וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדברים שלא סיפרו לך על אין אונות וחשק מיני

בשיתוף פרמה גורי, בשיתוף פרמה גורי

18.12.2019 / 16:25

גברים רבים מתביישים לדבר על בעיות בתפקוד המיני - אבל מדובר בתופעה נפוצה. מה גורם לה ואיך אפשר לטפל בה?

זוג מאוכזב במיטה. ShutterStock
גבר מאוכזב/ShutterStock

יום אחד זה פתאום קורה, מפלס החשק יורד והתחושה היא שהגוף בוגד בך. מצד אחד אתה מעוניין, מצד שני לא מתפקד והזקפה חלשה מבעבר ולא יציבה. אין אונות זמנית או חלקית אינה בעיה מסתורית או לא מוכרת ואתה בהחלט לא היחיד שסובל ממנה. למעשה, גברים רבים חווים פגיעה בתפקוד המיני אך לא ששים לדבר על כך בשל המבוכה הנלווית לעניין ופחד מביקורת. אבל כדאי לדעת מראש למה לצפות ואיך להתמודד ובעיקר - לדבר על הקושי, כי אם הבעיה לא נעלמת, הרי שחשוב לטפל בה ולאפשר איכות חיים וקשר זוגי בריא.

הגיל קובע - התזונה משמעותית

אין אונות היא אומנם תופעה נפוצה יותר בגילאי 50 ומעלה, אבל גם צעירים יכולים לחוות ירידה בתפקוד המיני ובחשק המיני כאשר קיימות לכך סיבות שונות ומגוונת.

בעיות רפואיות למשל עשויות להוביל לבעיה במיניות במיוחד מחלות כמו לב, סוכרת, טרשת עורקים אך גם בעיות במערכת העיכול. כדאי לגשת לרופא על מנת לבדוק אם המקור הוא חיצוני והסימפטום היא הירידה באון.

יש לקחת בחשבון שכאשר נוטלים תרופות מסוימות על בסיס קבוע הן עשויות לפגוע באון כמו למשל, תרופות לטיפול בלחץ דם גבוה ותרופות נגד דיכאון וגם אנטי היסטמינים. יש גברים שסובלים מירידה בחשק המיני בעקבות סטרס מתמשך, חרדת ביצוע או חוסר תקשורת במערכת היחסים הזוגית או בלי קשר אליה. לפעמים הבעיה בחדר המיטות היא בכלל בעיה שהתעוררה בוויכוח בעבודה, קונפליקט עם חבר או מתח שאינו קשור באופן ישיר ליחסים האינטימיים אבל עשוי לפגוע בהם באופן משמעותי.

מחקרים שעסקו באין אונות זמנית מצאו קשר גם בין אורח החיים והתזונה לביצועים בפועל. כדאי להימנע מכמויות גבוהות של אלכוהול ואוכל מעובד ולהעשיר את התפריט היומי במאכלים מעוררי ליבידו כמו למשל, שוקולד מריר, אבוקדו, שום, תרד וסרדינים המכילים כמות גבוה של אבץ שמהווה מינרל חיוני לייצור הטסטוסטרון. מבחינת שינויים באורח החיים במידה ומדובר בסגנון חיים לחוץ במיוחד כדאי לאמץ טכניקות להרגעה והרפיה מטכניקות לנשימה עמוקה ועד יוגה ומדיטציה, דמיון מודרך.

בנוסף, כדאי לשלב פעילות גופנית כחלק בלתי נפרד מהשגרה כי במהלך הפעילות הגוף מזרים דם ומסייע בשיפור און מיני ו/או זקפה חזקה יותר.

התוספים שתופסים

אומנם קיימות תרופות שעשויות לסייע באין אונות אבל תרופות אלה יכולות להיות מלוות בסימפטומים לא נעימים כמו כאבי ראש ודימום מאף וכדאי לבחון אלטרנטיבות מתזונה ועד תוספים משלימים המבוססים על רכיבים שידועים כממריצי און כגון הג'ינסנג הקוריאני, ג'ינקו בילובה, מיצוי אפימדיום, כינידיום מוניארי, דקל ננסי, אנג'ליקה פובסנטיס ועוד.

חלק בלתי נפרד מהתהליך להשבת האון היא לתקשר עם הפרטנר ולשתף אותו בבעיה על מנת לגייס מקסימום תמיכה ולהשרות אווירה רגועה גם כאשר התחושה היא שהגוף לא משתף פעולה עם הרצון המנטאלי. באמצעות שינוי משמעותי נפשי ופיזי אפשר בהחלט להביא למקסום ההנאה האינטימית.

בשיתוף פרמה גורי, בשיתוף פרמה גורי
  • עוד באותו נושא:
  • אין אונות
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully