלומר, נכון שאנחנו יכולים למצוא פונטים ישנים מאוד, אך מצד שני, בכל זמן נכנסים סגנונות עיצוב חדשים, בין אם זה עבור פונטים בעברית ובין אם זה עבור פונטים בינלאומיים. מעצבים רבים עוסקים בעיצוב שלהם, הם בוחרים צורות שונות, והכל במטרה להגדיל את ההיצע ולהרחיב את האפשרויות של החברות השונות, להציע ללקוחות שלהם פונטים בעיצובים ייחודיים, שאינם קיימים בשוק.

פונט דוד נטוי. יח"צ,
פונט דוד נטוי/יח"צ

מה אנחנו צריכים לדעת על פונטים מעוצבים בעברית להורדה

כאמור, אנחנו יכולים לראות מגוון רחב של פונטים בעברית אשר נכנסים לשוק ויכולים להתאים לנו לצרכים שונים.

הבחירה שלנו תתבצע לא רק על פי מה שחדש, אלא גם על פי הדרך בה אנחנו בוחרים ומעוניינים לעצב את הטקסט או כל דבר אחר. כלומר, אנחנו צריכים לבחון מה הפונט המתאים ביותר להעביר את המסר. לשם כך, אנחנו יכולים להשתמש בפונטים קיימים או להוריד פונט חדש.

הפונטים שהחברות השונות מציעות, מעוצבים על ידן, דרך צוותים מקצועיים שעובדים בחברה, אך יש חברות שגם מאפשרות למעצבים עצמאיים לספק דרכן פונטים מקוריים. למעשה החברות, מהוות פלטפורמה על מנת שיהיה ניתן למעצבים צעירים להציע פונטים שהם עצמם מייצרים באמצעות תוכנות עיצוב כאלה ואחרות.

אותם פונטים, מן הסתם, מתבססים על אלמנטים שונים. בין אם זה האופן בו כל אות ואות כתובה, בין אם זה הדרך בה האותיות מתחברות לכדי מילה והמילים למשפטים, מן הסתם, זה גם מתייחס לקימורים של כל אות, עד כמה האותיות הן ישרות או שמא מעוגלות, וכן בצורות אחרות.

חשוב להדגיש עוד נקודה מהותית והיא - כשאנחנו בוחרים פונט כזה או אחר, נעשה זאת בהתאם לעיצוב הכללי של הכרזה, פלאייר או כל דבר אחר שלשמו אנחנו מחפשים פונטים. לכן, אנחנו צריכים לתכנן את תהליך העיצוב וכיצד אנחנו רוצים שהתוצאה הסופית תיראה, לפני שאנחנו רוכשים את הפונט. במידה ואנחנו לא יודעים בוודאות מה אנחנו מחפשים, הרי שאנחנו יכולים לדפדף בין הפונטים השונים ולהחליט באיזה פונט להשתמש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פונט דרוגולין. יח"צ,
פונט דרוגולין/יח"צ

כיצד מתבצעת ההורדה וכיצד מתבצע השימוש בפונט עצמו

החלק הזה, הוא יותר טכני, יותר משפטי, מאשר קשור בהכרח לעיצוב או לפרמטרים מקצועיים.

כפי שציינו קודם לכן, הרי שאנחנו יכולים למצוא פונטים מקוריים שעולים כסף, וכן אנחנו יכולים למצוא פונטים מעוצבים בעברית להורדה בחינם. הכל שאלה כמובן מי אחראי על העיצוב, מי אחראי על השיווק של הפונט וכיצד הוא מציע לנו אותו.

עומדות לרשותנו כמה וכמה אופציות בהקשר זה:

אופציה אחת: לרכוש מנוי שיאפשר לנו לבצע כמות הורדות מסוימת, או אפשרות להוריד כל סוג פונט שאנחנו רוצים מתי שאנחנו רוצים. זה תלוי בסוג המנוי ובעלות שלו.

אופציה אחרת: לרכוש את השימוש עבור פונט מסוים, ספציפי. ברגע שאנחנו רוכשים אותו, אז אנחנו יכולים להוריד את הפונט ולהשתמש בו בתוכנות שונות. השימוש אפשרי על פי הצורך, אין מגבלה.

אופציה נוספת, היא כאמור למצוא פונטים שניתנים בחינם. כאן צריך לומר, יש חברות שמחייבות אותנו להזדהות עם הפרטים שלנו לצורך רישום הרישיון השימוש בפונט החינמי על שמנו באופן רשמי.

השימוש בפונטים נעשה, כאמור, על פי התנאים שנקבעים מראש. בכל מקרה, אנחנו צריכים להכניס את הפונט אל התוכנה בה אנחנו משתמשים בשביל שנוכל להפעיל אותו ולעצב בעזרתו. לכן, עלינו גם לבדוק כיצד זה מתבצע בפועל ואם זה בכלל אפשרי, שכן יש תוכנות שמונעות אפשרות כזו, ואז אנחנו צריכים לחפש פתרונות אחרים.

בשיתוף FreeFonts, בשיתוף FreeFonts
  • עוד באותו נושא:
  • פונטים
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully