וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה חשוב שלב עבודות העפר בבנייה? המומחים מסבירים

בשיתוף חברת אמצ שמש, בשיתוף חברת אמצ שמש

11.12.2019 / 18:05

אין ספק, את סלילת הכבישים ועבודות העפר אנו משאירים למקצוענים. מדובר בסוג עבודות מאוד מורכב, המצריך לא פחות מאשר ידע והבנה מאוד עמוקים, שימוש במכשור טכנולוגי משוכלל, הקפדה על כללי בטיחות מחמירים ועוד. מה חשוב לדעת על עבודות עפר וחפירה?

עבודות עפר חברת אמצ שמש. יח"צ,
לסוג הקרקע יש השפעה מכרעת על הדרך שבה מתבצעות עבודות העפר/יח"צ

אחד הדברים הכי חשובים עליהם שיש לשים את הדגש לפני חפירות ועבודות עפר, הוא סוג הקרקע. בין אם מדובר באדמת חול, כורכר, קרקע סלעית או חרסית, חברת הבנייה תפעל בהתאם. סוג בנייה לא נכונה על קרקע? שימו לב, סכנה למפולות וקריסה. כשאנו מדברים על עבודות עפר מורכבות, חפירות ואפילו סלילת כבישים, אנחנו מדברים על תשתיות. החוק מחייב את חברת הבנייה ואותנו, הבונים או שוכרי שירותי החברה, לאתר מערכות תת קרקעיות לפני בנייה וחפירה.

מערכות תת קרקעיות בעבודות עפר

עבודות עפר מצריכות חפירות מאוד עמוקות, במהלכן חברת הבנייה בהחלט תיתקל בכל מיני מערכות שונות, כמו למשל מערכות גז ומים, חשמל ועוד. אם ישנו הצורך לחפור תעלה מאוד עמוקה עבור הנחה של בטון (לקראת סלילה), חברת הבנייה תבצע את החפירה בהתאם לתשתיות השונות הקיימות תחת הקרקע.

חברת אמצ שמש 1990 בע"מ היא חברת בנייה הפועלת בכל רחבי ישראל כבר עשרות שנים. עם ניסיון של 30 שנים, חברת אמצ שמש כבר נחשפה לכל סוגי התשתיות התת-קרקעיות הידועות מראש, אך גם לסוגי תשתיות "סמויות".

בדיקת קרקע מקדימה למניעת עיכובים בבנייה

לא פעם, חברת בנייה תתחיל בחפירות עמוקות, רק בכדי לגלות כי מדובר בקרקע אשר טומנת תחתיה שורשי עצים מאוד סבוכים ורבים במספרם. אין ספק כי מדובר באתגר אמיתי, במיוחד בהתחשב בעובדה כי ישנם עצים מסוימים אשר מוגנים על ידי החוק (עצים עתיקים למשל).

במידת הצורך, חברת בנייה מומלצת תפעל בשיטות אקולוגיות שונות וידידותיות. באופן כללי, ולמעט מקרים חריגים, חברת בנייה מקצועית כמו אמצ שמש תעשה כל שביכולתה, בכדי לבנות באופן ירוק ולא פוגעני כלפי הסביבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אתר בנייה, נתניה. ShutterStock
חברת בנייה מקצועית תקפיד על שימוש בכלים הכי חדשניים/ShutterStock

כלים טכנולוגיים חדישים והשימוש בהם

כשישנו הצורך לחפור תעלה ולבצע עבודות עפר מסוגים שונים, חברת בנייה מקצועית תקפיד על שימוש בכלים הכי חדשניים. יחד עם כלים חדשניים, יש לזכור כי עבודות עפר כרוכות גם באבק, בפסולת ובשאר לכלוכים שחברת הבנייה צריך לוודא את היעלמותם בסוף הבנייה ובמהלכה. במקרים רבים, ישנם אפילו סיכונים הקשורים במפולות של קרקע.

אין ספק כי מדובר בסוגי עבודות מאוד מורכבות, המצריכות בדיקות שונות. את הבדיקות שיש לבצע לפני חפירות והנחת תשתיות, ניתן לבצע דרך גופים שונים. אם למשל צריך לאתר כבלי חשמל, ביוב, כבלי טלפון וצינורות של מים, ניתן לקבל את המידע הרלוונטי מהרשויות. במידה וישנו הצורך לגלות מערכות טלוויזיה שונות, המידע יתגלה באמצעות בדיקת קרקע.

בשיתוף חברת אמצ שמש, בשיתוף חברת אמצ שמש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully