וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכיתה האורבנית" של מכללת איקום בדרך לכבוש העולם

בשיתוף מכללת איקום, בשיתוף מכללת איקום

8.12.2019 / 15:13

עוד אקזיט ישראלי יוצא לעולם: מכללת איקום שרשמה את המצאת ה-"כיתה אורבנית" כפטנט בינלאומי, צפויה לפתוח סניפים באירופה ובארצות הברית

כיתה אורבנית סניף תל אביב. תהל אזולאי,
כיתה אורבנית סניף תל אביב/תהל אזולאי

אם גם לכם יצא להסתובב לאחרונה בשכונת פלורנטין המפורסמת בתל-אביב, וודאי נתקלתם במבנה מיוחד ביופיו ושונה יחסית לנוף. מבחוץ חלונות שקופים לגמרי ומבפנים עיצוב אדריכלי מודרני על בסיס עץ מלא. ובפנים? סטודנטיות וסטודנטים, צעירים ומבוגרים, לומדים יחד באווירה של טרקלין עסקים יוקרתי.

זוהי ה"כיתה האורבנית" של מכללת איקום, שנכנסה לשוק האקדמיה לפני כשנתיים וממשיכה להתפשט בארץ - וכעת גם בעולם בהתמקדות בשלב הראשוני בלונדון. נקודת ההנחה של מייסדי איקום היא פשוטה: סטודנטים בשנת 2019 לא צריכים ללמוד בכיתות הקלאסיות והאפרוריות שהכרנו מבית הספר היסודי וגם לא באולמות גדולים, בהם בקושי מצליחים לראות ולשמוע את המרצה. דבר נוסף: מחקרים רבים מהשנים האחרונות מעידים על שיפור בביצועי הלימוד כשהמוסד האקדמי מעודד לימודים וחוויה און ליין.

הפתרון: כיתת לימוד חדשה ומודרנית שמשדרת אווירה נינוחה וכייפית. זה אולי נשמע כמו קלישאה, כל מוסד אקדמי הרי ירצה להעיד על עצמו שנעים ללמוד בו. אבל כאן לא מדובר בקלישאה - מדובר בטכנולוגיה חדישה, בהנדסה ובעיצוב פנים שמהפנטים את הלומדים באיקום ואת העוברים ושבים.

הכיתות של איקום, שכאמור מוכרות כפטנט רשמי, מעוצבות בצורה אחרת ממה שהכרתם ומאחוריהן המון חשיבה של מיטב המוחות בשוק. לא סתם, כל אדם שני שעובר במדרחוב שבפלורנטין מתעניין לדעת במה מדובר. הכיתה המיוחדת בנויה בצורת עיגול, ונטולת בטון במראה. במקום קירות אפורים, תמצאו חלונות גבוהים ושקופים שעוטפים כמאה אחוזים מהכיתה, ומבפנים תתגלה לכם רצפת פרקט יפייפה ואלמנטים של ריהוט מעץ מלא. יש מטבח עם מכונת אספרסו משוכללת, מערכת מולטימדיה משוכללת עם מקרן ומסך, עמדות טעינה, מקרר אישי לרשות הסטודנטים, ובקיצור - אווירה אחרת.
עוד דבר שונה שתמצאו באיקום, הוא סגל מרצים שמכירים את השוק מבפנים ולא רק מקרוב. בניגוד לאוניברסיטאות, המרצים חייבים להוכיח שיש להם עבר של ניסיון מעשי עשיר בתחום אותו הם מלמדים. תיאוריה זה דבר נחמד, אבל ידוע (ובמיוחד בימנו) ש-"אין חכם כבעל ניסיון". בעולם הדיגיטל המשפט הזה מוכר כ"hand on", ולמעשה מפריד בין אנשים שמכירים תיאוריות ומערכות, לבין אלו שבאופן מעשי משתמשים בתיאוריות ומתפעלים את המערכות באופן שוטף.

מייסדי המכללה, ד"ר מאיר אורנשטיין, עידן רואה, ובן סיבוני סיפרו כי בשבועות האחרונים מצטברות פניות מאזורים שונים בעולם, וזה בסך הכל מחמיא ומעיד שהכיוון הוא מוצלח ונכון. נכון לעכשיו, השלושה חתמו על הסכם עם שותף בינלאומי, שעתיד לפתוח בשנה הקרובה 10 סניפים נוספים ברחבי העולם. בכל הסניפים הוסכם שיחול פטנט "הכיתה האורבנית".

בשלב ראשוני הסניפים ייפתחו בערים המרכזיות באירופה ובארצות הברית. באירופה ייפתחו תחילה ב: לונדון, פריז, אמסטרדם, ברלין, ורשה ורומא, ובארצות הברית ב: ניו-יורק ולוס אנג'לס.

כאן ראוי לציין כי הפטנט המלא של מכללת איקום רשום על שילוב של 2 מרכיבים שחוברו יחדיו - ולמעשה מייצגים שיטת לימוד חדשה. המרכיב הראשון הוא כאמור הכיתה האורבנית, והמרכיב השני הוא הרשת החברתית-האקדמית. רשת חברתית אקסקלוסיבית לחברי איקום בלבד, שמאגדת את כל הסטודנטים במקום אחד - בשלב זה בישראל, מאוחר יותר ברחבי הגלובוס.

בדומה לכיתה האורבנית, המטרה היא לשפר ולהקל את חווית הלימוד עבור הסטודנטיות והסטודנטים שלומדים את מקצועות הדיגיטל והייטק כמו קידום אורגני (SEO), קורס ניהול והקמת אתר אינטרנט, קורס ניהול מדיה ברשתות חברתיות, כתיבה שיווקית,פסיכולוגיית צרכן וכמובן מקצועות הייטק כמו כתיבת קוד,פיתוח אפליקציות, פיתוח משחקים, קורס אבטחת מידע בינה מלאכותית ועוד. אלו רק חלק מהקורסים עליהם דנים הסטודנטים ברשת החברתית המיועדת. בנוסף הם מעבירים אחד לשני סיכומים, קישורים למידע נוסף מגוגל, עוזרים למי שמתקשה בנושא מסוים, או פשוט דנים על החומר שנלמד בשיעור ומגיעים למסקנות ותובנות.

לאתר הרשמי של מכללת איקום

בשיתוף מכללת איקום, בשיתוף מכללת איקום
  • עוד באותו נושא:
  • כיתות
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully