וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסרו לכם דירה עם ליקויים? כדאי שתשכרו עו"ד מתאים

בשיתוף עורך דין משולם דורון, בשיתוף עורך דין משולם דורון

8.12.2019 / 15:00

לעיתים קבלנים מוסרים ללקוחות דירה עם ליקויים חמורים ונעלמים. עורך דין המתחמחה בתחום יוכל לסייע לכם להשיג פיצוי על ההשקעה הנוספת ועל עוגמת הנפש

אילוסטרציה. ShutterStock
עורך דין/ShutterStock

אדם הנקלע לחילוקי דעות עם קבלן בניין עקב ליקויים שונים בדירה שרכש, זקוק לליווי משפטי מקצועי של עורך דין מומחה בתחום זה, עורך דין כמו עורך דין משולם דורון.

עורך דין מומחה בתחום ליקויי בנייה

לקוחות עושים כל שניתן כדי שהקבלן יקבל עליו לתקן את הליקויים המהותיים שהתגלו בדירה החדשה. רבים מהקבלנים מבינים את חומרת העניין ועושים כל שניתן כדי לתקן את המעוות. אך יש גם קבלנים אחרים ששמחים שכשמסרו את הדירה ללקוחות, הם קיבלו את מלוא התשלום או רובו ואינם מתכוונים לבצע את התיקונים הנדרשים משיקולים שלהם.

מחוסר ברירה, הלקוחות מגייסים עורך דין המתמקצע בתחום ליקויי בניה, שמאחוריו רזומה עשיר של התנהלות מול קבלנים שונים שהוביל ברוב המקרים לביצוע התיקונים או לחילופין לקבלת כספים המאפשרים ללקוח לבצע את תיקון הליקויים.

פעולותיו של עורך הדין מול הקבלן

בשלב הראשון, עורך הדין מגיש לקבלן מכתב בו מפורטים כל הליקויים תוך הצעת פרק זמן לתיקון הנדרש לפני הגשת תביעה משפטית. אם גם בעקבות המכתב, הקבלן מסרב לבצע את התיקונים אין ברירה אלא לבצע כמה מהלכים.

מכיוון שהמשפחה אינה יכולה להתגורר בדירה לאור ליקויים בטיחותיים וליקויים חמורים נוספים הקיימים בה, על הלקוח לשכור קבלנים שונים דבר שגוזל ממנו זמן רב ומקשה עליו לאור העובדה שאינו בקיא בתחום זה כלל. כדי לבצע את כל המעטפת כראוי הוא שוכר מפקח בנייה שיפקח וינהל את כל התהליך במקצועיות רבה.

עורך הדין מגיש נגד הקבלן תביעה כספית הכוללת כמה סעיפים, תוך הצגת החשבוניות הרלוונטיות והוכחת ביצוע התשלום בפועל:

• עלות עבודתו של כל אחד מקבלני המשנה.

• עלות עבודתו של מפקח הבניה.

• כימות הזמן הרב שבזבז בעל הנכס על כל מהלך השיפוץ שכלל הפסד של ימי עבודה כשכיר או כעצמאי והפסד הכנסות.

• עלויות של החודשים הנוספים שבהם היה צורך לשכור דירה לתקופת ההמתנה עד סיום העבודות הקבלניות.

• עלויות אחסנה של ציוד וריהוט במחסנים עד הכניסה לדירה.

• עלויות של לקיחת הלוואה או משכנתא נוספת לכיסוי ההוצאות הלא צפויות, ריביות, אגרות הצמדות ועוד.

• נזק שנגרם לצד שלישי והיה על הלקוח לספוג כמו לרוכש הדירה הישנה שלו שלא יכול גם הוא להיכנס לגור בה במועד שנקבע ולגורמים נוספים בשרשרת, כיוון שכל אחד תלוי בפינוי של הגורם המוכר.

• עלות שכר הטרחה עבור שירותים משפטיים והעלויות הנלוות למשפט.

• פיצוי כספי בגין עוגמת הנפש וכל סיבה נוספת.
מכלול העלויות הללו יוצר בדרך כלל סכום כספי נכבד שהלקוח לא ערוך לשלם סכומים כה גבוהים במיוחד לאחר שסיים כעת לשלם את התשלומים הגבוהים לקבלן בגין רכישת הדירה ולכן אין לו ברירה אלא להתחייב להלוואה לצורך סגירת נושא זה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

התנהלות בבית המשפט

עורך דין משולם דורון המיומן במקרים מסוג זה מבהיר לבית המשפט בצורה חדה ועוצמתית את הנזק הכספי והנפשי הרב שנגרם ללקוח ולמשפחתו עקב חוסר היכולת להיכנס במועד למגורים בדירה וההתעסקות הרבה בנושא הקבלנים והתשלומים עד שהעבודה הושלמה.

חוסר האחריות המשווע של הקבלן יעלה לו בסופו של דבר בממון רב.

בשיתוף עורך דין משולם דורון, בשיתוף עורך דין משולם דורון
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully