וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וובינר או שיחת וידאו - מה יותר מתאים לצרכים שלך?

בשיתוף גטוובינר, בשיתוף גטוובינר

8.12.2019 / 15:50

שיחת וידאו מאפשרת שיחה רבת משתתפים, וובינר מאפשר למציג להעביר מידע למשתתפים רבים. לכאורה מדובר בשני שירותים דומים - אך לכל אחד מהם תפקיד אחר

שיחת וידאו. ShutterStock
שיחת וידאו או וובינר?/ShutterStock

וובינר זה שיחת וידאו, כך חושבים בטעות הרבה עסקים. אבל יש הבדל גדול מאוד ביניהם שחשוב לדעת כדי שתוכל לבחור את הכלי המתאים ביותר לצרכים שלך. בהחלט יכול להיות שתעשה שימוש בוובינר וגם בשיחת וידאו, הנקראת גם שיחת ועידה, וכדאי שתדע את היכולת של כל כלי.

נתחיל ממה שמשותף לוובינר ולשיחת וידאו. ובכן, וובינרים ושיחות וידאו נעשים באמצעות האינטרנט. המשתתפים בוובינר ובשיחת וידאו יכולים להיות בכל מקום ולהשתתף עם כל מכשיר: מחשב שולחני, טאבלט, מובייל. בשניהם יש שימוש באביזרים הנמצאים במכשיר: רמקול, מיקרופון, מצלמת אינטרנט, מסך מקלדת, עכבר. יש הבדל מי יכול לעשות שימוש במיקרופון ובמצלמה ועל כך בהמשך. שני הכלים מאפשרים ליצור מעורבות עם המשתתפים, מי יותר ומי פחות ונרחיב על כך בהמשך.

כפי שראינו, אכן יש קווים משותפים בין וובינר לשיחת וידאו ובאותה עת שמנו לב כי יש שוני: שוני בשימוש במיקרופון ובמצלמה וזה עושה את ההבדל. במאמר זה, אעזור לכם להבין מתי להשתמש בוובינר ומתי להשתמש בשיחת וידאו וכיצד תוכלו להפיק את המירב מכל כלי שתבחר.

מה זה וובינר?

וובינר דומה להרצאה מעל הבמה הניתנת באולם כנסים מול קהל גדול. הדובר לא מכיר את המשתתפים. הדרך של המשתתפים ליצור קשר עם המרצה היא באמצעות הקלדה.

מה זאת שיחת וידאו?

שיחת וידאו דומה לפגישה בחדר ישיבות. קבוצה קטנה של אנשים, המכירים אחד את השני, מתאספים כדי לדון בנושא שעל הפרק. כל משתתף בשיחת וידאו יכול לפתוח מצלמת מחשב ואת המיקרופון שלו. בנוסף הוא יכול להקליד שאלות ולעשות שימוש בצ'אט, אבל הכלי המרכזי למעורבות שלו במהלך השיחה הוא המיקרופון ומצלמת האינטרנט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
זוהר עמיהוד. דני שביט,
זוהר עמיהוד מגטוובינר/דני שביט

מתי עלי להשתמש בשיחות וידאו?

שיחת וידאו היא כלי נהדר לערוך פגישות צוות עם אנשים שלא נמצאים באותו מקום פיזי. תאר לך חברה שיש לה סניפים בארץ ובעולם ובהם אנשים העובדים על אותו פרוייקט. איך הם יפגשו יחד?

הם יפגשו בשיחת וידאו באינטרנט, יפתחו מצלמה כדי שמשתתפים אחרים בשיחה יראו אותם וידברו למיקרופון כדי שאחרים ישמעו מה שיש להם לומר. ניתן לשתף מסך אבל רק מסך אחד מבין כל המסכים של המשתתפים בשיחה.

שיחות וידאו הם כלי נהדר לעשות שיחה אחד-על-אחד שלא ניתן לקיים אותה פנים-אל-מול-פנים, למשל כי המטפל בישראל והמטופל בבלגיה. שירותים כגון: ייעוץ עסקי, טיפול פסיכולוגי ועוד הרבה שירותים יכולים להינתן בשיחת וידאו באינטרנט.

אם השיחה יכולה להיעשות בטלפון, אז בוודאי שהיא יכולה להיעשות בוידאו ויש לזה כמה יתרונות חשובים שאין לשיחה טלפונית ואלו המרכזיות שביניהם: העברת מסרים יעילה יותר - לא רק סאונד אלא גם ויזואל. ניתן לשתף מסכים כדי שיהיה ברור לכל המשתתפים על מה מדברים, ניתן להדגים מוצר או פעילות, ניתן להקליט את השיחה בלחיצת כפתור. חישבו כמה זמן אתם יכולים לחסוך, כמה דלק אתם יכולים לחסוך, כאשר אתם עורכים שיחת וידאו. המשתתפים הלוקחים חלק בשיחה מכל מקום ועם כל מכשיר. הדבר הכי מורכב בשיחה, במידה והיא נערכת עם אנשים שונים הנמצאים באזורי זמן שונים היא לתאם שעונים.

מכיוון שזה כל כך קל לקיים שיחת וידאו וזה גם מאוד נוח, יש גמישות רבה בהפעלת הכלי. אם קביעת פגישת צוות בחדר ישיבות לקחה בחשבון זמני נסיעות (רכב, רכבת, מטוס), בזבוז זמן בפקקים, עלות נסיעות (דלק, טיסות, מוניות), עלות מזון - הרי כל אלה לא קיימים בקביעת שיחת וידאו.

להלן רשימה חלקית של התכונות המשותפות למרבית שירותי הענן של שיחות וידאו:

משתתפים - עד 100 משתתפים בשיחת וידאו (ועידה) עם אפשרות הגדלה. המשמעות היא שמנהל ברשת ארומה יכול לערוך שיחת וידאו עם כל מנהלי הסניפים שלו באשר הם: בצפון, במרכז, בדרום ועם כל מכשיר: מחשב שולחני, טאבלט, מובייל. המשמעות היא שמנהל בחברת טבע יכול לעשות שיחת וידאו עם כל מנהלי המחלקות באשר הם בארץ או בעולם, במשרד או בבית או בית מלון.

אתה מחליט מי צריך לקחת חלק בשיחה וכל מה שנדרש ממך זה לשלוח לכל משתתף קישור URL.

מכיון שכל אחד מהמשתתפים יכול לפתוח מיקרופון ומצלמה, הרי כדאי שתקדיש זמן לשאלות מהמשתתפים ולעריכת דיון. את כל זה אתה קובע.

שיתוף מסכים - תוכל לשתף את מסך המחשב שלך ולהראות למשתתפים שלך מצגת, קבצי PDF, גיליונות אקסל וכל קובץ אחר שעל המסך שלך. מעבר לזאת, תוכל לאפשר למשתתף בשיחה, ולא חשוב היכן הוא נמצא, לשתף עם כולם, במובן להציג, את מה שמוצג על המסך שלו.

הקלטה של שיחת הוידאו. בלחיצת כפתור אתה יכול להקליט את שיחת הוידאו בין אם זה לצרכי תיעוד או לצרכי תמלול או כדי להראות את הפגישה המוקלטת למי שלא היה נוכח ורוצה להתעדכן.

הקלטת הפגישה מאפשרת גם למי שלקחו חלק בפגישה לחזור ולצפות זה כדי לזכור נקודות חשובות או כדי להתכונן לפגישה הבאה.

קביעת פגישה ביומן - יוזם שיחת הוידאו יכול להקים את השיחה ולשלוח את הזימון לפגישה דרך מערכת היומן שלו: אאוטלוק או גוגל אליה מחוברים המשתתפים בין אם הם נמצאים בארגון או מחוצה לו כמו לקוחות וספקים.

שאלות וצ'אט - שני כלים אלה מאפשרים ערוצי תקשורת נוספים בין המשתתפים: אחד ל-רבים או אחד למארח.

מתי עלי להשתמש בוובינר?

וובינר הוא כלי נהדר כשאתה רוצה להעביר את המסר שלך לרבים: עשרות, מאות ואלפים. זה יכול להיות מסר שיווקי או הדרכתי. זוהי דרך נהדרת לחשוף מוצר חדש ללקוחות הקיימים שלך, לשתף את המומחיות שלך בנושא או לבצע הדרכות לעובדים בארגון שלך. המשתתפים בוובינר יכולים לשמוע אותך כי פתחת מיקרופון, יכולים לראות אותך כי פתחת את מצלמת האינטרנט שלך ויכולים לראות מצגת או דוח אם שיתפת את המסך שלך.

הדרך של המשתתפים בוובינר ליצור איתך קשר היא בהקלדה בלבד ולכן בוובינר יש לך הרבה יותר שליטה מאשר בשיחת וידאו. לך בתור המציג בוובינר יש כלים נוספים לעמוד בקשר עם המשתתפים מעבר למנגנון השאלות בהקלדה.

להלן רשימה של תכונות המשותפות להרבה משירותי וובינר הניתנים בענן:

משתתפים - עד 3,000 משתתפים בוובינר עם אפשרות להגדלה עד 10,000 משתתפים בו-זמנית.

אתה מפרסם את הוובינר לרשימת הלקוחות או הספקים שלך, מפרסם ומביא מתעניינים לדף הרשמה בו הם ממלאים טופס כדי לקבל זימון.

שיתוף מסכים - תוכל לשתף את מסך המחשב שלך ולהראות למשתתפים שלך מצגת, קבצי PDF, גיליונות אקסל, סרט וידאו וכל קובץ אחר שעל המסך שלך.

הקלטה של הוובינר. בלחיצת כפתור אתה יכול להקליט את הוובינר: סאונד, וידאו ו- מצגת בין אם זה לצרכי תיעוד ותחקור או לצרכי תמלול או כדי לשים את ההקלטה בערוץ היוטיוב שלך.

הקלטת הוובינר מאפשרת לך לעשות שימוש חוזר בהקלטה עבור לקוחות חדשים שלא נכחו בוובינר.

שאלות בהקלדה - לא תרצה שהמשתתפים בוובינר יפריעו לך, המציג, באמצע המצגת, נכון? המשתתפים לא יכולים לפתוח מיקרופון אבל שאלות בהקלדה הם יכולים לשאול, שאלות שרק המציג רואה. אתה מחליט מתי להסתכל בשאלות ועל איזה שאלה לענות. המשתתף בוובינר לא רואה את השאלות שהקלידו אחרים, גם אין לו מושג כמה משתתפים בוובינר.
השתמש במנגנון השאלות כדי לאפשר לקהל שלך לשאול שאלות על נושאים שלא ברורים לו ושעליהם דיברת במהלך הוובינר. אתה המציג רואה את השאלות ומספק תשובות בזמן אמת.

שאלות אמריקאיות Polls - המציג בוובינר יכול להציג שאלות אינטראקטיביות על מסך המכשיר של כל אחד ואחד מהם. המשתתף בוחר בלחיצה את התשובה ולוחץ על לחצן "שלח".

סקר משוב. עם סיום הוובינר, תוכל להציג שאלון משוב למשתתפים ולבקש מהם לענות, לדרג, לתת חוות דעת על הוובינר שזה אתה הסתיים. בעזרת המשוב הזה תוכל לשפר את הוובינר הבא שלך.

אז איך תחליט מה אתה צריך?

אם אתה מתכנן אירוע עם מספר מועט של משתתפים, ואתה מכיר אותם כי הם עובדי החברה, כי הם הצוות שלך ואתה רוצה לערוך איתם שיחה ממש כפי שהיית עורך בחדר ישיבות, אז שיחת וידאו מתאימה לך. כך תוכל לשתף עם כולם את הרעיונות שלך ולשמוע את הרעיונות שלהם.

אם אתה רוצה להעביר מסר שיווקי או חומר הדרכתי להרבה אנשים ואולי לענות על כמה שאלות בצורה מבוקרת, אז וובינר זה מה שמתאים לך.

אם אתה מחפש שקט נפשי או רוצה עזרה בביצוע אירוע בשידור חי, המומחים שלנו יעזרו לך להפוך את האירוע להצלחה. אנחנו נדאג ששיחת הווידאו או הוובינר יעברו ללא תקלות, ללא ניתוקים. לצוות המפיקים המיומן שלנו יש ניסיון כדי שהוובינר שלך יהיה מוצלח ביותר. עם הייעוץ, התמיכה והליווי שלנו לפני האירוע ובמהלכו, תוכל להתרכז בתוכן ובהבאת המשתתפים ואנחנו נהיה אחראיים על הצד הטכני.

לאתר גטוובינר

בשיתוף גטוובינר, בשיתוף גטוובינר
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully