וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכוניות ושעונים הולכים ביחד - ויש לזה סיבה

בשיתוף שניידר שעונים ותכשיטים, בשיתוף שניידר שעונים ותכשיטים

8.12.2019 / 14:27

איך זה שקבוצת חובבי השעונים היא לעיתים קרובות דומה לקבוצת חובבי המכוניות? ההתאמה הזו אכן קיימת ויש לה הסברים

שעון יוקרה. יח"צ שעוני שניידר,
רולקס דייטונה – על שם מסלול המרוצים שבארה"ב/יח"צ שעוני שניידר

קשר הדוק

לא מעט חובבי שעוני יוקרה הם גם חובבי מכוניות (או להיפך, תלוי איך אתם מעדיפים להסתכל על זה). מדובר בשני תחומי עניין עם לא מעט מאפיינים זהים - החל מהנדסה ומכניקה, חדשנות ועד לרושם האמנותי.

זו גם הסיבה שמבין מגוון שיתופי הפעולה של יצרניות שעוני יוקרה, הבולטים שבהם ואולי המוכרים והידועים ביותר שבהם הם שיתופי הפעולה עם יצרניות מכוניות, מרוצי מכוניות ונהגי מרוצים אגדיים. מה הופך את שיתוף הפעולה הזה לכל כך מוצלח ואולי לבולט ביותר בעולם השעונים? ננסה לענות על השאלה הזאת במאמר זה.

חלוקה למעמדות

ממש כמו בעולם הרכבים, גם שעוני יוקרה ניתן לחלק ל"מעמדות". המעמד הנמוך ביותר הוא שעוני הקוורץ הדיגיטליים, שעוני קסיו למיניהם שכל המטרה שלהם היא להראות את השעה או להוות מתנת יום הולדת לבן של השכנים. בהשוואה לעולם הרכבים - נשאיר לכם להתאים את המותג הפחות אהוב עליכם.

אם מתקדמים קצת בסולם השעונים, נגיע לשעונים אנלוגיים ואולי אפילו אוטומטיים, עם קצת יותר סטייל ומורכבות. שוב, בהשוואה (גסה) לעולם הרכבים - מזדה, סובארו ופורד. עדיין מדובר בשעונים "נגישים" לציבור הרחב, אבל הם קצת יותר יקרים משעוני הכניסה.

אם נתקדם קצת, נמצא שעונים של חברות קצת יותר יוקרתיות, עם מנגנונים אוטומטיים, עיצוב מוקפד וכאלה שמגיעים "מבית טוב". שוב נחזור לעולם הרכבים -ניסן, הונדה, אלפא רומיאו.

בליגת העל של השעונים נמצא חברות שכמעט כל אדם מהשורה יכיר לפחות אחת או שתיים מהן, יצרניות שוויצריות כמו אומגה, רולקס או ברייטלינג. בחזרה לעולם הרכבים - ב.מ.וו, מרצדס, אאודי. מעליהן, תתפלאו לגלות, יש את "ליגת האלופות" - חברות כמו פטק פיליפ, וושרון קונסטנטין ואודמר פיגה, שנחשבות ל"שילוש הקדוש" של עולם השעונים. כאן נשאיר לכם להשוות ליצרנית רכבי העל האהובה עליכם - פרארי, למבורגיני או בוגטי.

ההיבט האנושי

ממש כמו אספני מכוניות או חובבי מכוניות, גם חובבי שעונים מתעניינים פעמים רבות לא רק באספקטים המכניים של השעון, כיצד הוא פועל ומה המנגנון שבתוכו, אלא גם במי שתכנן אותו ועומד מאחוריו. שמות אגדיים מעולם השעונים כמו אברהם-לואי ברגה, ממציא מנגנון הטורביון שחי במאה ה-18 או שמות קצת יותר "מודרניים" כמו ג'רלד ג'נטה, מעצב העל שעומד מאחורי כמה מיצירות המופת המודרניות של עולם השעונים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

משומש זה לא מילה גסה

סביר להניח שלא תקנו נעליים או בגד משומש ושתחשבו פעמיים לפני שתרכשו רהיט משומש. אבל בכל הקשור לעולם השעונים והרכבים, משומש זה לא מילה גסה ובמקרים רבים נעדיף לקנות שעון יד שניה על פני שעון חדש. במקרים נדירים יותר, אם מדובר בשעון שהיה בבעלות של אישיות מפורסמת - בין אם מדובר בשאה הפרסי, בשחקן המנוח פול ניומן או אלביס פרסלי, העובדה כי מדובר בפריט שהיה בבעלות של אותו אדם תהפוך אותו לבעל שווי גבוה הרבה יותר.

פרארי 488 פיסטה בישראל. קינן כהן, ניר בן טובים
פרארי. הולכת יד ביד עם אודמר פיגה/ניר בן טובים, קינן כהן

השילוב המושלם בין אומנות ומדע

אם בעולם הרכבים זה עוד נשמע לנו הגיוני, הרי שבעולם השעונים השילוב בין מדע לאומנות בא לידי ביטוי בצורה נפלאה. אמנם שעונים אוטומטיים מתבססים על מנגנונים שהרעיון שעומד מאחורי הפעולה שלו הוא בן מאות שנים, אבל זה לא אומר שיצרניות השעונים לא משתמשות כמעט בכל כלי טכנולוגי כדי לשפר את מנגנוני השעונים, האמינות שלהם, רזרבת הכוח שלהם והעמידות המגנטית שלהם.

שעונים בולטים עם קשר לעולם הרכבים

שיתופי הפעולה הבולטים ביותר וכאלו שאנחנו חושבים עליהם מיד הם שעונים מבית Porsche Design, סדנת העיצוב של פורשה, או שעונים בשיתוף פעולה של חברות כמו זניט השוויצרית שייצרה דגם מיוחד ביחד עם יצרנית הרכב הבריטית רובר. אבל שיתופי הפעולה בין עולם הרכבים והשעונים עמוקים הרבה יותר. לדוגמה, אחד השעונים האיקוניים ביותר בעולם הוא שעון הרולקס דייטונה, שנקרא על שמו של מירוץ הרכבים האגדי בארצות הברית, או שעוני הטאג הויר לה-מאנש או המונקו, שנקראים גם הם על שמו של מירוץ אגדי אחר, הפעם בצרפת.

שיתופי פעולה נוספים הם בין יצרניות שעונים לנהגי מירוצים מפורסמים, למשל שעון שהקדישה IWC השוויצרית לנהג המירוצים הבריטי לואיס המילטון או שעון שהשיקה בשבועות האחרונים טאג הויר במחווה לנהג המירוצים הברזילאי המנוח איירטון סנה.

רוצים להכיר יותר לעומק את עולם השעונים? מוזמנים לקרוא עוד ב-WatchGuru, מגזין שעוני היוקרה של ישראל.

בשיתוף שניידר שעונים ותכשיטים, בשיתוף שניידר שעונים ותכשיטים
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully