וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניית אתר לעסק - נקודת זינוק או עבודה בעיניים?

בשיתוף עופר אטלס, בשיתוף עופר אטלס

22.12.2019 / 14:36

מזל טוב! בניתם אתר. מה עליכם לעשות עכשיו כדי להביא לקוחות והזמנות לעסק? יש מספר דברים שאפשר לעשות

בחור עם מחשב לפטופ בחוף הים. ShutterStock
מחשב/ShutterStock

שמעתם שוב ושוב מחברים, קרובים וחברות קידום כאלו ואחרות שאתר לעסק הוא בגדר MUST. שכל מה שרלוונטי נמצא היום אונליין, או שמשול לכך שהוא לא קיים בכלל. השתכנעתם, השקעתם את מיטב כספיכם, אפיינתם, עבדתם מול מעצב מקצועי והנה - האתר החדש קרם לו עור וגידים. הוא נראה מעולה, מזמין ומשכנע - אז האם כעת העסק שלכם יזנק ומספר הפניות יעלו? המציאות כמובן, היא טיפה יותר מורכבת.

הנוכחות שלכם ברשת

להגיד על אתר שהוא "עבודה בעיניים" זה די מוגזם. ובאשר ל"נקודת זינוק"? כמו שוודאי הבנתם, התשובה לשאלה שבכותרת איננה שחור ולבן.

חשוב שנבין את הנתון הבא: עצם העובדה שהאתר שלנו עלה לאוויר, איננה מחייבת שכעת נתחיל לראות זרם חדש של פניות מלקוחות מתעניינים/רכישות של מוצרים. אכן גיבשנו לעצמנו נוכחות ראשונית, אך עתה מוטלת עליה המשימה לגרום לאתר להופיע בפני הגולשים.

כיצד מופיעים בפני הגולשים עם האתר החדש? כאן המקום לתת קצת יותר בשר למושג "נוכחות ברשת":

• קידום במנועי החיפוש - לצורך הדוגמה אתם אתר של מנעולן מקצועי בבאר שבע. במקרה שכזה, הנוכחות שלכם ברשת צריכה לבוא לידי ביטוי בכך שגולש שיהיה במצוקה ולא יוכל לפתוח את דלת הבית או יתקע מחוץ לרכב, אכן יחפש במנועי החיפוש דוגמת גוגל, מושגים דוגמת "מנעולן בבאר שבע" וכך ימצא אתכם וישאיר לכם פניה.

• קידום ברשתות חברתיות - ואם אתם נניח ג'ימבורי חדש שנפתח זה עתה בפתח תקווה? במקרה הזה, רוב הסיכויים שהלקוחות שלכם לא יחפשו אתכם במכוון. הם לא יודעים שהוקם ג'ימבורי חדש. אך אם תערכו קידום ממומן בפייסבוק ותקפצו כ"בדרך אגב" להורים עייפים בפתח תקווה שרק מחפשים דרכים לפריקת האנרגיה של הילדים, הרי שקלעתם אל המטרה. הפניתם אותם אל האתר, שידרתם את המסר השיווקי והשגתם מבקרים חדשים במתחם.

אלו הן כמובן רק דוגמאות בודדות למה שאפשר לכנותו נוכחות ברשת. אפשר לבחור בתחום שיווקי אחד מבין השניים שצוינו לעיל, ואפשר לבחור במספר אפיקי שיווק, מה שנקרא בשפה המקצועית שיווק דיגיטלי מקיף.

רגע, אז האם חברת בניית האתרים עבדה עלי?

לא, כלל לא. חברת בניית האתרים עשתה בדיוק את המוטל עליה, וגם אתם עשיתם בדיוק את המוטל עליכם. הקמתם אתר ופתחתם בנקודת הזינוק הראשונית לקראת עבודת השיווק.
האתר שלכם הוא כרטיס הביקור, והוא גם הרבה יותר מזה כאשר מדובר באתרי איקומרס שמוכרים מוצרים. ישנם אינספור עסקים שמתקיימים אך ורק על מכירות אונליין ואפילו אינם מחזיקים בחנות פיזית אמתית.

ועם זאת, חשוב כן לוודא כי מכלול הפעולות הנדרשות לצמיחת העסק ברשת, אכן נלקחו בחשבון לאורך התהליך. בטרם בניית האתר, הקפידו לשאול את עצמכם את השאלות הבאות:

• האם מבחינה תקציבית אנו יכולים לאפשר עבודת קידום שתמשיך את ההשקעה הראשונית בבניית האתר?

• והאם אנו באמת זקוקים לאתר?

על הסעיף השני, חשוב שנתעכב מעט יותר:

אותו עסק של ג'ימבורי שצוין לעיל, איננו בהכרח זקוק לאתר משל עצמו. ייתכן מאוד שדי בדף נחיתה (עמוד אתר בודד ללא עמודים נוספים), כדי שנוכל לקדמו בפייסבוק ולהביא אליו גולשים. כך גם לגבי אתר המנעולן. מנעולנים אינם חייבים אתר, וזאת במידה שהם בוחרים בקידום ממומן על פני קידום אתרים אורגני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

ההבדלים בין אפיקי הקידום במנועי החיפוש

אם קראתם עד לפה ואינכם בקיאים בעולמות הקידום במנועי החיפוש, אז הרי שזהו ההסבר שיפיל את האסימון האחרון שנדרש.

קידום ממומן בגוגל - חיפשתם נותן שירות דוגמת יועץ משכנתאות. עתה הופיעו בפניכם 3-4 תוצאות שלצדן התגית "מודעה". אלו בעצם מודעות ממומנות שאותו יועץ משכנתאות (ועוד כמה מתחרים), משלמים ישירות לגוגל כדי להופיע בעמוד הראשון בביטוי "יועץ משכנתאות" ועוד שלל ביטויים רלוונטיים נוספים.

קידום אורגני בגוגל - חיפשתם יועץ משכנתאות וממש מתחת לתוצאות עם תגית "מודעה", מצאתם 10 תוצאות נוספות אותן גוגל בחרו באופן "טבעי". היועצים הללו לא משלמים לגוגל, והם מופיעים בצורה אורגנית לחלוטין בתוצאות החיפוש.

הבדל משמעותי אותו יש לקחת בחשבון: קידום ממומן בגוגל הוא השקעה מידית. אתם משלמים לגוגל, אז הרי שאתם מופיעים מיד וללא כל דיחוי. מנגד, קידום אורגני הוא תהליך. כדי שמנועי החיפוש יבחרו באתר א' על פני אתר ב', לעתים נדרשת עבודה של מספר חודשים ואף שנה ומעלה, וזאת כדי להתברג בביטויים תחרותיים בצורה טבעית לחלוטין.

אם אתם מתלבטים בין שני האפיקים, הקפידו לשאול את עצמכם את השאלה הבאה: האם אנו זקוקים לפניות באופן מידי? או שמא יש לנו את הסבלנות והיכולת הכלכלית לשלם על עבודת קידום שתתפרש על פני פרק זמן ארוך?

ההבדלים בין אפיקי הקידום ברשתות החברתיות

גם ברשתות החברתיות יש מה שנקרא "קידום אורגני" ו-"קידום ממומן". נדגים זאת על הרשת הפופולרית פייסבוק.

קידום ממומן בפייסבוק - יצירת מודעה שמופיעה לגולשים תחת התגית Sponsored. זוהי מודעה שפונה לקהלים שעשויים להיות רלוונטיים אליה. נניח מודעה של ג'ימבורי לילדים בפתח תקווה תפנה לקהלים כגון בני ובנות 25 עד 45 שסביר להניח שהם הורים לילדים קטנים, אנשים המתגוררים ברדיוס הקרוב לג'ימבורי החדש, אנשים המתעניינים במוצרים לבית ספר וכיוצא בזה.

קידום אורגני בפייסבוק - כאן מדובר באפיק שלרוב הוא בגדר מותרות, שכן הוא איננו מניב תוצאות רבות רושם ברוב המקרים. מדובר בניהול הדף העסקי של העסק עם פוסטים שונים. כשהמטרה היא למשוך עוד ועוד גולשים לאתר ולהשיג חשיפה טבעית דרך לייקים, תגובות ושיתופים.

כאן אינכם צריכים להתלבט הרבה - מומלץ לרוב לבחור בקידום הממומן שכן הוא משיג תוצאות נפלאות ובתקציב נמוך.

אז במבחן התוצאה: אתר זה עסק כדאי?

קידום ממומן בגוגל - אין צורך בהקמת אתר לעסק. ניתן להסתפק בדף נחיתה שמחירו נמוך פי 3 ואף 4 ממחיר אתר. אפשר להנחית את הגולשים לדף מכירתי ולקצור הישגים משמעותיים. עם זאת, קחו בחשבון שכלל זה איננו תקף על אתרים שמטרתם למכור מוצרים אונליין.

קידום אורגני בגוגל - חובה להקים אתר. נדירים המקרים שבהם דף נחיתה הצליח להתקדם בגוגל שכן גוגל בוחרים אתרים עם מספר רב של עמודים, ולא אתר שמבוסס על עמוד אחד בלבד.

קידום ממומן בפייסבוק - אין כל חובה בבניית אתר, ולעתים גם אין חובה בדף נחיתה. אפשר להסתמך על נפלאות פייסבוק שמאפשרים להשאיר פרטים ישירות מתוך הפיד. גם כאן, אם מדובר באתר שמטרתו למכור מוצרים ברכישה אונליין, אז הרי שכלל זה איננו תקף.

ובנימה כללית יותר, קחו בחשבון כי אתר רשמי תמיד יכול לספק לגולשים תחושה של מערכתיות רבה יותר, של מקום מסודר ויוקרתי. אתרים מהווים במקרים רבים מעין כרטיס ביקור שרק יכול לשכנע את הגולשים כי הם מצאו את נותן השירות הנכון בזמן הנכון.

בשיתוף עופר אטלס, בשיתוף עופר אטלס
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully