וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשלא רואים את הבעייה: צילום מערכת הביוב הוא הפיתרון

בשיתוף חברת מדיטסט הרוש בע"מ, בשיתוף חברת מדיטסט הרוש בע"מ

23.12.2019 / 8:54

לא תמיד בדיקה חזותית יכולה לגלות לנו איפה הסתימה או הנזילה במערכת הביוב. צילום המערכת מאפשר איתור התקלה בעלות מינימלית וללא גרימת נזק נוסף

מצלמה לצילום פנים צנרת. חברת מדיטסט הרוש בע"מ,
מצלמה לצילום פנים צנרת/חברת מדיטסט הרוש בע"מ

תקלות במערכת הביוב הן תקלות נפוצות ביותר שעלולות לגרום נזקים כבדים למבנה ולתכולה שלו. בחלק מהמקרים אפשרי לאתר את המקור לתקלה באמצעות איתור נזילות מקצועי, אך כאשר מדובר בתקלה מורכבת יותר, לא תמיד נדע מה הגורם לבעיה וכיצד לפתור אותה.

בעבר, האפשרות היחידה שעמדה לרשות בעלי הנכס היא ניסוי וטעייה. אנשי מקצוע נתנו חוות דעת שונות, והציעו טיפולים שלא תמיד השיגו תוצאות משביעות רצון. כיום לעומת זאת, קיימות מערכות מתקדמות המאפשרות לאבחן בזמן אמת ובדיוק מרבי את מצבה של תשתית הביוב. הכוונה כמובן לצילום קווי ביוב, וכאן תוכלו לקרוא את כל המידע הרלוונטי בנושא.

באילו מקרים יידרש צילום קווי ביוב?

צילום קווי ביוב אינו הליך סטנדרטי. בדרך כלל נעזרים בו אחרי שכבר ניסינו לאתר את התקלה בדרכים אחרות, או כאשר אין דרך אחרת לאבחן את מצב קווי הביוב.

צילום קווי ביוב עשוי להידרש במקרים הבאים:

● איתור סתימה בביוב - סתימות במערכת הביוב עלולות להוביל לבעיות תברואתיות אשר פוגעות באיכות חייהם, ואף בבריאותם, של האנשים השוהים במקום. לסתימה בביוב יש בדרך כלל סממנים אופייניים כגון ריח לא נעים והצפות, ומצב זה מחייב טיפול מקצועי ומהיר. באמצעות צילום קווי ביוב יהיה ניתן לגלות את הסיבה לסתימה ומיקומה המדויק, ובכך לקצר את משך הטיפול משמעותית.

● איתור נזילה שמקורה אינו ידוע - קווי הביוב אינם נגישים בהכרח לאיש המקצוע, ולכן בדיקה חזותית לא תמיד תסייע לפתור מצבים של נזילות. גם תהליכי איתור נזילות סטנדרטיים יותר, כגון איתור נזילה במצלמה תרמית, או באמצעות גז, לא תמיד אפשריים כשזה מגיע לאיתור נזילות בצנרת ביוב, בשל תנאי השטח ותוואי הצנרת. אם בעל המקצוע לא זיהה את המקור לנזילה באמצעים הסטנדרטיים העומדים לרשותו, צילום קווי ביוב ייתן ברוב המקרים את המענה לאבחון מלא ומקיף שיאפשר לבנות תוכנת פעולה לתיקון המצב.

צילום קווי ביוב - תהליך העבודה

בכל חברה מקצועית ובעלת ניסיון קיימת תוכנית עבודה מובנית ומסודרת עבור צילום קווי ביוב.

תהליך העבודה יכלול בדרך כלל את השלבים הבאים:

● שטיפה של קווי הביוב או המרזב: סתימה או פעילות לקויה של התשתית יכולות לנבוע מלכלוך, או מפסולת, שהצטברו בקווי הביוב או במרזב של המבנה. לכן, כצעד ראשוני, חשוב לבצע ניקוי של הקווים באמצעות מים בלחץ גבוה. לשם כך יש צורך בביובית ובאיש מקצוע היודע היטב את המלאכה. בחלק מהמקרים, ניקוי הקווים יהווה פתרון בפני עצמו.

● צילום קווי ביוב: בשלב הבא, אם שטיפת הקווים לא סייעה לפתור את הבעיה, מבצעים צילום של פנים צנרת הביוב. לשם כך משתמשים במצלמת סיב אופטי שאותה מכניסים לצינור הביוב או למרזב. המצלמה מאפשרת לנו לסקור את מלוא אורכו של הקו, ולאתר את המקור לכשל בזמן אמת. בחלק מהמקרים ניתן לבצע את התיקון הנדרש בו במקום באמצעות תיקון פנים צנרת (למשל באמצעות שרוול), ובכך לפתור את התקלה במהירות האפשרית ובמינימום הרס.

● דוח סיכום: בהשלמת תהליך צילום קווי הביוב יוגש דוח מפורט, אליו יצורפו בדרך כלל גם צילומים, סרטונים ותמונות גרפיות להמחשת הממצאים.

לסיכום, צילום קווי ביוב הוא כל יעיל ביותר באיתור ואבחון תקלות בקווי הביוב. על מנת שתהליך זה יבוצע ביעילות ויוביל לתוצאות המבוקשות, חשוב מאוד לבחור בחברה מקצועית, אמינה ובעלת ניסיון מעשי רב בתחום.

בשיתוף חברת מדיטסט הרוש בע"מ, בשיתוף חברת מדיטסט הרוש בע"מ
  • עוד באותו נושא:
  • ביוב
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully