וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מה שאתם צריכים לדעת על הדרכות בטיחות

בשיתוף צמח בטיחות, בשיתוף צמח בטיחות

15.12.2019 / 10:08

מי צריך להעביר לעובדיו הדרכות בטיחות, איזה סוגי הדרכות בטיחות יש ואיך דואגים להעברת הדרכות אלה? כל המידע בפנים

הדרכות בטיחות. יח"צ,
הדרכות בטיחות/יח"צ

כל מעסיק חייב לבצע את מירב המאמצים על מנת לשמור על בטיחות עובדיו. לשם כך על המעסיק ליידע את העובדים על הסכנות הבטיחותיות שעלולות לצוץ במהלך עבודתם ולספק להם את כל הכלים שישמרו על בריאותם. מי שאינו עושה כן, לא רק שמסכן את עובדיו, אלא גם עובר עבירה פלילית לכל דבר ועניין.

הדרך של המעסיק לשמור על החוק היא באמצעות העברת הדרכות בטיחות תקופתיות לכל אחד מעובדיו. בשורות הקרובות נסקור את סוגי ההדרכות השונות הקיימות ונבין מי אמור להעבירן.

אז אלו סוגי הדרכות קיימות בתחום הבטיחות?

בבואכם לתאם הדרכת בטיחות לעובדיכם תגלו כי ישנן מספר סוגי הדרכות שניתן להזמין. כל הדרכה שכזאת משתנה בהיקפה מבחינת חומרי הלימוד וההתנסות וזאת בהתאם לאופי העיסוק המדובר. בין הדרכות הבטיחות השכיחות ניתן לציין את הבאות:

בטיחות אש - הדרכה שמתאימה לעובדי מפעלי תעשייה שמתעסקים עם מקורות חום או חומרים שעשויים להתלקח.

הדרכת עבודה בגובה - היתר העבודה בגובה לעובדים תקף רק לשנה ומתחדש רק כאשר הם עוברים הדרכה מתאימה.

עבודה עם חומרים מסוכנים - הדרכה שמתאימה למקומות עבודה שמתעסקים עם חומרים שעונים על הגדרה זו.

הדרכת מצבי חירום - הדרכה שמסבירה לעובדים כיצד להתנהל במצבי חירום כגון שריפה, רעידת אדמה ובמצב מלחמה.

הדרכות בטיחות כלליות - נוגעות בהתנהלותם האישית של העובדים, החל מירידה במדרגות, שימוש בטלפונים סלולריים בזמן העבודה, ארגונומיה ועוד.

הדרכות בטיחות. יח"צ,
הדרכות בטיחות/יח"צ

כיצד יודעים באיזה סוג הדרכה לבחור ומי אמור להעבירה?

סוג ההדרכה המתאים נקבע ע"י יועץ הבטיחות ששוכרים למשימה. היועץ עוסק בתחילה באפיון הצרכים של מקום העבודה, עולה על נקודות התורפה הבטיחותיות ולאחר מכן מתאים את ההדרכה הטובה ביותר שתמנע אירועים בטיחותיים. יש לציין כי ישנן גם סוגי הדרכות בטיחות שאותן ניתן לבצע ע"י מומחים שאינם יועצי בטיחות (למשל, כאשר מדובר על הדרכת בטיחות בתחום הארגונומיה) אך ברוב המקרים נדרשת מקצועיות ספציפית בתחום הבטיחות ועל המדריך להיות יועץ שהוסמך לכך מטעם משרד התמ"ת.

חשוב מאוד גם לדעת כי מקומות עבודה שמחזיקים ביועץ בטיחות באופן קבוע מחויבים אף הם בהזמנת הדרכות בטיחות תקופתיות אחת לשנה, וזאת על מנת לרענן את כל התכנים המקצועיים הרלבנטיים וקבלת ייעוץ מקצועי מתאים באשר לבדיקות סביבתיות נדרשות במקום.

חברת צמח בטיחות הינה חברה מומחית בכל הנוגע לבטיחות ולביטחון שלכם עם ידע וניסיון רב. כאשר תפנו אל החברה היא תבנה עבורכם תיק בטיחות המתאים לדרישות ולאופי המקום בו אתם נמצאים. ייעוץ בטיחות אש כולל ליווי צמוד של ממונה בטיחות אש, התקנת מערכות חדישות של גילוי וכיבוי, הכוונה מקצועית וכמובן הדרכת בטיחות אש. כמובן, ההדרכות הן לא דבר חד פעמי, כדי לשמור על ביטחון העובדים שלכם יש להקפיד ולעשות אותן באופן קבוע, גם עבור עובדים חדשים המגיעים לעסק שלכם וגם לרענון של העובדים הוותיקים.

מוזמנים לבקר באתר החברה

או ליצור קשר לייעוץ ללא התחייבות בטלפון: 072-3946353

בשיתוף צמח בטיחות, בשיתוף צמח בטיחות
  • עוד באותו נושא:
  • בטיחות
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully