וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשמקבלים ירושה, פינוי דירה עושים רק עם האנשים האלה

בשיתוף דרור פינויים, בשיתוף דרור פינויים

18.12.2019 / 15:38

אם קיבלתם דירה בירושה, בין אם אתם מתכננים לעבור להתגורר בה או שאתם מעוניינים במכירתה או בהשכרתה, תיאלצו לפנות את הרהיטים והחפצים שבה ולארגנה מחדש. מה השיטה הכי נוחה לצורך זה?

מעבר דירה. ShutterStock
אריזת דירה/ShutterStock

כשאנחנו מקבלים דירת ירושה במתנה, אז עלינו לנהוג ברגישות רבה איתה וכן עם החפצים והציוד בתוך הדירה. מצד אחד, אנחנו לא רוצים לגרום שום נזק, לא רוצים להרוס שום דבר, שלא נדבר על זה, שאנחנו לא רוצים לזרוק שום דבר לפני שאנחנו בטוחים שאין לנו צורך בו ומצד שני, ברור לנו שאם אנחנו רוצים להשתמש בדירה, אזי עלינו לדאוג לפינוי הדירה מרהיטים וחפצים, שבחלקם הם בעלי ערך כספי. אנחנו לא יכולים להשאיר אותה כמו שהיא, בין אם אנחנו מחליטים להשתמש בדירה בעצמנו ובין אם אנחנו מחליטים למכור או להשכיר אותה.

כידוע, בפני כל אחד שמקבל דירה בירושה, יש כמה וכמה אופציות. האופציה הבולטת היא, לעבור ולהתגורר בה. בהנחה והוא מתגורר בשכירות או מתגורר בבית שאיננו שלו. כך הוא יכול ליהנות מבית שנמצא בבעלותו, מבלי לחשוש שמא יפנו אותו. אופציות אחרות, הן להציע את הדירה למכירה או להשכרה.

בכל אחד מהמקרים בשביל שנוכל ליהנות מהדירה כפי שהיא, הרי שיש צורך לפנות את כל הרכוש ואת החפצים והרהיטים שנמצאים בפנים. הרי אף דייר חדש לא ירצה להשתמש בדברים ישנים שנמצאים בתוך הדירה, אלא אם הם במצב טוב כמובן ואפשר לעשות בהם שימוש אפקטיבי. כמו כן, חלק מהרכוש, סביר להניח, בוודאי כל מה שיש כלפיו ערך רגשי מסוים, יכול לעבור אל בעל הדירה, כלומר אל היורש שלה. שאר הדברים צריכים להיות מפונים.

מה שהיה היה, היום המצב הרבה יותר טוב

כשההורים שלנו קיבלו דירה בירושה ורצו לפנות אותה מחפצים, ריהוט, רכוש כללי, לא היתה להם את הטכנולוגיה שיש היום, הם לא יכלו לעשות השוואות ולבחור מבין חברות פינוי דירות שונות. מה עוד שבזמנם לא היו כל כך הרבה חברות שעסקות בתחום. אז מה הם עשו? הם חיכו שיעבור בשכונה אלטעזאכן, או לחילופין, מבקשים ממנו להגיע לדירה, והוא היה מציע להם מחירים עבור חפצים ורהיטים, כאלה ואחרים.

אפשר להבין, מדוע שיטה זו הרבה פחות טובה מהשיטות שקיימות היום. כשההורים שלנו הזמינו אלטעזאכן לדירה, הם למעשה הזמינו מישהו שהם לא מכירים, מישהו שהם לא יודעים מה השם שלו, מה מספר תעודת זהות, אם הוא אמין, אם אפשר לסמוך עליו. הוא היה מבחינתם לוח ריק. מה עוד, שבמקרים רבים, הוא היה מנסה לעבוד עליהם, היה מנסה את שיטת מצליח הידועה (היה מציע מחיר נמוך, בתקווה שההורים לא ישימו לב שזה לא המחיר האמיתי, ויסכימו לקבל אותו, כך הוא לא יצטרך הרבה ובטח לא את הערך האמיתי של המוצר).

במילים אחרות, אז היה הרבה יותר קשה והרבה פחות משתלם למכור את הרכוש שהיה נמצא בדירות ירושה.

ושוב הטכנולוגיה באה לעזרתנו

ככאשר אנחנו ניגשים לבצע רכישה של שירות או מוצר מסוים כיום, אנחנו יכולים לגייס את הטכנולוגיה על מנת לבצע עסקה בצורה טובה, או יותר נכון, בשביל לבחור אנשי מקצוע בצורה טובה. הטכנולוגיה, קרי האינטרנט, יכולה לספק לנו את כל המידע הנדרש על בעלי מקצוע שעובדים בתחום של פינוי דירות.

ראשית, הטכנולוגיה תספק לנו מידע כללי על החברות ועל בעלי מקצוע בתחום. זה אומר, מידע על הניסיון שעומד לרשותם, מידע על פרטי התקשרות, מידע על הכלים והאמצעים שהם משתמשים בהם לצורך פינוי ולצורך סדר וארגון הדירה לאחר מכן.

שנית, הטכנולוגיה תספק לנו מידע על המלצות וחוות של גולשים, בין אם מדובר במכרים וחברים ובין אם מדובר בגולשים שאנחנו לא מכירים ויכולים לעזור לנו בכך. המידע יכול להגיע להם בדמות טקסטים כתובים וכן בדמות סרטונים מסוגים שונים.

שלישית, בעזרת האינטרנט אנחנו יכולים לקבל הצעות מחיר מספקים שונים, בעלי מקצוע שמתמחים בתחום, ואז אנחנו יכולים לקחת את אותה הצעה ולהשוות אותה עם הצעות אחרות שאנחנו מקבלים מספקים אחרים. זה מאפשר לנו ליהנות מהמחיר הטוב ביותר בשוק, וכמובן מאפשר לנו להתמקח בשביל להוריד עוד יותר את המחיר.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

מה עומד לרשותנו

אם אנחנו מחפשים עוד אפשרויות ולא בהכרח לעבוד עם חברות פינוי דירות, אזי שאנחנו יכולים למצוא שתי אפשרויות עיקריות.

אופציה אחת היא מכירת חצר. אנחנו יכולים לפנות את כל הדירה אל החצר, להציג את הרכוש, חפצים ושאר הדברים בפני השכנים, עוברים ושבים וכן אנשים אחרי שנזמין אל המכירה, והם יוכלו לבחון אותו ולהחליט האם זה מתאים להם.

אופציה שנייה היא מכירה באתרי אינטרנט. גם כאן הטכנולוגיה יכולה לעזור לנו. אנחנו יכולים להירשם לאתרי אינטרנט שונים ולמכור את כל החפצים דרכם. בין אם זה במכירה רחבה ובין אם זה במכירה של חפצים בודדים.

מה הן החסרונות באופציות אלה?

על פניו, כשקוראים על שתי האופציות הנ"ל, הרי שאנחנו יכולים למצוא מגוון רחב של יתרונות. כאלה שיכולים בהחלט להפוך אותן לריאליות, אטרקטיביות. אך אם נכנסים לעומק העניין, קל לראות את החסרונות השונים שלהן.

ראשית, זה דורש מאיתנו הרבה מאוד זמן, ובמקרים רבים גם הרבה מאוד כסף. למשל, אם אנחנו רוצים לעשות מכירת חצר, הרי שאנחנו חייבים להיות נוכחים במקום, לעיתים במשך שעות ארוכות מבלי שאיש יגיע ואם מישהו יגיע, זה לא מחייב שהוא יקנה. אנחנו צריכים לעשות קמפיין איכותי, להשקיע המון כסף, בשביל שאנשים ידעו שאנחנו מוכרים, ולקוות שזה יעזור.

שנית, לא בכל מקום ולא בכל תנאי אפשר לעשות מכירת חצר. הרי, לא בכל שכונה אנחנו נוכל לעשות את זה, בטח שלא בכל מועד, אם מדובר על ימי חורף גשומים וקרים, אז אנחנו נתקשה להרים אירוע כזה ולא נוכל גם למשוך אנשים שיבואו אלינו.

שלישית, מבחינת הצעות, הרי שסביר להניח שהמחירים שאנחנו נדרוש ומה שנקבל, לא רק שיהיה פער ביניהם, אלא שזה יהיה הרבה יותר נמוך ממה שחברות פינוי דירות מקצועיות יספקו לנו. לכן זה גם לא משתלם בהיבט הכלכלי.

בסופו של דבר, חברות פינוי דירות, מבצעות עבורנו הכל. החל ממיון, המשך בפינוי, וכלה בניקיון אחרי. אלה דברים חשובים, שכן רק כך נוכל להציע דירה נקייה ומסודרת לרוכשים או לשוכרים. אם אנחנו בוחרים לפנות את הדירה באמצעות מכירת חצר או הצעות באתר אינטרנט, הרי שאת כל הדברים הנ"ל, נצטרך לבצע בעצמנו.

בין אם אנחנו רוצים למכור את הדירה ובין אם אנחנו רוצים להשכיר אותה, באופן טבעי, עלינו לעמוד בלוח זמנים מסוים. לכן, מומלץ לעבוד עם חברה מקצועית שתספק את השירות ולא לבצע אותו בעצמנו, שכן אנחנו לא יודעים בוודאות מתי התהליך ייגמר. חברה מקצועית תחתום איתנו חוזה וייקבע איתה לוח זמנים ברור ומוגדר, מתי היא מתחילה ומתי היא אמורה לסיים את תהליך הפינוי.

בשיתוף דרור פינויים, בשיתוף דרור פינויים
  • עוד באותו נושא:
  • ירושה
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully