וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרכיבים את נבחרת ישראל לעסקים

בשיתוף דקלה אבוטבול, בשיתוף דקלה אבוטבול

5.12.2019 / 9:39

מי שהחליטה לגייס לצידה מספר אנשי עסקים מובילים בישראל, וביחד להעניק הכוונה וסיוע ליזמים חסרי ניסיון אשר נמצאים בתחילת דרכם העצמאית, או בעלי עסקים מפסידים, היא דקלה אבוטבול, יושבת ראש התאגדות העסקים הקטנים בישראל

דקלה אבוטבול. יח"צ,
דקלה אבוטבול/יח"צ

עבור לא מעט אנשים גיל 40 הוא צומת דרכים.יש מי שרואים בו כמשבר אמצע החיים, או מכנים אותו כגיל המעבר, יש מי שמנצלים אותו כנקודת מפנה. בגיל 40 דקלה אבוטבול הביטה על מה שהשיגה בגאווה אבל בתוספת של אנחת רווחה, השנה האחרונה מתישה במיוחד.

דקלה אבוטבול חובשת מספר כובעים, היא משמשת מנכ"לית היחידה ללימודי חוץ, מכנת כיושבת ראש התאגדות העסקים הקטנים בישראל ועומדת בראש הועדה לעסקים של לשכת המסחר ירושלים. בארבע השנים האחרונות היא בנתה בעשר אצבעות חברה שהפכה להיות הגדולה ביותר בישראל בתחום ניהול פרוייקטים בתחום ההשכלה, כחלק מבנייה זו היא הקימה רשת מכללות בפריסה ארצית, זו כוללת כמחצית מיחידות לימודי ההמשך של המכללות האקדמיות בישראל,ניהול מספר רב של מכרזים ממשלתיים והובלת צוות של כ- 50 עובדים ומעל 300 מרצים .

וכל זה לצד לידת בנה הבכור (4.5) והצעיר (בן 9 חודשים ), אך בשונה מרוב הנשים בישראל, על חופשות לידה היא לא שמעה, אלא המשיכה בעשייה עסקית ללא הפסקה. על כך היא סיפרה לנו, "זה אולי הדבר הכי קשה שעשיתי בחיי, קשה מאוד. אבל כשיש בך את להט העשייה, אחריות אישית לכל בורג והכשלון לא מנהל אותך, השמיים הם רק ההתחלה של הגבול".

בזמן "חופשות הלידה" שלה, דקלה המשיכה להוביל את התאגדות העסקים, עמותה אשר שמה לה ליעד להעניק בנק של מלגות, תמיכה, מערך משפטי והדרכה לעסקים. "אני לא יכולה לנוח על זרי הדפנה, בעוד שאני או עסקים אחרים הצליחו, יש לא מעט בעלי עסקים אחרים שמתקשים מאוד לפרוץ קדימה בגלל כל מיני סיבות, בין היתר חוסר ניסיון ועל כך הם משלמים מחיר אסטרונומי. אחת השאיפות שלי היא להטמיע דרך להקמה של עסקים בריאים, זה לא חייב להיות מורכב ומסובך כפי שרבים מספרים לעצמם, אבל יש דרך וחוקים שכדאי לעמוד בהם".

הסלוגן של דקלה הוא "אנחנו לא מהנדסים פה פצצת אטום". הכוונה היא שכל עוד לא מדובר בצורך להכין פצצה מסוג זה,לא צריך לסבך דברים לחינם. "לא כדאי לפעול עם קו מחשבה של מי ומה יגידו, מי מפריע לי, מול מי אני מתמודד, אומנם לא לצאת לדרך בעיניים עצומות, אבל יחד עם זה, לא להפוך כל משימה למורכבת עד משתקת".

ניסוי חברתי ידוע הוא על חברה מסויימת שבכל הנוגע לקבלת החלטות חשובות, החליטו להחליף את ישיבות ההנהלה המייגעות עם בחירה דרך הטלת מטבע. התוצאה היתה מדהימה, תוך זמן קצר החברה צמחה בצורה משמעותית.

ירון גינדי. מגד גוזני
ירון גינדי/מגד גוזני

דקלה חיה ונושמת את עולם העסקים מגיל צעיר במיוחד, 24, לכן חוותה וראתה כבר לא מעט. הרזומה שלה מכיל הקמה של מספר חברות לייעוץ עסקי, הכשרה של יועצים בתחום במגוון רחב של קורסים שונים. "בכל יום פונים אלי בכירים מגופים שונים, גופים ממשלתיים, עורכי פינות, קריינים מהטלוויזה ומבקשים לאשר נושאים לאייטמים, לבדוק נושאים לחקיקה ותיקון, לקבל מידע אמיתי מול פניות שקיבלו. אני לא רואה בזה משהו פסול, זה בדיוק כמו לגשת לרופא מומחה במקום לבזבז זמן על איתור וחיפוש מידע בכל מיני אפיקים.

מהצורך הזה נולדה ההחלטה להשיק מיזם ייחודי עם מספר שותפים בכירים במגזר העסקי, שיעניקו את ההכוונה והסיוע לחסרי ניסיון או מי שתקועים בדרכם. מי שיעמדו במרכזה של וועדה מסודרת אשר תבדוק לפי קריטריונים את העסקים המבקשים סיוע כלכלי, ייעוץ והכוונה של אנשי מקצוע מובילים הם:
ירון גינדי, נשיא לשכת יועצי המס, מי שנחשב לאחד מלוחמי הצדק האמיתיים ביותר עבור עסקים קטנים ובינוניים. דקלה רואה בו כדון קישוט של העסקים הקטנים, לאחר שראתה מקרוב כיצד חילץ עסקים במהירות ויעילות מרתקת אל מול רשויות המס.

גיל צפוני מנכ"ל ארגון מנהלי הרכש והלוגיסטיקה בישראל. צפוני, איש תעשיה ותיק, מכהן כחבר הנהלת הארגון מזה שנים ספורות, מאחוריו קריירה רחבה כמנהל רכש ולוגיסטיקה בכיר במגוון חברות וארגונים מובילים.

אמיר פליישמן, מרצה בינלאומי לשיווק ומודיעין תחרותי באקדמיה, בסקטור הציבורי ובסקטור הפרטי. בין יתר תפקידו בעבר, פליישמן שימש כמנהל מודיעין תחרותי בחברת ,NICE מנכ"ל חברת המחקר Commares Data, מנהל שיווק ומכירות אירופה בחברת Edusoft ומנהל מחקר כלכלי ופיתוח עסקי במכון היצוא היפני.

לבדיקת התאמתך לתוכנית

בשיתוף דקלה אבוטבול, בשיתוף דקלה אבוטבול
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully