וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

את המסעדה הטבעונית הכי טעימה בארץ מצאנו בחיפה

בשיתוף מסעדת אום כולתום, בשיתוף מסעדת אום כולתום

19.12.2019 / 8:55

תשכחו מכל מה שידעתם על אוכל טבעוני, מי שאומר לכם שאי אפשר לחיות בלי בשר פשוט לא יודע על מה הוא מדבר או שעדיין לא ביקר באום כולתום, מסעדה טבעונית וחומוס בר שמצאנו ברחוב מוריה 60 בחיפה

מסעדת אום כולתום. יח"צ,
מסעדת אום כולתום/יח"צ

האמת שלא אנחנו מצאנו את מסעדת אום כולתום הטבעונית בחיפה אלא בעלה של אחת המפיקות בצוות המומחים. במקור הוא מחיפה וכאשר נסע לביקור הורים באמצע השבוע, תקף אותו רעב והוא נכנס למקום הראשון שהעין שלו תפסה. באמצע הארוחה הוא כבר חייג לאשתו ואמר לה, אתם חייבים לבוא לראות מה הולך פה, כך עשינו.

צוות מיוחד של מערכת המומחים נסע צפונה, לראות מקרוב ולטעום על מה מדובר. המצחיק הוא שבהתחלה לא היו קופצים על המציאה, חלק אמרו בבוז, אוכל טבעוני, נו באמת? אבל לאחר הרישומים שאנשי המערכת קיבלו לאחר מכן, היום כבר יש ריב גדול בין כולם, מי נוסע לשם שוב ומתי.

מבירור מוקדם מצאנו כי המסעדה פתוחה כבר ארבע שנים, מדהים שהיא נשארה מתחת לרדאר עד עכשיו, בכל אופן, זו חוות הדעת של הצוות שנסע צפונה. מדובר במסעדה אותנטית, משפחתית וחמימה, כאשר הגענו אליה המקום היה מלא ונאלצנו לעמוד בתור עם מספר לקוחות נוספים, ניצלנו את ההזדמנות ושוחחנו עם חלק מהם. אושרית כהן, תושבת קריית ביאליק סיפרה לנו: "אני לא טבעונית אבל הטעמים פה כל-כך חזקים וטובים שאני נוסעת לפה במיוחד לפחות פעמיים בשבוע".

מסעדת אום כולתום. יח"צ,
מסעדת אום כולתום/יח"צ

כאשר הגיע התור שלנו בדקנו את התפריט ומצאנו עושר של טעמים, טבולה, סלק, בטטת עדשים, כרובית, כמה סוגי סלטים, סיניה, לזניה, ממולאים, בורקס דרוזי, סמבוסק, יש גם לאפה "פרגית", זו מורכבת מנתחי סויה עם טחינה וסלט בצד.

החלטנו ללכת על שתי מנות. הראשונה, מסחאן, בגלל שראינו שעושים זאת במאסטר שף וזה עשה לנו חשק לטעום גם אנחנו. מדובר בקוביות תפוח אדמה וכרובית על לאפה אפויה עם קונפי שום ושקדים. המנה השנייה הייתה "קציצות", סוג של תבשיל "בשר" שעשוי מתבשילי חלבון אפונה ושבבי סויה.

תקשיבו לנו ותקשיבו טוב, אין דברים כאלה! הטעמים התנפצו לנו בפה ועשו לנו סחרחורת בראש, פיצוץ של דבר, השתגענו ממש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מסעדת אום כולתום. יח"צ,
מסעדת אום כולתום/יח"צ

זה הצריך שיחה עם מנהלת המסעדה, מרינה אבני. שאלנו אותה "מי אתם, איך זה התחיל ואיך זה מרגיש פה כל-כך טעים וטוב?" מרינה הסבירה: "אנחנו הראשונים בחיפה שפתחו בית עסק לאוכל טבעוני, בניגוד למקומות אחרים אנחנו לא מייצרים אוכל תעשייתי, לא מעניין אותנו להגיש המבורגר טבעוני שהגיע אלינו קפוא ומוכן מראש, אלא כל המרכיבים טריים, הכול נעשה בבישול ביתי פה במקום".

הבשורה ללקוחות הלא טבעוניים גדלה ולא רק טבעוניים יכולים לאכול. מכיוון שהאוכל טרי, טעים ובעיקר בריא וללא פגיעה באף יצור חי, גם אלו שאוכלים בשר מוצאים את עצמם מגיעים למקום שוב ושוב. כמו כן חשוב למרינה למסור שמכיוון שהמסעדה טבעונית שאוכל טבע והנשמה פועלים בה, הכניסה לבעלי חיים מותרת ואפילו באהבה.

רק כדי שיפתח לכם התיאבון בדיוק כפי שקרה לנו, לכבוד החורף הכניסו לתפריט מרק קוסקוס, מרק בצל, ומרקים נוספים, חבל על הזמן ממש.

הגיע זמן הקינוחים והתפריט היה מפנק ברמות גם בתחום המתוקים. בחרנו, איך לא, בכנאפה. זו הייתה כמו שכתוב בספרים, לא מתוקה מדי, עדינה ואיכותית.

על המדף חיכו גם מלבי יסמין , מנה בשם שוקולד 101, עוגת שוקולד חמה עם גנאש נמס, שערות חלווה, שקדים קלויים, פרי עונתי ונענע ועוד הפתעות נוספת, נשאיר אותם לביקור הבא וזה הולך להיות מאוד מאוד בקרוב.

השף שאחראי על הטעמים המיוחדים ועל הכנאפה המדוברת בכל הארץ שאנשים מחוץ לחיפה מגיעים לטעום אותה במיוחד ושנמצא במסעדה מיום הקמתה הינו השף שי אליאס.

אגב, באום כולתום עושים גם קייטרינג לאירועים פרטיים, במסעדה עצמה עד 25 איש, יש אופציה לשירות חיצוני גם כן, לפי הזמנה מראש.

להזמנות: 04-8852227

עמוד הפייסבוק

עמוד האינסטגרם

בשיתוף מסעדת אום כולתום, בשיתוף מסעדת אום כולתום
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully