וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רואה חשבון מזן אחר

בשיתוף ניצן לזרוב, בשיתוף ניצן לזרוב

23.12.2019 / 14:51

במסגרת תחקיר צוות המומחים אחר אנשי המקצוע המובילים בתחומם בישראל, הגענו לעולם רואי החשבון. משיחות עם בעלי עסקים ואנשי מקצוע עלה שם בולט, ניצן לזרוב

ניצן לזרוב. יח"צ,
ניצן לזרוב/יח"צ

כששואלים לקוחות על רואה החשבון ניצן לזרוב הם מספרים על אדם פרפקציוניסט, שנון, אנושי עם לב רחב, איש מקצוע שמעניק הרבה מעבר לראיית חשבון.

בעל עסק בתחום הקמעונאות אשר ביקש את שירותיו של ניצן לפני כ- 4 שנים כאשר העסק שלו דימם בכל חודש הפסדים גדולים, סיפר לנו: "הלכתי לאיבוד, לא הבנתי מדוע העסק שלי שוקע למרות שהיו לי לא מעט קליינטים ומכרתי ים של מוצרים. הבנק חנק אותי והלחץ הנפשי עלה בהתאם. למזלי היה מי שהכווין אותי לניצן וכבר בפגישה הראשונה איתו נרגעתי, הבנתי שיש לי עסק עם מקצוען שרואה מעבר למספרים היבשים.

"ניצן בנה עבורי מודל שעובד עד היום, בזכותו נעמדתי בחזרה על הרגליים, מעבר למקצועיות שלו, אני פשוט גאה לומר שהוא חבר שלי, ניצן הוא מענטש אמיתי".

לניצן ניסיון של מעל 12 שנה בתחום ראיית החשבון. בשנים הראשונות צבר ניסיון רב כשכיר בחברה גדולה, בתפקיד מנהל כספים עד אשר החליט לפרוש כנפיים ולצאת לדרך עצמאית.

הגענו למשרדו בפתח תקווה וביקשנו ללמוד על תפיסת עולמו ודרך עבודתו המקצועית. הוא סיפר לנו: " החוכמה הגדולה היא לדעת לנתח עם אפס רגשות את המספרים, אבל גם לראות את האדם שעומד מאחורי העסק, זה אומר להיות סוג של פסיכולוג לכל דבר.צריך להבין, העבודה זה מרכז החיים של עצמאי, מדובר בכלכלה במרכז העצבים שלו, שמסתיימת בבית עם אשה והילדים, כאשר יש קשיים זה מקרין על כולם.

"אני יכול לייעץ אבל לא לקבוע לאף אחד מהם מה לעשות, לכן סיגלתי לעצמי מיומנות לדעת איך להיכנס לראש של הלקוחות, להבין איך הם חושבים וכתוצאה מזה למצוא דרכים להפעיל אותם.

"הצעד הראשון החשוב הוא לבצע בקרה טובה ונכונה, משם דברים מתיישרים. אבל אני לא עוצר שם, אלא 'יושב על הוריד' של המנהלים, על מנת שיוכלו לזהות את הנקודות החלשות וידעו לתקן אותן".

ניצן לזרוב. יח"צ,
ניצן לזרוב/יח"צ

מקצועית, הייחודיות של ניצן באה לידי ביטוי בייעול והשבחה של חברות. הוא עושה זאת על ידי דרכי ניהול משוכללות, ביצוע של בקרות, קריאה של דוחות פנימיים ועוד.

לשאלתנו על ההבדל בין עבודה מול עסקים פעילים שנמצאים בקשיים לעומת כאלה שנמצאים בתחילת דרכם ומה אישית הוא מעדיף, ניצן אמר: "זה אולי ישמע מוזר, אבל הרבה יותר נוח, לי לפחות, לעבוד מול חברות עסקים וארגונים באמצע הדרך, בעסק כושל. אז יש נקודה מסויימת שבה נוח יותר להיכנס לראש של בעל החברה ולנסות 'ליישר' אותו, מאשר מישהו שנמצא בתחילת הדרך ולא תמיד פתוח להצעות ייעול, לפני שחווה על בשרו נפילות וקשיים".

ולגבי גודל החברות והעסקים, ניצן מחפש בעיקר את העסקים אשר מחזורי המסחר שלהם מסתכמים בעשרות מיליוני שקלים לפחות. הוא הסביר: " בעסקים עם נפח גדול יש דרך ברורה איך להתייעל, היכן להקטין הוצאות, איפה לווסת אותן, אני עושה זאת באופן שוטף, לכן את התוצאות של הפעולות הללו אפשר לראות בשטח תוך זמן קצר לאחר מכן".

בזכות השם שיצר לעצמו, ניצן מקבל אין ספור הצעות לשיתופי פעולה, אך הוא אינו ממהר לקפוץ עליהן. " יש הצעות על הפרק, בינתיים אני מעדיף להמשיך להיות שחקן סולו. אני לא פוסל שום דבר, בוחן כל הצעה של מיזוג אפשרי, אילו ערכים נוספים הם יכולים להוסיף לי, אבל, אולי בעתיד".

בשיתוף ניצן לזרוב, בשיתוף ניצן לזרוב
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully