וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק שיפוץ בניין משותף - יש חיה כזו?

בשיתוף קבוצת עידן, בשיתוף קבוצת עידן

19.12.2019 / 15:29

שיפוץ בניין הוא תהליך מורכב הכולל מספר תחומים בהם צריך להתחשב. אין בנמצא חוק אחד המרכז את כל הזכויות והחובות של הדיירים וסיוע מקצועי יעזור לתהליך חלק יותר

בניין משותף. יח"צ,
בניין משותף/יח"צ

זה בהחלט היה יכול להיות נחמד לו היה חוק שיפוץ בניין משותף שלאחר קריאתו היינו מבינים מייד מה הן זכויותינו ומה הן חובותינו בתהליך, אלא שפרויקט של שיפוץ בניין משותף הוא פרויקט גדול שמערב שורה של נושאים מקצועיים, בינאישיים ורגולטוריים ואין אף חוק אחד בודד שמכסה את כולם. למעשה, ההתייחסות המשפטית לכל הנושא של שיפוץ בניינים משותפים היא התייחסות משולבת שיש לאסוף ממספר חוקים שונים שיכולים להיות רלוונטיים להיבטים השונים של שיפוץ הבניין.

היכן נדרש החוק בתהליך שיפוץ בניין?

כאמור, חוק שיפוץ בניין משותף הוא לא חוק שקיים לצערנו, אבל ישנם מספר חוקים שמתייחסים כל אחד מכיוונו לנושאים שונים שיכולים לעלות בתהליך של שיפוץ בניין. כך למשל, כאשר עולה מלכתחילה הרצון לשפץ את הבניין. רצון זה יכול להגיע מכיוונו של אחד הדיירים שהולך ומשכנע דיירים נוספים ולאט לאט אוסף סביבו מספיק דיירים בכדי להזניק את הפרויקט קדימה. אלא שבתהליך הזה יכול להיות דייר אחד שלא מעוניין לשפץ את הבניין ולמעשה מסרב לקחת חלק בתהליך. מה עושים עם אותו דייר סרבן? ישנם חוקים ופסיקות המתייחסים בדיוק לנושא זה, גם אם אינם מאוגדים בתוך חוק שיפוץ בניין משותף.

חוק חשוב שמספק פלטפורמה משפטית רחבה גם לפרויקטים של שיפוץ בניין משותף הוא חוק המכר. חוק זה מכסה שלל סוגיות ונושאים בהתנהלות שבין הדיירים לקבלן, בין הדיירים לרגולטור ובין הדיירים ובין עצמם, ונותן מענה לשורה של מצבים שיכולים להתעורר סביבם חילוקי דעות משמעותיים.

איך יודעים מה אומר החוק?

אם אתם מחפשים כעת חוק שיפוץ בניין משותף ייתכן שמעסיקה אתכם סוגיה מסוימת שאתם רוצים לבחון את ההשקפה המשפטית ביחס אליה. במקרה כזה, אתם רוצים לבחון מה אומר החוק באופן ישיר ביחס לסוגיה ומה אומרת הפסיקה בעניין זה. לשם כך יהיה עליכם לשכור את שירותיו של עורך דין מקרקעין, ותוכלו לעשות זאת גם בצורה נקודתית סביב בירור וקבלת ייעוץ על הנושא הספציפי שמעניין אתכם. יחד עם זאת, מאחר ואתם מתכוונים להיכנס לתהליך שלם של שיפוץ בניין משותף, בהחלט כדאי להסכים על זהותו של עו"ד מקרקעין שילווה את הפרויקט ויוכל לסייע לדיירים בכל מצב וסיטואציה שבה מתעוררים חילוקי דעות או בכל מצב שבו יש לחתום על הסכם מול גורמים חיצוניים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

מה נדרש במסגרת שיפוץ בניין משותף?

אחד הדברים שאולי תזדקקו לו במהלך השיפוץ הוא הוצאת היתר בנייה שקבוצת עידן מתמחה בהוצאת ההיתר מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה. הצורך בהיתר עולה בכל עבודה שניכרת כלפי חוץ, קרי עבודה שמשפיעה על המראה החיצוני של הבניין, חורגת מהמגרש שלו או חורגת מקווי המתאר של הבניין. לצורך העניין, גם החלפת חלונות באופן שמשנה את מראה הבניין, גם היא דורשת היתר בניה. בתוך הבניין אפשר לעשות כמעט הכל ללא היתר בניה, אלא אם הפרויקט נוגע באלמנטים הנדסיים חשובים כמו קירות תמך, עמודי תמך וכדומה.

אתר קבוצת עידן המתמחה בשיקום מבנים וצביעת בניינים

בשיתוף קבוצת עידן, בשיתוף קבוצת עידן
  • עוד באותו נושא:
  • שיפוצים
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully