וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסטרטג שיכיר לכם את הכלי שישנה לכם את העסק

בשיתוף זהר עמיהוד, בשיתוף זהר עמיהוד

11.12.2019 / 11:00

שיחות ועידה בווידאו הן כלי הכרחי בארגז הכלים של עסקים וארגונים רבים. זהר עמיהוד, אסטרטג שיווק באינטרנט ומומחה לתכנון, הקמה וניהול וובינרים, מספר איך תעשו זאת נכון

שיחת וידאו. ShutterStock
"וידאו זה הדבר הכי קרוב לפגישה פנים מול פנים"/ShutterStock

במקום לבזבז שעות בדרכים, או כאשר מדובר בלקוחות אשר נמצאים רחוק פיזית או מעבר לים, שיחת וידאו אחת חוסכת הרבה זמן וכסף, ומאפשרת תקשורת יציבה בין עסקים, לקוחות וספקים. בשיחת וידאו לא רק שקולו של המציג נשמע, אלא המשתתפים בצד השני יכולים גם לראותו.

על מנת לחדד יותר את ההבדלים, תחשבו על ההבדל בין רדיו לטלוויזיה. אם הייתם צריכים לצרוך תוכן, האם הייתם בוחרים לשמוע זאת ברדיו או לראות בטלוויזיה? זהו בדיוק ההבדל, וידאו הוא הדבר הקרוב ביותר לפגישה פנים אל מול פנים, אצל מרבית העסקים מדובר באמצעי השיווק והמכירה היעיל ביותר.

מי שמטמיע בישראל את הצורך בשימוש בווידאו לפגישות עסקים וירטואליות הוא זהר עמיהוד, בן 58, נשוי פלוס שלושה ילדים, בעל תואר שני במנהל עסקים, אסטרטג שיווק באינטרנט ובנוסף מומחה לתכנון, הקמה וניהול וובינרים ושיחות וידאו עם ידע רב וניסיון של מאות וובינרים, רבי משתתפים, בארץ ובחו"ל.

בין לקוחותיו נמצאים מכון היצוא, משרד הכלכלה, תרבותו מבית רימון טיולים, המוסד לבטיחות ולגיהות, אלן קאר, רשות החדשנות וחברות עסקיות אחרות.

בתוכנית פודקאסט אישית, זהר מספר על החשיבות ויעילות של שיחות וידאו בעולם העסקי של היום, מעניק טיפים חשובים כיצד להתכונן לשיחת ועידה, מהו הלבוש הנכון ואיך למנוע מצבים קומים אשר יכולים לקרות בלי מחשבה ותכנון מראש.

"וידאו זה הדבר הכי קרוב לפגישה פנים מול פנים, שאין חולק על העוצמה של המעמד פנים-אל-מול-פנים, אבל לא תמיד זה מתאפשר. אם אתה רוצה לחשוף את העסק לרבים, בטח ללקוחות מחו"ל, הדרך היחידה כיום היא לעשות זאת דרך שיחת וידאו".

זהר עמיהוד, אסטרטג שיווק באינטרנט ומומחה לתכנון, הקמה וניהול וובינרים. באדיבות המצולמים
"אם אתה רוצה לחשוף את העסק לרבים, בטח ללקוחות מחו"ל, הדרך היחידה כיום היא לעשות זאת דרך שיחת וידאו". זהר עמיהוד/באדיבות המצולמים

קחו למשל את בנימין נתניהו הבטוח מעל בימת האו"ם לעומת בני גנץ אשר מתקשה להעביר את המסר מבלי לגמגם, איזה הבדל תהומי יש ביניהם. זהר מסביר, "הכל עניין של תרגול ואימון, פעם אחר פעם", כל שצריך לעשות הוא לצפות בסרטי וידאו בהם אתם מדברים למצלמה. לראות מה אתם אוהבים במה שאתם רואים ומה לא ולדעת לתקן זאת".

טיפ ראשון למי שמתרגשים יתר על המידה כאשר יודעים שהמצלמה מכוונת אליהם הוא לדמיין שהמצלמה זה אותו לקוח פוטנציאלי שאליו אתם מכוונים, לנסות לשוחח אליו עם חיוכים, הפסקות, תנועות ידיים, הכל על מנת להעביר את המסר בצורה ויזואלית ולא רק את הקול שלכם, זה עובד.
חשוב מאוד לדמיין את איש העסקים ולא קרוב משפחה או חבר, כי לא לחבר ולא לקרוב משפחה אתם מנסים להעביר מסר עסקי.

אותה אינטואיציה, עם הפסקות ביו משפטים, עם תנועת ידיים מסבירות, הכל על מנת להעביר גם את הוויז'ואל ולא רק את הסאונד.

שיחת הווידאו יכולה להתקיים מהמשרד, מהבית, מחדר במלון, על שפת הים ולמעשה מכל מקום, כי כל מה שצריך זה מכשיר מחובר לאינטרנט.

מכיון ששיחת הווידאו יכולה להתרחש בכל רגע ומכל מקום, תמיד כדאי להיות מוכנים עם לבוש מכף רגל ועד ראש, כולל מכנסיים.

סיפור ידוע הוא על פרופסור בריטי בשם רובט קלי Professor Robert Kelly המלמד מדעי המדינה באוניברסיטה בקוריאה הדרומית, הפרופסור מתראיין לרשת בי.בי.סי מחדר העבודה בביתו.

במהלך הריאיון נכנסו שני הילדים הקטנים שלו לסלון. אותו חבר פרלמנט שהיה לבוש או יותר נכון חנוט בחליפה משובחת מנסה להדוף בידיו את ילדיו ולהרחיק אותם מהמחשב ומנסה לדר "עסקים כרגיל" כאשר מזמן תשומת הלב היא בילדיו ובאשתו שמתפרצת לחדר ומוציאה את הילדים.

במקום לקום ולהוציא את הילדים מחוץ לחדר העבודה, הוא פשוט דחף את הילד הקטן מעמדת המסך, אקט שזיכה את הסרטון הוויראלי בעשרות מיליוני צפיות.

למה הוא בחר לדחוף את ילדיו ולא לגלות אנושיות, לקום מכיסאו, להרים ולחבק את הילד ולהוציאו מחדר? בגלל שהוא אנגלי? בגלל שהוא קר?

לא ולא, הוא התנהג כפי שהוא התנהג בגלל ש...על כל אלו ועוד בתוכנית פודקאסט ראשונה ומרתקת.

כל מה שאתם חייבים לדעת על עולם שיחות הווידאו

איך לעמוד מול מצלמה? לשיעור המקוון הקליקו כאן

עולם הווידאו באפל פודקאסט

בשיתוף זהר עמיהוד, בשיתוף זהר עמיהוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully