וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את איש הפרסום והדיגיטל, יוסי לוי

בשיתוף יוסי לוי, בשיתוף יוסי לוי

10.12.2019 / 14:45

יוסי לוי, בעלים של משרד פרסום מצליח, מנהל מגמת הדיגיטל במכללת רופין והמנהל האישי של אחותו הדר לוי, מגלה לנו איך עובדת תעשיית המדיה והדיגיטל מאחורי הקלעים

יוסי לוי. יח"צ,
יוסי לוי/יח"צ

אז יוסי, לפני שנגיע למה שאתה עושה כיום בתחום הדיגיטל, ספר לנו קצת על עצמך

שמי יוסי, בן 33 (יליד שנת 1986) נולדתי וגדלתי בבית שאן לזוג הורים ו-5 אחיות מקסימות. הייתה לי ילדות מדהימה בבית שאן עם המון חוויות וחברים אבל תמיד תמיד, מאז שאני ילד צעיר, הרגשתי שאני רוצה לפרוץ החוצה ולהצליח במה שאעשה. אני זוכר שכבר בסביבות גיל 8 התחלתי להתעניין ביזמות, במסחר ובעסקים וראיתי את עצמי מתפתח בתחומים האלו בהמשך הדרך שלי. כבר כילד בן 9 לא יכולתי לחכות והתחלתי לנסות יזמויות כאלו ואחרות.

מעניין, ספר לנו על היזמות הראשונה שלך

האמת שזה מצחיק כי רוב היזמויות הראשונות שלי בתור ילד היו די כושלות אבל למדתי מהן המון. 2 היוזמות שהכי זכורות לי אלו יוזמות שבאחת די הצלחתי ובשנייה די נכשלתי אז נתחיל מהיוזמה המוצלחת. בכיתה ג' שמתי לב שקבוצת הכדורגל של מכבי ת"א תופסת תאוצה והרבה ילדים בכיתה שלי החלו לאהוד אותה. בזכות אחותי הדר המוכשרת (שעליה עוד נרחיב בהמשך) יצרנו שלטים חמודים ומיוחדים עם הסמל של מכבי ת"א לתלייה על דלת החדר של הילד. אחרי השלט הראשון שהכנו הגיעה דרישה של כמעט כל הכיתה שלי לשלטים כאלו והצלחתי למכור קרוב ל-30 שלטים עד שאחותי הרימה ידיים ונאלצנו לסיים את פעילות השלטים שלנו. אבל בכיתה ג' למכור שלטים בכמות כזו במחיר של 35 שלט לשלט בהחלט היה הצלחה כבירה מבחינתי.

אבל ברור שההצלחה הזו הייתה הבלחה לצד לא מעט כישלונות כי בכל זאת הייתי רק בן 9. באותם ימים התקיים פסטיבל סוכות בבית שאן עם אומנים ומופעים ואני החלטתי למכור פחיות משקה ב-2 הערבים של הפסטיבל. מצאתי ספק שהיה מוכן למכור לי פחיות של קולה וספרייט במחירים מאוד אטרקטיביים, קניתי מלאי של 200 פחיות, צידניות וקרח, אפילו הוצאתי אישורי משטרה וכיבוי אש לצורך הקמת הדוכן וכבר התחלתי לראות את הכסף זורם לכיווני.

הדברים איך לומר לא הסתדרו כמו שקיוויתי. מתוך מאות האנשים שעברו מול הדוכן שלי ביום הראשון של הפסטיבל הצלחתי למכור רק 3 פחיות. הכישלון שלי לא היה נעוץ במחיר, במיקום או בכל דבר כזה. הכישלון שלי נבע מהעובדה שבדיוק ממולי חנתה משאית מזון של חברת 'סבארו' האיטלקית והציעה שתיה, מאפים, פיצות ולחמים במגוון רחב מאוד ובמחירים נוחים מה שהקשה עליי להתמודד.

בסופו של דבר חזרתי הביתה אבל וחפוי ראש לאחר שמכרתי רק 3 פחיות. הבונוס היחידי היה שבחצי השנה שלאחר מכן שתיתי לפחות בכל יום פחית קולה או ספרייט מה שבהחלט היה מנחם.

יוסי והדר לוי. יח"צ,
יוסי והילה לוי/יח"צ

וואו טוב אז יש לך בהחלט חתיכת סיפור אבל זה כבר היה מזמן, ספר לנו איך הגעת ליזמות בתחום הדיגיטל?

לתחום הדיגיטל הגעתי בראש ובראשונה בזכות אחותי הדר לוי הסטנדאפיסטית. אני בדיוק הייתי משחורר טרי מהצבא ולאחר פציעה בברך ושיקום ארוך. הדר הייתה בשלב בקריירה שהיא הייתה צריכה עזרה בשיווק המופע שלה ובכלל היא גם עזבה את הסוכנות שהייתה נמצאת בה וניהלה את עצמה.

הצעתי להדר שאני אנסה בעצמי לשווק אותה באופן עצמאי וישר הבנתי שהדרך הטובה ביותר לעשות את זה תהיה דרך פרסום באינטרנט שהחל להתפתח ולהתעצם באותן שנים.

תוך כמה חודשים הקמתי להדר אתר אינטרנט, התחלתי ללמוד קידום אתרים בגוגל בעצמי וקידמתי את האתר של הדר לפי מילות מפתח מדויקות, הקמתי לה עמוד פייסבוק והשאר הוא היסטוריה. היום אתר האינטרנט של הדר נהנה מאלפי כניסות בכל חודש ועמוד הפייסבוק שלה מונה למעלה מ-100,000 עוקבים. בעקבות ההצלחה עם הדר הבנתי שאני יכול לקחת את התובנות והכישורים שרכשתי בעבודה איתה וליישם אותם עם כל בעל עסק וחברה שירצו לקדם את עצמם באינטרנט במקצועיות ובמהירות.

נקבת פה בכל מיני מושגים שפחות מוכרים לחלק לא קטן מהגולשים שלנו, תוכל קצת להסביר מה זה בעצם שיווק דיגיטלי

שיווק דיגיטלי זה בעצם לקחת מוצר, שירות או מותג ולקדם אותן במגוון פלטפורמות דיגיטלית. הפלטפורמות המובילות היום הן בעיקר גוגל בתחום מנועי החיפוש ופייסבוק בתחום של רשתות חברתיות. הרעיון בשיווק דיגיטלי זה לדעת לעבוד במספר פלטפורמות במקביל כאשר לכל פלטפורמה יש קהל יעד ייחודי ורלוונטי שנרצה להגיע אליו באמצעות פרסום אורגני וממומן.

מה זה בעצם פרסום אורגני וממומן ומה ההבדל ביניהם?

פרסום ממומן זה למעשה לשלם כסף לפלטפורמה הפרסומית, במקרה שלנו פייסבוק, ולרכוש ממנה חשיפות או הקלקות על המודעה שלנו. ככל שנשלם יותר כסף סביר להניח שנקבל יותר חשיפות ובאופן טבעי נקבל יותר תוצאות לקמפיין שלנו. לעומת פייסבוק ניתן לנהל קמפיין פרסום בגוגל כאשר כל התשלומים לגוגל יהיו אך ורק כאשר מישהו נכנס למודעה שלנו, המודל הזה דרך אגב נקרא PPC - תשלום לפי הקלקה.

פרסום אורגני לעומת זאת עובד בצורה חינמית כאשר בזכות עבודה טובה שלנו הן מבחינת תוכן, פוסטים מעניינים או אתר אינטרנט עשיר ומגוון בתוכן, ניתן לקדם את התכנים שלנו ולקבל חשיפות רבות בצורה חינמית הן בגוגל והן בפייסבוק. קידום אורגני נחשב למורכב ומאתגר יותר מאשר קידום ממומן וכמו כן גם הזמן שנדרש לנו כדי להגיע לתוצאות.

אם אני עכשיו רוצה להיכנס לתחום הדיגיטל כשכיר ואפילו חושב להיות עצמאי בתחום, איך היית מציע לי להתחיל?

אני חושב שהדבר הבסיסי כדי להצליח בתחום הזה הוא קודם כל ידע והרבה. השאלה שאתה שואל מאוד נפוצה כיום והרבה אנשים שמתלבטים אם להיכנס לתחום שואלים אותה יום יום. כשנתקלתי בכמות העניין המטורפת שמייצר תחום הדיגיטל, הבנתי שחסר בישראל קורס שמאגד בתוכו את כל התכנים והפלטפורמות החשובות ובעצם הופך את תלמידי הקורס לאנשי מקצוע בתחום הדיגיטל.

לשם כך חברתי למכללה הטכנולוגית רופין וביחד יצרנו קורס שיווק דיגיטלי מקיף ומעשי שפשוט מכין את התלמידים לעולם האמיתי ונותן להם ידע נקחב ומטורף לקראת הכניסה שלהם לעולם הדיגיטל. הקורס הפך בשנים האחרונות לאחד הקורסים הבולטים בישראל ומכשיר בכל שנה למעלה מ-120 תלמידים חדשים.

אם אתה רוצה באמת להתחיל ולהיכנס לתחום הדיגיטל, הייתי מציע לך קודם כל להתחיל ברכישת ידע רציני ומקצועי, לצבור ניסיון מעשי בחברת דיגיטל או משרד פרסום שמתמחה בדיגיטל ורק לאחר מכן לחשוב על מעבר לעבודה עצמאית כפרילנסר בתחום.

סיום קורס של יוסי לוי. יח"צ,
סיום קורס של יוסי לוי/יח"צ

אני מבין שיש לך בנוסף גם משרד פרסום מצליח, איך אתה מצליח לשלב את כל זה עם החיים האישיים שלך?

אני אוהב את העבודה הזו. אני חושב שזה הדבר הבסיסי ביותר שעוזר לי לעשות כל כך הרבה דברים ועדיין להישאר רעב כל בוקר מחדש. אני משתדל לנהל את הזמן שלי בצורה כזו שבה אני מספיק לעשות בכל יום את הדברים המהותיים והחשובים להתפתחות האישית שלי ולהתפתחות העסק שלי ובמקביל נותן לאנשי מקצוע חיצוניים ולעובדים שלי את תחומי האחריות שלהם כך שאני מתרכז במה שאני טוב ובעיקר במה שאני רוצה לעסוק.

לסיום, איזה טיפ תרצה לתת לאנשים שמתחילים לעשות את צעדיהם הראשונים בתחום הדיגיטל?

קודם כל עבודה קשה. זה לא משנה כמה אתה מוכשר וכמה אתה רוצה להצליח, הכל מתחיל בעבודה קשה. הפנטזיה הזו של לעבוד 4 שעות ביום ולקבל את השכר שתמיד חלמת עליו לא באמת קיימת במציאות. אני חושב שהעצה הכי טובה היא להיות מוכנים לעבודה קשה ולהשקעה של זמן ומאמצים כדי באמת להצליח. מעבר לזה כפי שאמרתי בתחילה שילוב של ידע מקצועי עשיר ורציני יחד עם מחויבות להצלחה ועבודה קשה יניבו בוודאות את התוצאות שאתם רוצים.

תודה יוסי!

בשיתוף יוסי לוי, בשיתוף יוסי לוי
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully