וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השתלת שיער בטורקיה? הכירו את השיטות המובילות

בשיתוף ESTEPALACE, בשיתוף ESTEPALACE

11.12.2019 / 11:37

FUE או DHI? מומחית השתלות השיער מסבירה מהם ההבדלים בין שיטות ההשתלה השונות

השתלת שיער. יח"צ,
מטופל לאחר שנה ממועד השתלת השיער בשיטת MICRO FUE בידי המנתחת נגיאן אקבס/יח"צ

מיצוי היחידות הפולקלוריות תואר לראשונה בשנת 1988 על ידי מסומי אינבה מיפן, אשר הציג את השימוש במחט בגודל 1 מ"מ לצורך חילוץ יחידות הזקיקים. למעשה שיטת FUE היא השיטה הפופולרית ביותר והיא התפתחה עם השנים.

בשנת 2003 פיתחו את שיטת DHI והיא הצטרפה לתעשיית ההשתלות השיער ברחבי העולם. כיום כאשר תפנו לקליניקות השונות הממוקמות ברחבי טורקיה תגלו כי כל אחת מהן מציעה שיטת השתלה אחרת.

מומחית השתלות השיער נגיאן אקבס שהיא מנתחת ברמה גבוהה מאד בתחום זה, הוכתרה על ידי מגזין הבריאות והיופי המוביל בטורקיה בשנים 2018-2016, כמומחית המובילה בתחום ולכן זכתה בתואר משתילת השיער המצטיינת והאיכותית ביותר בטורקיה.

נגיאן אקבס מספרת בריאיון מיוחד לאתר WALLA מהם ההבדלים בין השיטות השונות להשתלת שיער ומאילו נושאים כדאי ללקוחות להיזהר.

"כאשר מגיעים אלי מטופלים ושואלים איזו שיטת השתלת שיער עדיפה עבורם, אני מסבירה להם שקיימים כמה פרמטרים אשר חשוב להבין בתחום השתלות השיער.

"כאשר אני מבצעת פתיחת ערוץ (יצירת תעלה בראשו של המטופל לצורך החדרת זקיק) בשיטת FUE, אני מצליחה לעשות זאת במהירות מרבית תוך כדי שמירה על העומק הנכון בזווית של 45 מעלות וכך מאפשרת למטופל לקבל מקסימום שתלים בטיפול אחד אשר אורכו נע בין שש לשמונה שעות.

"המעלה הגדולה בשיטה זו היא שמדובר בפתרון מעולה ואידיאלי, אך הוא מתאים בעיקר לגברים שהם בעלי קרחות גדולות. בשיטה זו קיים צורך לגלח את כל השיער הקיים על הקרקפת כדי להגיע לצפיפות ולאיכות מקסימלית בעת ההשתלה. עבור נשים שיטה זו היא מעט בעייתית, בעיקר עקב סיבות פסיכולוגיות, כיוון שלנשים קשה מאוד לקבל את נראותן ללא שיער כלל.

"לכן במקרים של קרחות אצל גברים אמליץ בעיקר על השתלת שיער בשיטת FUE. בהתקרחות נשית ההמלצה היא לבצע השתלת שיער בשיטת DHI כיוון בשיטה זו אין צורך לגלח את האזור המושתל ולכן נוצר מצב של טשטוש ההשתלה והאישה יכולה ליהנות גם מהשתלת שיער וגם מהמראה שלה, אשר אינו נפגע בעקבות גילוח שהוא צעד חריג".

האמת על שיטת DHI

פרסומים רבים שפורסמו לגבי שיטת DHI אינם מדויקים, בשיטה זו טוענים את זקיקי השיער במכשיר PEN CHOI, זהו מכשיר דמוי עט אשר מזריק את הזקיק בזמן החדרת המחט.

ישנן מספר בעיות בשיטה זו שצריך להביא בחשבון:

1. שיטה זו מתבצעת באיטיות ולכן בהשתלה אחת אפשר לשלוף ולהשתיל עד 3,000 שתלים בלבד. כמות זו אינה מספיקה בדרך כלל לגברים בעלי קרחת גדולה. לעומת זאת עבור נשים אשר לא מומלץ לחלץ מהראש שלהן יותר מ-3,500 שתלים, מספר השתלים בשיטה זו מספקת מאוד.

2. בשיטה זו קשה מאוד לבצע השתלה בזווית של 45 מעלות (זווית השתילה היא זו הקובעת את כיוון צמיחת השערה) ולכן לגברים אשר בדרך כלל מסתפרים בתכיפות גבוהה, זוהי שיטה הפחות מתאימה, כיוון שיכולה להיווצר צורה מסוימת בנראות השיער אשר אינה טבעית בכיוון הצמיחה ( צורה ישרה שאינה טבעית).

עבור נשים אשר מגדלות שיער ארוך שיטה זו מתאימה יותר כיוון שהשיער ייפול עקב הכובד שלו ויסתדר בטבעיות לכיוונים שונים עקב משקלו.

3. מתהליך טעינת מכשיר ה-DHI מתבצע בצורה אגרסיבית מאוד, דבר אשר עלול לגרום לכך שזקיקים חלשים לא ישרדו לאורכו של התהליך, כיוון שבשיטה זו שורדים פחות שתלים לעומת שיטת FUE.

השתלת שיער. ShutterStock
"במקרים של קרחות אצל גברים אמליץ בעיקר על השתלת שיער בשיטת FUE"/ShutterStock

איך מחלצים שתלים בשיטת DHI ובשיטת FUE

בשתי השיטות, חילוץ השתלים נעשה על ידי מכשיר חשמלי מיקרו מוטורי. מכשיר זה עוזר לבצע חילוץ מהיר של עד 5,000 שתלים בטיפול אחד. אף על פי כן בשיטת DHI לא יחלצו יותר מ - 3,500 שתלים מכיוון שהשיטה היא איטית ובטיפול אחד יש צורך גם בפרק זמן כדי לשתול את מלוא הזקיקים שחולצו, וכך יספיקו במקסימום 3,500 שתלים.

לעומת זאת בשיטת FUE אפשר לחלץ היקף גדול יותר של זקיקים, כך מבצעים השתלה זריזה של מלוא הכמות בהשתלה אחת של זקיקים מכיוון שהשיטה מהירה יותר.

קיימת גם שיטת חילוץ טובה ויסודית יותר אשר נקראת Manual extraction.
לשיטה זו קיימים מספר יתרונות:

• בשיטה זו מוציאים את השתלים עם מכשיר ידני ולא חשמלי, בשיטת סיבוב ודחיפה ורק מנתחים בודדים מיומנים לעבוד באופציה זו ברחבי העולם, לכן השתלים שורדים פרקי זמן ארוכים יותר.

• בשיטה זו קיימת יכולת לשלוט במראה האזור התורם יותר.

• החיסרון היחיד הוא שבשיטה זו אפשר לחלץ עד 2.500 שתלים בטיפול אחד בלבד ולכן העלות של התהליך הספציפי מסוג זה, הוא יקר הרבה יותר מאשר בשיטה המיקרו מוטורית.

בשיתוף ESTEPALACE, בשיתוף ESTEPALACE

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully