וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היעד החם להשקעות נדל"ן - רומניה

בשיתוף קבוצת חג'ג', בשיתוף קבוצת חג'ג'

10.12.2019 / 15:08

שוק יציב, מחירים נוחים, מיסוי הוגן ותשואה גבוהה - כל אלה ועוד הופכים את רומניה ליעד החם הבא בתחום השקעות הנדל"ן בחו"ל

נדל"ן רומניה. יח"צ,
השקעות נדל"ן ברומניה/יח"צ

בשנים האחרונות משקיעים ויזמי נדל"ן ישראלים משקיעים יותר ויותר ברומניה, יעד שעל פי הדיווחים הולך להיות אחד מהלהיטים הכי חמים בשנה הקרובה בשוק השקעות הנדל"ן בעולם. רומניה היא מדינת מזרח אירופאית המונה כעשרים מיליון תושבים, אשר הפכה ליעד תיירותי מרכזי בעולם בעיקר בשל נופיה המרהיבים, אתרי המורשת וחיי הלילה שלה. לצד התיירות המשגשגת במדינה הולך ומתפתח בעשור האחרון גם שוק השקעות נדל"ן ברומניה, אשר מושך אליו משקיעים רבים מארץ והעולם המחפשים אחר אפיקי השקעה מניבים.

יתרונותיו של שוק הנדל"ן ברומניה

• יציבות שוק הנדל"ן המקומי: אחת מהסיבות המרכזיות ביותר ששוק השקעות נדל"ן ברומניה מושך אליו כל כך הרבה משקיעים הוא היציבות רבת השנים וצמיחת הכלכלה במדינה. רומניה, אשר הצטרפה לאיחוד האירופאי לפני כעשור, שומרת כבר שנים רבות על יציבות בשוק הנדל"ן ומראה צמיחה כלכלית מרשימה, זאת באמצעות שינויים משמעותיים ברגולציה המקומית אשר הובילו לאמון של הבנקים ושגשוג של המשק. יציבות שוק הנדל"ן מסבה ביטחון רב לבעלי הנכסים, והופך את המדינה ליעד השקעות מבוקש במיוחד.

• מחירי הנכס: על מנת לרכוש דירה בישראל יצטרך המשקיע הממוצע להיפרד ממאות אלפי שקלים שחסך בהון עצמי, זאת לצד התחייבות רבת שנים עם הבנק ומדיניות מיסוי נוקשה למדי בה נוקטת הממשלה. לעומת זאת, בשוק השקעות נדל"ן ברומניה תוכלו לרכוש בית או דירה באזורי ביקוש רק עם עשרות אלפי יורו בודדים, ללא צורך בהתחייבות או נטילת משכנתאות מידי הבנקים.

• תשואות גבוהות: לעומת שוק הדיור בישראל, שבו במקרה הטוב דירה תוכל להניב לכם תשואה שנתית של 3-5%, בשוק הנדל"ן הרומני התשואה הממוצעת על נכסים להשקעה נעה בסביבות 9-10%, מה שמאפשר למשקיעים ליהנות מדמי שכירות משתלמים ביחס להשקעתם הכספית על הנכס. מדד התשואות במדינה נמצא בעלייה מתמדת ככל שיזמים מרחבי העולם פונים לאפיקי השקעות במדינה. באמצעות ליווי והתמקדות נכונה בבחירת היעד, ניתן להגיע לאחוזי תשואה מרשימים הנעים סביב 12-13%.

• מיסוי הוגן: אחת מהחדשות הטובות ביותר עבור המשקיע הישראלי ברומניה הוא ההסכם אשר נחתם בין רומניה לישראל אשר מונע כפילויות מס עבור אותו אדם. מטרתו של ההסכם היא להבטיח שהמשקיע הישראלי לא ישלם מסים גם ברומניה וגם בישראל והוא בעצם מגן על האינטרס של המשקיעים הישראליים בשוק השקעות נדל"ן ברומניה. לצד הסכם זה רומניה מתאפיינת גם במס שבח אפסי ובמס קנייה שנע בין 1-3%.

• מגמת עלייה במחירים: פיצוץ בועת הנדל"ן בשנת 2008 זעזע את שוק הנדל"ן בעולם ובין היתר גם את השוק המקומי ברומניה, ואכן עד שנת 2014 המדינה התאפיינה בירידות מחירים חדות. אולם, בחמש השנים האחרונות השוק מתאפיין בעליות מחירים יציבות אשר גורפות רווחים נאים למשקיעים. המחירים ברומניה עדיין רחוקים מאוד מהמחירים שהיו בה טרם המשבר, מה שמצביע על כדאיות גבוהה להשקיע כעת בנכס במדינה, שכן ערכו צפוי לעלות.

• קשרים טובים עם ישראל: מעבר לעובדה שהמרחק בין ישראל לרומניה הוא פחות משלוש שעות טיסה, בשורה טובה למשקיע הישראלי היא שהיחסים בין המדינות אדוקים למדי. מעבר לחתימת ההסכם בנוגע לכפילויות המס על משקיעים, רומניה וישראל מצויות במספר הסכמי סחר אחת עם השנייה, כמו גם הסכמים כלכליים ושיתופי פעולה שונים. השוק הרומני מברך על השקעות והזרמת כספים למדינה, וקשריה הענפים עם ישראל רק מוסיפים לביטחון של המשקיעים לפעול במדינה.

בשיתוף קבוצת חג'ג', בשיתוף קבוצת חג'ג'
  • עוד באותו נושא:
  • רומניה
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully