וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות דיקטטורים ומתנקשים: טיול לקברי הרשעים של אירופה

בשיתוף יעקב לופט, בשיתוף יעקב לופט

11.12.2019 / 9:40

תשכחו את כל מה שידעתם עד היום על טיולים לאירופה, יעקב לופט, מדריך ומארגן טיולי בוטיק מרתקים כבר 30 שנה ייקח אתכם למחוזות אחרים לגמרי

פסל של סטאלין במוסקבה. ShutterStock
פסלו של סטאלין במוסקבה/ShutterStock

ההתמחות של יעקב לופט היא במדינות צפון אירופה, אגן הים הבלטי וסקנדינביה, כאשר בנה מסלולי היסטוריה, תרבות, טבע ואוכל בצורה ייחודית למטייל הישראלי.

בין היתר במהלך הקריירה, יעקב יצא לשליחות באירופה מטעם הועד המרכזי של יהודי גרמניה, הוציא לפועל טיולי מצעד החיים לפולין לקבוצות מגרמניה, אך בשונה מטיולי השואה שכולנו מכירים מבתי הספר, המסלולים שלו היו עם דגש על הקו ההיסטורי, שלא נוגע לאסון העם היהודי.

קבענו שיחה עם יעקב, על מנת לשמוע ממנו עוד על המסלולים שמציע, פגשנו איש צנוע, מקסים, מרתק באישיותו ועם ידע עצום על אירופה לאורך כל שנות ההיסטוריה שלה.

היינו סקרנים לשמוע, מה זה טיולי לקברי רשעים?

"מדובר בטיול אחד מיני רבים, זה הספציפי הוא בן 11 ימים ועובר בחמש מדינות, רוסיה, לטביה, ליטא, פולין ואוקראינה. במהלך הטיול פוגשים עריצים, שוטרי חרש, מורדים, מתנקשים, מכשפות ויתר בריות אפלוליות. מדובר במסע עם אנשי אקדמיה והיסטוריונים, כאשר כל אחד מהם מתמחה בנושא מסויים והם מעבירים הרצאה והסברים בכל מקום, זה כמו יציאה של סמינר אקדמי אבל באווירה אחרת".

בין היתר בטיול זה, עוברים באתרים של מלחמת העולם השנייה, מבקרים בנקודות שבהן היטלר ביקר בניסיון שלו להשתלט על העולם.

אם למישהו יש שורשים מהמדינות הבלטיות, יעקב מוציא לפועל טיול סובב הים הבלטי, בין ריגה, שטוקהולם, הלסינקי וטלין, כאשר למעשה כל התנועה היא במעבורת. ביום מבקרים בעיר מסוימת, למדים על תרבות והיסטוריה שלה וממשיכים הלאה במעבורת לילה. לא מדובר פה בקרוז רגיל, לא תמצאו שם קזינו וחנויות על מנת שתבזבזו את כספכם, אלא תחבורה ימית להגיע מנקודה לנקודה.
מסלול שסיקרן אותנו במיוחד הוא מסע לסקוטלנד, כזה הכולל בתוכו ביקור במזקקות וויסקי, אבל יעקב הסביר שלא מדובר בטיול שנע סביב השתייה החריפה בלבד, " אומנם הכותרת של הטיול הוא מזקקות בסקוטלנד, טיול וויסקי כאשר מתלווה אלינו איש המתמחה בשתייה, אבל זה הרבה מעבר, מדובר במסע אחר ההיסטוריה תרבות ומוזיקה סקוטית, כאשר הוויסקי וביקור ב 5 מזקקות הוא רק נספח אחד, לצד טעימות של אוכל מקומי ועוד הפתעות נוספות".

מדריך הטיולים יעקב לופט. באדיבות המצולמים
מדריך הטיולים יעקב לופט/באדיבות המצולמים

האם ידעתם כי תאריך ה-23 ביוני הוא הלילה הכי קצר בשנה? המאורע הזה הוא חג לכל דבר במדינות הבלטיות ובכל ארצות סקנדינביה, בחלק מהמקומות מכנים את החג הזה כחג הליגו, במקומות אחרים מידסוֹמר, אבל הנקודה היא כי בצפון אירופה יש מסורת רבת שנים שבה חוגגים את הלילה הקצר בשנה עם טקסים מרהיבים של לפידים וזרי פרחים על הראש.

יש טיולים אשר מכוונים בדיוק לתאריך הזה, על מנת לצפות ולחגוג את היום המיוחד הזה בשנה.
תשכחו מטיולי אירופה הקלאסית הבנאלים של כמה מוזיאונים וחנויות בגדים, זה הזמן לחיות את ההיסטוריה מחדש, לבקר במחוזות מרתקים, ביחד עם מדריך טיולים שצמא להמשיך לסייר ולהציג בפניכם עולמות אחרים.

יעקב מנהל קבוצת פייסבוק גדולה של פריקים של צפון אירופה, סקנדינביה והמדינות הבלטיות, כך שאתם יכולים להיכנס לקבוצה, לשאול כל שאלה ולקבל תשובות בכל הנוגע לחלק הזה של העולם.

לקבוצת הפייסבוק סקנדינביה והמדינות הבלטיות - טיולים, תרבות, היסטוריה, מטבח ועוד

בשיתוף יעקב לופט, בשיתוף יעקב לופט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully