וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפול בחרדות - התמודדות נכונה באמצעות טיפול יעיל

בשיתוף בטיפול, בשיתוף בטיפול

19.12.2019 / 12:29

כולנו דואגים מדי פעם, אבל הסובלים מהפרעות חרדה דואגים בעוצמה גבוהה ולזמן רב יותר בצורה הפוגעת באורח חייהם. איך מתמודדים?

פסיכולוג ומטופלת. ShutterStock
פסיכולוג/ShutterStock

חרדות הן שם כולל לכל מיני מצבים הכוללים: חרדה חברתית, התקפי חרדה, חרדת בריאות וחרדות ספציפיות. יש לציין, כי הדאגות של אדם עם חרדה, דומות לדאגות של אדם אשר אינו נחשב לחרדתי. ההשפעה והתדירות על החיים היא די נרחבת. למשל אדם שאינו סובל מהפרעת חרדה, הדאגות והפחדים מוגבלים לנושאים או לזמנים ספציפיים, כשאר לרוב, עוצמתן של חרדות אלה, אינה פוגעת בתפקוד ואורח חייו של האדם. מצד שני, אלה שכן נחשבים לחרדתיים, החרדות נמשכות לזמן ארוך של כמה חודשים. במקרה זה, הפתרון הוא טיפול בחרדות, באמצעות מטפל מוסמך. הטיפול אשר נחשב ליעיל מכולם, הינו טיפול קוגניטיבי התנהגותי הנקרא CBT והוא טיפול קצר מועד.

אחד מהמטפלים המוכרים בארץ הוא אורי פוקס, אשר מתמחה בנושא של טיפול בחרדות אשר מעיד כי אנשים עם הפרעות חרדה, ימנעו ממצבים אשר מעוררים אצלם חרדה, או שיעדיפו להתמודד באמצעות התנהגויות שיגבירו את הקושי. לדוגמא, אדם עם הפרעות חרדה חברתית, ימנע ממפגש עם אנשים או כאשר יוזמן לאירועים חברתיים הוא ימנע מלהגיע אליהם. גם כאשר אנשים אלה, הסובלים מחרדות יוצאים מביתם, הם יצאו מצוידים עם בקבוק מים ותרופות להרגעה, במידה ויחוו התקף חרדה. מצב זה, מחייב טיפול אשר יסייע להם להתמודד נכון ולהפחית עד למינימום את התקפי החרדה.

כלים נכונים להתמודדות מול חרדה

ההתמודדות עם חרדה, היא משימה לא פשוטה כלל וכלל, אומר אורי פוקס, כי אדם הסובל מהפרעות חרדה חש את הכובד של חרדות אלה וחי בצילן. יש לבצע טיפול בחרדות, כאשר עומדים פנים מול פנים עם החרדות באמצעות טיפול קוגניטיבי התנהגותי, כאשר חשיפה זו, תיעשה בהדרגה הנכונה וזאת, על פי המצב והנתונים האישיים של כל מטופל. עוד מציין אורי פוקס, כי אנשים שסובלים מחרדות, חיים עם תחושת זהירות מתמדת ופחד פנימי בלתי ניתן לשליטה. החרדה למעשה, מכתיבה להם את התנהגותם ואת הבחירות שהם עושים במהלך חייהם.

כאשר אנשים הסובלים מחרדות, לא מתמודדים ומטפלים נכון בבעיה באמצעות טיפול בחרדות, כאשר רק ייצרו דרכים עקיפות להימנע מהחרדות, התופעות רק יתגברו ויהפכו את חייהם למתישים יותר. באמצעות טיפול קוגניטיבי ממוקד וקצר מועד, ניתן לשבור את המעגל שלבטח לא מטיב עם הסובלים מחרדות ולשפר את איכות החיים.

כיצד מתנהל טיפול קוגניטיבי התנהגותי לטיפול בחרדות?

מי שמעוניין בטיפול יעיל ובשיפור איכות חיים, כדאי שיתחיל עם טיפול בחרדות בשיטה הקוגניטיבית התנהגותית. מדובר על שיטה, אשר משלבת מודעות לחשיבה השלילית כאשר המטפל והמטופל, עובדים יחד לשנות מחשבות אלה וכן, השלב הבא הינו חשיפה מול סיטואציות מלחיצות מבלי תחושה של איבוד שליטה מצד המטופל. אין זה אומר כי החרדה תיעלם, כי אם שהעוצמות תהיינה חלשות יותר ולא תהיינה משתקות כפי שהמטופל חש בעבר לפני הטיפול.

על מנת לזכות בטיפול מקצועי ובעל תוצאות, מומלץ לפנות אל מטפל מוסמך המומחה בכל סוגי הדיכאונות והחרדות כמו אורי פוקס, אשר מנהל שנים שתי מרפאות פרטיות בהרצלייה ובנתניה, כאשר ההצלחות מוכחות במטופליו הרבים, אש יעידו על איכות חיים טובה בהרבה יותר מאשר חוו לפני הטיפול עצמו.

בשיתוף בטיפול, בשיתוף בטיפול
  • עוד באותו נושא:
  • חרדה
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully