וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החורף מתקרב - כדאי שתכינו גם את הבית שלכם אליו

בשיתוף סאגה בדק בית, בשיתוף סאגה בדק בית

4.12.2019 / 14:13

פגעי מזג האוויר משאירים את אותותיהם בבניינים רבים. לקראת החורף חשוב מאד לבצע בדיקת בדק בית מקיפה של מצב הבניין כדי להיערך כראוי לימים הגשומים

סאגה בדק בית. יח"צ,
ביקת בית לחורף/יח"צ

ביקורת בדק בית

תזוזות הקרקע ואיטום לקוי יוצרים בבניינים רבים סדקים אשר יש להם השלכות רבות. לכן לקראת החורף מומלץ לקבל סקירה מקיפה ממהנדס אזרחי אשר בוחן את הדירה ואת הבניין על כל רבדיו כדי לדעת מהם הליקויים הקיימים ובעיקר כדי לטפל בהם לפני הגשמים.

המהנדס בוחן את קירות הבניין לכל אורכם, רואה כמה סדקים יש, אם מדובר בסדקים עמוקים או שטוחים. מה מיקומם של הסדקים, האם לכל אורכם של הקירות החיצוניים או רק במיקומים מסוימים ומה קורה באזור המקלט או המרתף?

בתוך הדירה, המהנדס בודק אם יש סימני רטיבות, באילו מיקומים ואם הצטברו על הכתמים גם עובש ופטריות. בדיקה מקצועית מעלה את מקור הרטיבות, אם הדבר נובע מהסדקים של הקירות החיצוניים מבעית איטום על הגג או נזילת מים בתוך הבית, מהצנרת הממוקמת בתוך הקירות.

דוח ליקויים של בדק בית

בתום הבדיקה המקיפה, הבוחן מפיק דוח מפורט הכולל את כל הליקויים ודרך ההתמודדות עם כל אחד מהם כולל צפי העלויות.

קירות חיצוניים של המבנה שיש בהם סדקים גורמים לכך שהמים ייכנסו פנימה וייראו בקיר הפנימי של הדירה. הם יוצרים בעיה אקוטית כיוון שהקירות אינם מבודדים ולכן יש לטפל בכך בהקדם. ההמלצה היא להזמין קבלן אשר מבצע איטום באמצעות עובדיו שעברו הכשרה לעבודות בסנפלינג. העובדים המיומנים יעברו לאורכו ולרוחבו של כל הבניין ויאטמו את הסדקים בחומרי איטום מעולים שיתפשטו בתוך חלל הסדק כדי לעצור את חלחול המים בחורף הבא. במקלטים יתבצע איטום שלילי לאור העובדה שאין אפשרות לבצע זאת מחלקו החיצוני של הבניין.

את הרטיבות בתוך הבית בודק המהנדס באמצעות מכשיר מיוחד המאתר את מיקום הנזילה. המסקנה היא שהנזילה נוצרת עקב דליפה בצנרת שהותקנה מאחורי הקיר, דבר אשר מצריך שבירת קטע הקיר הרלוונטי, תיקון הצינור או לחילופין התקנת צינור חדש.

האפשרות השנייה היא שהרטיבות נגרמת עקב העובדה שהגג אינו אטום. יכול להיות שבוצע איטום אך לא באופן הרמטי ולכן יש חדירת מים פנימה, או שלא בוצע איטום פרק זמן ארוך.

בעיה מסוג זה יש לפתור בשתי דרכים, בתוך הבית יש לנקות את כל העובש כיוון שהוא מסוכן בריאותית לדיירי הבית, לאחר מכן יש לבצע איטום בכל הנקודות הבעייתיות כדי שמים לא יחדרו שוב פנימה. במקביל יש לבצע איטום איכותי על הגג באמצעות זפת, יריעות ביטומניות או על ידי כל אמצעי איטום אחר.

ביקורת על תיקון הליקויים

רק אדם מקצועי בעל מיומנות בכל מה שקשור לתחום הבנייה, יודע לבצע ביקורת במהלך עבודות השיפוץ ובסיומם. הוא יוודא שהעבודה מבוצעת באמצעות חומרי גלם בטיב מעולה העומדים בתקן הישראלי המחמיר ויבחן את כל הסדקים כדי לוודא שבוצע בכולם איטום כדי שלא תהיה חדירה של מים בימי החורף.

בדיקת בדק בית מדוקדקת תבטיח לדיירי הבית בידוד ראוי, איטום איכותי של כל הסדקים וחורף חמים.

בשיתוף סאגה בדק בית, בשיתוף סאגה בדק בית
  • עוד באותו נושא:
  • חורף
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully