וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 טיפוסים שיחסכו בקופת גמל להשקעה

בשיתוף מיטב דש, בשיתוף מיטב דש

8.12.2019 / 15:34

קופות גמל להשקעה הפכו למוצר חיסכון פופולארי מאוד בשנים האחרונות. שינוי חקיקה יצרו מוצר חיסכון חדש, המתבסס על קופות הגמל של פעם ונתנו לו מאפיינים נוספים שהפכו את החיסכון באמצעותו למשתלם. יש 3 סוגי משקיעים

קופת חיסכון. ShutterStock
חיסכון/ShutterStock

השינוי הגדול של 2016

בשנת 2016, הושקו קופות הגמל להשקעה - מוצרי חיסכון גמישים, המאפשרים למשוך את הכספים בכל זמן שתרצו, כך שהכספים יעברו אל חשבון הבנק שלכם תוך מספר ימי עסקים מרגע הגשת הבקשה. אם בעבר משיכה של כספים מקופת הגמל הייתה אפשרית רק לאחר 15 שנים, או לחילופין כרוכה בתשלום קנס, כיום בקופת גמל להשקעה המצב שונה.

ניתן למשוך את כל או חלק מהכסף שהופקד בקופה בכל זמן ולשלם מס בגובה 25 אחוז על הרווחים בלבד. למעשה המדינה מנסה לעודד את האזרחים להגדיל את החיסכון שלהם לפנסיה בכך שהיא מעודדת אותם לשמור על הכסף בקופה, שכן אזרח שימשוך את הכסף כקצבה (כלומר תשלום חודשי קבוע) ולאחר גיל 60, יוכל ליהנות מפטור מוחלט מתשלום המס.

אז למי קופת הגמל להשקעה מתאימה

חסכון לילדים

קופת הגמל להשקעה היא כלי נהדר שניתן לנהל חיסכון לילדים באמצעותו. בשנים שעברו מאז, נראה שקופות הגמל להשקעה משיגות בינתיים תשואות טובות. לכן הורה שמעוניין לחסוך סכום כסף לילדיו לטובת לימודים, רכישת דירה, מימון חתונה או אפילו כחיסכון לכל מטרה מגיל אפס, יוכל לעשות זאת באמצעות קופות גמל להשקעה.

ברוב המקרים חיסכון לילדים נעשה לטווח הארוך, בין 10 ל-21 שנים, לכן גם הבדל מינורי בתשואה בשנה מסוימת, כנראה יתאזן בשנים שלאחר מכן ובטווח הזמן הארוך.

תוספת לחיסכון הפנסיוני

מומלץ לכל אדם לבדוק באמצעות יועץ פנסיוני או אפילו באופן עצמאי לבצע סימולציה בה הוא יחשב את הקצבה החודשית הצפויה לו עם היציאה לפנסיה. חלק גדול מהאנשים שעשו את הפעולה הזאת גילו כי הקצבה החודשית תהיה נמוכה, לעיתים משמעותית מהשכר החודשי לו הם רגילים.

אם אתם חוששים שהקצבה החודשית לא תספיק לכם, חיסכון באמצעות קופות גמל להשקעה הוא אפיק מצוין להגדלת הקצבה החודשית בגיל הפרישה. חסכון קבוע לאורך שנים יביא לצבירת סכום משמעותי עליו תתווסף תשואה שעשויה כמובן להגדיל משמעותית את הקצבה החודשית בגיל הפרישה.

הטבות המס שלמעשה פוטרות את החוסך מלשלם מס כלשהו על הרווחים שיצבור בקופה (במקרה של משיכת הכספים כקצבה ולאחר גיל 60), הופכות את אפיק ההשקעה בקופות גמל להשקעה למשתלמות במיוחד.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

לכל חוסך ולכל מטרה

לבסוף ניתן להגיד שחיסכון באמצעות קופת גמל להשקעה יכול להתאים לכל משקיע. מדובר באפיק השקעה סולידי באופן יחסי, שיכול לנפק תשואות גבוהות יותר ביחס לפיקדונות, בנוסף האפשרות למשוך את הכסף בכל זמן ועת לא מגבילות את החוסך מלממש את הכספים שצבר בקופה.

אנשים גם נוהגים לחסוך את הכסף למטרה מוגדרת, טיול גדול, מכונית או הוצאה גדולה אחרת שדורשת חיסכון.

בשיתוף מיטב דש, בשיתוף מיטב דש
  • עוד באותו נושא:
  • קופות גמל
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully