וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירה ראשונה כמקפצה - כיצד ליצור הון באמצעות משכנתא

בשיתוף BDO האקדמיה לפיננסים, בשיתוף BDO האקדמיה לפיננסים

16.12.2019 / 10:25

ביטוח משכנתא הפניקס. ShutterStock
משכנתא/ShutterStock

הרצון ליצור הון עצמי ולבסס את עצמנו ואת משפחתנו מבחינה כלכלית הוא רצון בסיסי המשותף כיום לכולנו. כמובן שעבור משפחות ואנשים המחזיקים כבר בנכסים רבים, רצון זה אינו ממש רלבנטי, והם לרוב עסוקים בהגדלת ההון שכבר עומד לרשותם. אך כיום, גם אנשים חסרי כל הון עצמי משמעותי, וספציפית אנשים רבים אשר אפילו אינם מחזיקים דירה או נכס נדל"ן אחר בבעלותם, מעזים לדבר על השגת והגדלת הון עצמי, והם לא סתם חולמים.

באמצעות כלים בסיסיים דוגמת משכנתא ניתן כיום להתחיל וליצור לעצמנו הון ולהגדיל אותו. בהקשר זה, מעניין להכיר את המושג "דירת מקפצה" ולהבין כיצד אנחנו יכולים להתחיל לפעול בתחום זה, גם אם אין לנו גב כלכלי חזק במיוחד.

להגיע לדירה הראשונה באמצעות משכנתא ולהמשיך לצמוח משם - דירת מקפצה

המונח "דירת מקפצה" רלבנטי ביותר בדיוק עבור אנשים מהסוג אשר הוזכר לעיל - אנשים חסרי הון עצמי משמעותי אך בעלי אמביציה להצליח וליצור לעצמם את ההון הזה, המעוניינים לפעול בתחום הנדל"ן על מנת לעשות זאת. בעוד משפחות וזוגות צעירים אשר אינם מחזיקים בבעלות על נכס מגורים חושבים באופן טבעי על משכנתא כעל דרך להשגת הדירה או הבית בהם יתגוררו במשך מרבית חייהם, הרעיון העומד מאחורי "דירת מקפצה" הוא שונה - במקום לנסות ולרכוש באמצעות המשכנתא את בית החלומות, אשר לבטח יעלה לא מעט ויצריך עזרה ניכרת מלבד למשכנתא, הולכים על האפשרות של רכישת דירה קטנה או בית קטן וצנוע יותר. זאת ניתן לממן באמצעות משכנתא והון עצמי קטן יחסית.

לאחר מכן, כבר פתוחות בפנינו הרבה יותר אופציות - במידה והחזרי המשכנתא מתקיימים בצורה חלקה (ואין כל סיבה שזה לא יהיה המצב אם רוכשים את הדירה בצורה מושכלת) ניתן בהמשך לקחת עוד משכנתא ולרכוש נכס נוסף (ומומלץ במקביל להירשם ללימודי נדל"ן לרכישת ידע מקצועי ומבוסס), לשפץ ולמכור את הנכס הקיים או לפעול במספר דרכים פשוטות נוספות, וכך להתחיל לבנות הון עצמי.

כל זה לא רק בגדר תיאוריה או חלומות באספמיה - אנשים רבים יותר ויותר בארץ עושים זאת מדי שנה!

קורס משכנתאות ולימודי נדל"ן - הדרך המומלצת להתחיל לפעול

התיאור שניתן כאן לעיל בנוגע לדרך הפעולה המאפשרת בניית הון עצמי בעולם הנדל"ן באמצעות משכנתא ראשונה לרכישת דירת מקפצה הוא אמנם כללי, אך מדובר ברעיון מבוסס יחסית, כאשר הפרטים הטכניים ניתנים ללמידה בצורות שונות.

אחת הדרכים המומלצות ביותר להתחיל ולבצע מהלך ארוך טווח שכזה, היא באמצעות לימודי נדל"ן - לימודים ממוקדים אשר יאפשרו לנו לרכוש בתוך זמן קצר ידע נרחב והבנה מעמיקה יחסית של האפשרויות העומדות בפנינו ושל האופן בו פועל שוק הנדל"ן באופן כללי.

קורס נדלן כללי או קורס משכנתאות ממוקד, המועבר במסגרת לימודי נדל"ן, מהווה נקודה טובה להתחיל ממנה - כל מי שהתעניין ברצינות בנטילת משכנתא יודע כי לא מדובר בנושא פשוט כלל וכלל. משכנתא היא אחת מסוגי ההלוואות המורכבות והמגוונות ביותר, היא מכילה חלקים שונים ומשתנים רבים ועל מנת לנטול משכנתא באמת מוצלחת, ולעשות איתה משהו אפקטיבי באמת בהקשר של השגת הון עצמי והגדלתו, יש ללמוד את התחום בצורה מסודרת. קורס נדל"ן ייעודי בתחום הוא פתרון מוצלח עבור מרבית האנשים, אשר אינו מצריך התחייבות נרחבת יתר על המידה מבחינת זמן והיקף שעות.

אין זה אומר כי עליכם להפוך ליועצי משכנתאות על מנת להצליח ולהבין איזו סוג משכנתא בדיוק כדאי לכם לקחת וכיצד תוכלו להשתמש בה על מנת לרכוש דירת מקפצה וכו'. לימודי נדל"ן כלליים או קורסי נדל"ן ייעודיים דוגמת קורס משכנתאות מהווים פשוט את הדרך המהירה, היעילה והפשוטה ביותר ללמוד את מה שרלבנטי עבורכם, ולהתחיל ליישם אותו בפועל עוד השנה.

בשיתוף BDO האקדמיה לפיננסים, בשיתוף BDO האקדמיה לפיננסים
  • עוד באותו נושא:
  • משכנתאות
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully