וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלבי דג'אני - המלבי המקורי

בשיתוף מלבי דג'אני, בשיתוף מלבי דג'אני

5.12.2019 / 14:11

את המתכון למלבי דג'אני הביא אביו של יוסי מהבלקן והוא מוכר את הקינוח הטעים כבר משנות ה-50. שווה לתת קפיצה ליפו כדי לטעום מלבי אמיתי

מלבי דג'אני. יח"צ,
מלבי דג'אני/יח"צ

המלבי במקור הגיע אלינו מטורקיה. מדובר בפודינג מוצק המוגש כקינוח, למרות שאפשר לחסל אותו גם סתם ככה באמצע היום. קינוח אשר מכינים אותו על בסיס חלב או מים, בתוספת קורנפלור, סוכר ותמצית מי ורדים, מרכיבים פשוטים, טעם גן עדן. יצאנו לסיור אחר המלבי האמיתי מפעם והגענו למלבי דג'אני ביפו, שם הכל החל.

הסיפור של מלבי דג'אני מתחיל אי שם בשנות ה-50. יוסי הבעלים מספר: "אבא שלי היה נוהג להסתובב באזור יפו עם התלת אופן שלו ולמכור מלבי שהכין ממתכון משפחתי עתיק שעבר בדורות. לאחר מכן החליט לפתוח דוכן ליד בית החולים דג'אני, בית החולים הפרטי הראשון ביפו, לכן קרא לעסק "מלבי דג'אני" . לאחר מספר שנים עבר הדוכן לבוטקה שנייה לשדרות ירושלים 100 ולפני 11 שנה התמקם בשדרות ירושלים 94".

במשך כל השנים שעבד עם אביו, יוסי למד את המתכון של המלבי המשפחתי בעל פה, אך לא תכנן לקחת חלק גדול בניהול העסק. רק לאחר שאביו חלה ונפטר, החליט יוסי להמשיך את המורשת המשפחתית, עד היום.

מלבי דג'אני. יח"צ,
מלבי דג'אני/יח"צ

מי שלוקח את המושכות לקראת העתיד הוא הבן שלומי, כך העסק עובר מדור לדור אבל הטעם האלוהי לא משתנה.

מבדיקה במקום מצאנו כי המלבי המיוחד של דג'אני מגיע עם שלוש אפשרויות בחירה, טעם חלבי, טעם פרווה (טבעוני) ובטעם שוקו במיוחד לילדים. בנוסף יצא שירות משלוחים חדש דרך וולט, אם אתם תקועים בבית או במשרד ומתחשק לכם משהו מתוק ואיכותי, אפשר לבצע הזמנה והוא יגיע אליכם עד הדלת. אנחנו אישית ממליצים על קפיצה לבוטקה, בכל זאת יש הבדל בין טעם המלבי בכוס זכוכית לבין זה אשר מתקבל בקופסת פלסטיק.

שאלנו את יוסי מה סוד הקסם של המלבי שלו: "אני מכין את המלבי בדיוק כפי שאבי לימד אותי, כפי שלימדו אותו בבלקן בבולגריה. אין תוספות נלוות למלבי מלבד הרוטב הקלאסי הקדום עם מי הורדים. אנחנו שמים את הדגש על הטעם של המלבי ולכן לא צריך להוסיף כל מיני קשקושים מעל. אין צורך בבוטנים וקוקוס, אלו באים לחפות על טעם של מלבי בינוני. דווקא במשקה הסחלב אפשר להוסיף, שם הם מתחברים טוב יותר, עם המשקה החם".

למרות שבימים אלו קצת יותר קשה להגיע לסניף בשדרות ירושלים עקב עבודות הרכבת במקום, מלבי דג'אני חי ובועט. אם אתם בכל זאת מתפנקים, אז כדאי לדעת שיש סניף נוסף מול אצטדיון בלומפילד המחודש ברחוב שלבים 16, שם בנוסף למלבי ולסחלב, ניתן לקבל גם קפה, פרי שייק ומאפים.

לאחר כוס המלבי השלישית שטעמנו ברציפות, שאלנו את יוסי איך בכל זאת ממשיכים לעבוד לאורך עשרות שנים. "אנשים מגיעים אלינו מכל קצות הארץ לאורך עשרות השנים, אני כבר מכיר דור רביעי שמגיע לכאן לאכול מלבי. זה תמיד מרגש אותי מחדש ומחזק אותי להמשיך עוד ועוד".

אם גם לכם בא ליהנות מטעם של מלבי מקורי, אמיתי וטעים, אל תתעצלו, תנו קפיצה ליפו, זה טעם ממכר.

לעמוד הפייסבוק

בשיתוף מלבי דג'אני, בשיתוף מלבי דג'אני
  • עוד באותו נושא:
  • מלבי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully